Vraag

Aanzetten Multisim loopt niet door

  • 26 January 2023
  • 31 reacties
  • 351 keer bekeken

Nieuwe iPhone, zelfde Apple Watch. Oude iPhone oude abonnement afgemeld.

Door te lopen stappen:

  1. Open de Watch-app op je iPhone
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
  5. Log in met je KPN ID
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren

Tot en met 5 lukt. Voordat ik bij 6 kom, krijg ik de melding: ‘We zijn er mee bezig! Je zult nog even moeten wachten tot mobiel internet op je Apple Watch is geactiveerd.’

Hoe lang duurt dat? Moet ik nog handelingen verrichten?

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Dit aan de helpdesk voorgelegd. Ze heeft 40 minuten alles geprobeerd (heel netjes en aardig), maar kwam er niet uit.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bakery, ik zie helaas dat de order van jouw bestelling is vastgelopen. Dit is in de regel binnen een paar uren opgelost, maar in jouw geval niet. Dat betekent dat het handmatig verwerkt moet worden, binnen 5 werkdagen. Als het woensdag nog niet opgelost is, laat je het dan even weten? Dan ga ik er voor je achteraan!

Beste @Bakery, ik zie helaas dat de order van jouw bestelling is vastgelopen. Dit is in de regel binnen een paar uren opgelost, maar in jouw geval niet. Dat betekent dat het handmatig verwerkt moet worden, binnen 5 werkdagen. Als het woensdag nog niet opgelost is, laat je het dan even weten? Dan ga ik er voor je achteraan!

 

Doe ik, dank je!

Ik heb een sms ontvangen dat Multisim is geactiveerd. Als ik in de Watch app op de iPhone het mobiele netwerk wil activeren krijg ik deze melding:

Verbinding mislukt. De verbinding met de server is verbroken. Probeer het later opnieuw. 

Na ontvangst van de sms heb ik mijn telefoon opnieuw opgestart. 

Ik zie bij m’n abonnementen wel Multisim toegevoegd. 
 

Het zou kunnen zijn dat m’n telefoon en Apple Watch niet op dezelfde locatie zijn. Ik kom er zsm op terug. 

Thuis telefoon en Watch opnieuw opgestart. Alle stappen doorlopen, waarna deze melding, ik weet nu niet wat te doen, ik kan namelijk nergens ‘Beheer KPN-NL account’ doen, omdat ik geen andere Apple Watch heb gehad. Er staat nu nog steeds ‘Configureer mobiel netwerk’, waarna weer onderstaande melding volgt:

 

 

Gezien de langdurige reacties geef ik het op met KPN:

Ik heb dit KPN-abonnement genomen om te kunnen gebruiken icm met mijn Apple Watch. Nu dit niet kan, verzoek ik de overeenkomst met behoud van nummer per onmiddellijk te ontbinden, zodat ik over kan stappen naar T-Mobile. Daarnaast wil ik de 25 euro aansluitkosten gecrediteerd zien.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bakery, ik vermoed dat je andere verwachtingen van het forum hebt dan we waar kunnen maken. Het forum is een plek waar de community, bestaande uit vooral klanten zoals jij, elkaar helpt. Mocht dat niet lukken, zijn er ook moderators, zoals ik, die in kunnen grijpen. Wij werken echter niet 24/7 en hebben ook meerdere topics in beheer. 

Mocht je je abonnement op willen zeggen, kan je bellen met 0800-0402 en inspreken dat je wilt opzeggen. Mocht je toch willen dat ik er met je naar kijk, laat het gerust weten. 

Ik vind het bijzonder dat er wel meteen een reactie komt als ik kritisch word. 
 

Ik heb inmiddels een klacht ingediend met verzoek tot opzegging. Een oplossing heeft uiteraard de voorkeur. 

Deze mag dicht, geen vertrouwen dat dit nog goedkomt. Zoals gezegd wacht ik de ontbinding af.

Ik heb dit nu ook nu ik een nieuwe multisim wil registreren via de Apple Watch Ultra app op de iPhone 14 Pro.

In de Mijn KPN-app staat de multisim daardoor ook niet als geregistreerd.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

En weer geen reactie.

Morgen doe ik een verzoek tot ontbinding. Al eerder mee gedreigd, maar na 11 medewerkers aan de telefoon, Phonehouse, KPN-winkel en een paar moderatoren ben ik er van overtuigd dat het niets anders is dan incompetentie van KPN.

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bakery, jammer om te lezen dat je ondanks mijn uitleg over hoe het forum werkt, toch bovenstaande bericht plaatst in een ander topic. Ik heb de berichten naar je eigen topic verplaatst. Zoals ik eerder aangegeven heb, help ik graag. Dreigen met ontbinding is echt niet nodig. Als je wilt dat ik je help, doe ik dat graag. Echter gaf je aan dat het topic dicht mocht, daarom ben ik er niet meer voor je achteraan gegaan. Mocht je alsnog willen dat ik dat doe, laat het gerust weten.

Duidelijk.

Heel graag wil ik geholpen worden!

De frustratie komt door de trage doorlooptijd, de vele mensen die me niet hebben geholpen, de verschillende ‘fout’meldingen en de druppel was de laatste medewerker bij klantenservice die aangaf niets voor me te kunnen doen, maar vroeg of ik tevreden was over mijn internet en een goeie aanbieding voor me had.

Voor de duidelijkheid: de status is nu dat in MijnKPN Multisim niet voorkomt en als ik alle stappen in de watch app op de iPhone doorloop ik de melding “We zijn er mee bezig!” krijg. Vervolgens springt de app weer terug naar “Configureer mobiel netwerk”.

Reputatie 7
Badge +30

en de druppel was de laatste medewerker bij klantenservice die aangaf niets voor me te kunnen doen, maar vroeg of ik tevreden was over mijn internet en een goeie aanbieding voor me had.

Precies wat je niet nodig hebt op zo'n moment😣.

 

Ik zie dat er nu opnieuw een multisim bestelling is gedaan, maar dat deze ook is vastgelopen. Dit is wel heel erg zuur. Zo'n vastgelopen order wordt binnen 5 werkdagen verwerkt. Betekent dat het enige wat ik op dit moment voor je kan doen, is in de gaten houden of het aankomende dinsdag verwerkt is en zo niet, het voor je escaleren. Ik had liever een ander bericht getypt na deze hele situatie, maar ik kan er niets anders van maken helaas.. Dinsdag kijk ik er sowieso opnieuw naar en ik hou je op de hoogte. 

 

Ik snap dat je op vrijdagavond niks kan doen. Bedankt voor je bericht en ik wacht dinsdag graag af!

Ik weet dat je er dinsdag pas naar kijkt, maar alvast even ter info: maandagavond na opnieuw opstarten van watch en telefoon blijft de melding hetzelfde. Tot later!

Reputatie 7

Voor ons is dezelfde melding ook nog steeds te zien inderdaad, dat is nog niet doorgelopen dus. Ik heb het nu voor je geëscaleerd zoals Marcia had beloofd. De specialisten zullen het nu voor ons gaan bekijken! 

Dank je!

Weer na een paar dagen door geen ‘specialist’ naar gekeken. Ik ben nu al weken bezig (forum, meerdere keren bellen, KPN-winkel) en als ik op het forum kijk, heb ik geen enkel vertrouwen dat KPN Multisim onder controle heeft en mij dus ook niet blijvend gaat helpen.

Hierbij trek ik mijn verzoek om Multisim te installeren in. Wegens wanprestatie zeg ik mijn abonnement op.

Dat laatste doe ik zelf via een andere afdeling en niet via dit forum.

Ik zal niet reageren op enige reactie hier.

T-Mobile abonnement genomen. Binnen paar seconden Apple watch aangesloten.

 

Ondanks hierboven “Hierbij trek ik mijn verzoek om Multisim te installeren in. “, krijg nu na 20 dagen een sms dat m’n multisim is geactiveerd. Graag per onmiddellijk stopzetten en crediteren.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's!

Bedankt dat je reageert.

Je collega’s waren het er mee eens dat het contract ontbonden moet worden en zouden uiterlijk gisteren terugbellen om nog een keer te bevestigen dat het is opgezegd. Dat is niet gebeurd. Abonnement loopt nog.

Reputatie 7
Badge +30

Volgens mij gaat het nog steeds niet goed. Ik heb daarom nogmaals een klacht voor je ingediend, Er wordt binnen 5 werkdagen opnieuw contact met je opgenomen. Mijn excuses voor de hele gang van zaken!