Beantwoord

4G valt steeds kort weg

  • 30 April 2020
  • 5 reacties
  • 2059 keer bekeken

Hallo, 

 

Ik heb al een hele tijd last van uitval van 4G, dit is slechts enkele seconden en dan hervat het weer.

Ik merk dit erg goed sinds ik een online spel speel waarbij je continu internet nodig hebt. Dit spel blijft vaak "hangen" waarbij er een wifi teken(geen internet) in beeld komt. Dit zorgt voor de nodige irritatie en verlies van potjes 😅.

 

Ik merk het ook tijdens surfen of filmpjes kijken, hij laadt dan ineens even niet meer of erg traag. 

Als ik mn verbinding ping dan is die goed (uiteraard anders laadt ie de website niet). 

 

Ik gebruik een huawei p20 pro, heb er een 2e sim inzitten voor mn werk. Als ik overschakel op dat netwetk (t-mobile) heb ik geen problemen met wegval van 4g.

 

Om uit te sluiten dat het niet aan de telefoon ligt heb ik de simkaarten gewisseld van slot 1 naar slot 2 en vice versa. Dit geeft geen verbetering, t-mobile sim doet het prima, kpn sim valt weg. 

 

Ik heb al een nieuwe simkaart erin zitten voor dit probleem, al diverse keren gebeld maar ze komen niet verder dan "uw verbinding is in orde", dat klopt ook wel, als de 4g verbinding niet een aantal seconden wegvalt is de verbinding ook prima. 

 

Ik hoop dat jullie nog een advies hierin hebben, ik weet niet of er bijvoorbeeld een logger is die mijn 4g verbinding voor een langere tijd kan loggen? 

 

Alvast bedankt 

 

Gr Stijn

 

icon

Beste antwoord door Natasja 8 May 2020, 11:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Steentjuh. Van harte welkom hier. Als je een spel aan het spelen bent is het inderdaad behoorlijk irritant als de verbinding wegvalt. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of het nu gaat om 4G of WiFi. Dat zijn namelijk wel echt twee verschillende dingen. Heb je je mobiele data ingeschakeld als je het spel speelt óf is je toestel dan verbonden met je WiFi? 4G is een vorm van mobiel internet. Hiermee internet je via het KPN netwerk. Dit gaat via zendmasten. Als het om WiFi gaat, doorloop dan eerst het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi.

Het gaat echt over 4g, thuis op de wifi (afhankelijk van locatie in huis) geen problemen. 

 

Ik ben inmiddels gebeld en er is een ticket aangemaakt. Ik wacht even af of hier iets uit komt. 

Ik heb zelf een logger geïnstalleerd, die continu de 4g verbinding logt. Ik heb tussen de 3 en 14% van de tijd geen verbinding. Dus totaal niks, ook geen 3g of 2g.

Reputatie 6
Badge +9

Oké, duidelijk @Steentjuh. Ik zie inderdaad dat je hierover al contact hebt gehad met de Network Service Support Desk en zij een ticket hebben aangemaakt om het probleem verder te onderzoeken. Het lijkt me dan goed om updates naar aanleiding van het ticket af te wachten. Hopelijk kan het probleem spoedig worden opgelost. :slight_smile:

Ik had hetzelfde probleem met mijn TCL20L+ dual  sim. Standaard in slot 1 gaf het probleem van telkens kort wegvallen van 4G. Sinds ik de simkaart in slot 2 heb gedaan heb ik geen problemen meer daarmee.

Ik had hetzelfde probleem met mijn TCL20L+ dual  sim. Standaard in slot 1 gaf het probleem van telkens kort wegvallen van 4G. Sinds ik de simkaart in slot 2 heb gedaan heb ik geen problemen meer daarmee.

Update: Ook in slot 2 begonnen de problemen. Ik begon de simkaart te verdenken, en heb voor de zekerheid een nieuwe laten aanrukken. Vandaag geplaatst in slot 1 en inderdaad, nu weer stabiel 4G. Dus simkaart vervangen kan helpen. Uiteraard afwachten of het zo bljft ;-)