Beantwoord

Abonnement geannuleerd en toestel teruggestuurd. Wanneer wordt dat verwerkt?

  • 24 January 2022
  • 11 reacties
  • 515 keer bekeken

Ik heb nu ruim 2 weken geleden netjes het abonnement met toestel geannuleerd en netjes met retourformulier teruggestuurd.

Het pakketje met telefoon is op 11-01-2022 aangekomen volgens track&trace post nl.

De annulering is ook netjes gemeld

Na verschillende telefoontjes met klantenservice die mij vertellen te moeten afwachten heb ik hier geen goed gevoel bij, waarom moet het zolang duren voordat het verwerkt is? Ik Heb inmiddels een klacht ingediend en het zou uitgezocht worden maar mijn geduld wordt nu wel erg op de proef gesteld.

Wie kan mij helpen en heeft hier een antwoord op?!

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 26 January 2022, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Op 16 november jl. heb ik een bestelling (IPhone) geretourneerd naar antwoordnummer 17008 te 2501 VG Den Haag. Op 17 november 2021 is het betreffende pakket bezorgd in een postbus van KPN te Bleiswijk. KPN heeft met PostNL een werkwijze afgesproken voor de verwerking van retouren (bleek uit een gesprek met PostNL).  Volgens PostNL is het risico van deze werkwijze voor KPN.
In track&trace van PostNL is te zien dat het pakket is bezorgd op 17 november 2021 om 21.30 uur.

Echter tot op heden heb ik geen bericht van KPN gekregen dat de bestelling is geannuleerd. Had volgens een medewerker binnen 72 uur na ontvangst moeten geschieden.

Sinds anderhalve week ben ik bezig om uitsluitsel te krijgen van KPN waarom ik nog geen bevestiging heb ontvangen. Ik heb ondertussen zo’n 7 klantenservice medewerkers aan de telefoon gehad. Zijn er twee retourmeldingaformulieren in gevuld. De eerste anderhalve week geleden. Hierop had binnen 5 werkdagen antwoord moeten komen. Dus niet! 
Is meerdere keren beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Dus niet!

Vanuit KPN is een onderzoek ingesteld naar de verzending van KPN naar mijn adres. Hoe slim, dat is toch niet het probleem. 

Zoals het nu staat gaat KPN volgende week ca. € 480 ten onrechte van mijn bankrekening afschrijven. Als ik het bedrag terug laat storten, wordt na een aantal aanmaning mijn abonnement opgezegd en ben ik mijn telefoonnummer kwijt.

Zo heeft KPN mij in een wurggreep en word ik door KPN uiteindelijk voor een kleine € 500 opgelicht, want ik kan mijn telefoonnummer niet missen. Een nieuw nummer is nl. geen optie, zou teveel maatschappelijke schade opleveren.

Wat straks rest is het starten van een civiele procedure bij de kantonrechter om uiteindelijk mijn geld terug te krijgen!

Wat een gedoe en kosten (rechtszaak) door bureaucratische starre houding van KPN.

Een en ander is cq was te voorkomen door eenvoudig de track&trace code te checken en in de eigen organisatie een onderzoek in te stellen.

Ik ondervond nu het hetzelfde?!

mobiel abbonement met iPhone waar ik niet tevreden mee was en na 2 dagen al netjes met retour formulier teruggestuurd.

inmiddels week 2, terwijl volgens track& tracé post nl was het pakketje vorige week dinsdag al daar aangekomen? Inmiddels heb ik ook al 5 keer gebeld met de klantenservice die zegt dat ik het moet afwachten vanwege drukte?

Ik wil gewoon netjes een bevestiging van annulering waar ik recht op heb en ruim binnen de 14 dagen heb geannuleerd. Ik heb €200 aanbetaald voor de telefoon maar daar wilde ik vanaf omdat ik bij nader inzien toch een andere telefoon en abbonement wil.

Morgen ga ik weer bellen en wil ik dat dit uitgezocht wordt want ik heb er helemaal geen goed gevoel bij!

Wie van KPN kan helpen?? Je kan wel snel een abbonement afsluiten maar annulering daar willen ze zeker niks van weten?

Vreemde situatie die blijkbaar meerdere mensen overkomt.

Hier ga ik werk van maken en wil morgen duidelijkheid omtrent mijn annulering want ik ga niks betalen en wil mijn geld terug!!


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

@Rutger_  
Gister een klacht ingediend en vandaag gebeld door de afd klachten, heb ik zojuist de bevestiging ontvangen dat de bestelling is geannuleerd!

Eind goed, al goed.

Dat ga ik nu ook doen, blijkbaar ben ik niet de enige en ik vind dit een kwalijke zaak

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @NespressoU, welkom terug!
Ik heb meteen even met je meegekeken met de gegevens uit je profiel.

Inhoudelijk kan ik niet zoveel zeggen over de verwerking van deze retouren behalve dat het niet zo loopt als het hoort.
Het ligt nu al wel bij de juiste collega's gelukkig. Zij zullen daarover contact met jou houden.

Hoi Thomas, 

Bedankt voor je feedback, inmiddels wordt er eea uitgezocht en wordt er contact opgenomen met het distributiecentrum om na te gaan waar het pakketje (telefoon) is, zodat deze verwerkt kan worden. 
Er wordt gezegd dat het 10 werkdagen duurt maar we gaan inmiddels de 3e week in?

Ik hoop dat het snel afgehandeld kan worden

Dus ik wacht nog maar even af

 

Ik wacht nu ook al sinds 11-01-2022 op een bevestiging van annulering waarbij het toestel netjes retour is gestuurd naar betreffende adres?!

Het pakketje is daar al 3 weken en ik heb een klacht ingediend en moet het afwachten want ze gaan het uitzoeken?

Dit klopt van geen kanten en ga er werk van maken.

Er werd mij verteld dat het abbonement wel ingaat maar de kosten krijg ik naderhand terug zodra het toestel in het magazijn administratief geannuleerd wordt en daar moet ik op wachten?

Ik vind het absurd om klanten zo onnodig op kosten te jagen en onterecht het abbonement toch in laten gaan omdat het nog niet verwerkt is?

Er wordt gezegd, mevrouw het wordt netjes weer gecrediteerd en u krijgt u geld dan weer terug maar we moeten eerst wachten op het magazijn???!!!!

Dit kan toch niet waar zijn?

Beste Thomas,

 

Ik wacht nu ook al sinds 11-01-2022 op een bevestiging van annulering waarbij het toestel netjes retour is gestuurd naar betreffende adres?!

Het pakketje is daar al 3 weken en ik heb een klacht ingediend en moet het afwachten want ze gaan het uitzoeken?

Dit klopt van geen kanten en ga er werk van maken.

Er werd mij verteld dat het abbonement wel ingaat maar de kosten krijg ik naderhand terug zodra het toestel in het magazijn administratief geannuleerd wordt en daar moet ik op wachten?

Ik vind het absurd om klanten zo onnodig op kosten te jagen en onterecht het abbonement toch in laten gaan omdat het nog niet verwerkt is?

Er wordt gezegd, mevrouw het wordt netjes weer gecrediteerd en u krijgt u geld dan weer terug maar we moeten eerst wachten op het magazijn???!!!!

Dit kan toch niet waar zijn?

Graag wil ik dat er snel een bevestiging komt van de annulering zodat ik niet onterecht op kosten wordt gejaagd, dit terwijl ik het netjes heb geretourneerd na 1 dag zicht en aangezien meerdere mensen met dit zelfde probleem te maken hebben klopt er iets niet bij KPN RETOUREN?
Dit kan echt niet, wat ben ik teleurgesteld in KPN!

*admin: verplaatst naar je eigen topic

@Rutger_  goedemorgen,

Profiel met relevante gegevens ingevuld.

Het blijkt dat er een grote bulk aan retourzendingen binnen was gekomen, waardoor de verwerkingstijd langer is.

Hoe het met mijn geretourneerde iPhone is, weet ik niet. Zo’n drie weken na ontvangst is wel behoorlijk lang, naar mijn mening.

Zit ik dan ook al 3 weken te wachten op een annulering bevestiging?

zelfde probleem dus, wat ben ik teleurgesteld in KPN

 

*admin: verplaatst naar je eigen topic

Hallo Nick, Oké, ja het probleem is dat mijn retour nog steeds niet is verwerkt en dat er wordt uitgezocht waar het pakketje is? Het pakketje met telefoon wordt gezocht en dan moet het administratief verwerkt worden en daar wacht ik inmiddels al ruim 3 weken op, er zit iemand bovenop en heeft ook mijn nummerbehoud geblokkeerd omdat ik nog bij een andere provider zit, maar ben al erg teleurgesteld in deze en wil dat het opgelost wordt zsm, er wordt iedere keer gezegd ja volgende week neem ik weer contact met u op? 


*Admin: bericht samengevoegd met eigen topic

Ik vraag mij dan ook af waarom het zo lang moet duren voordat het geannuleerd wordt en waarom ze in het magazijn het pakketje met telefoon nog niet hebben verwerkt, zolang kan ik niks en moet ik maar wachten terwijl ik het abonnement op tijd heb opgezegd en netjes het retour heb gestuurd? En het probleem is dat ik niet wil is dat ik tijdelijk aan een nieuw abonnement vast zit zonder telefoon en dat ik onterecht kosten krijg die dan later weer gecrediteerd moeten worden door KPN? Wat mij is verteld, dus dat klopt van geen kant?!


Admin: meeverplaatst

We zijn nu bijna een maand verder en ik wil een bevestiging van mijn abbonement annulering. 
En ik wil mijn geld €192 terug?

Dit duurt nu te lang en ik wil niet de Dupe worden van dat KPN zijn retour distributiecentrum niet op orde heeft?!

Nu krijg ik ongevraagd een nieuw telefoonnummer zonder telefoon die netjes is geretourneerd op de 11 januari en het abbonement gaat alsnog in? Totdat ze het verwerkt hebben bij het distributiecentrum?!

 

Hoelang laten jullie klanten afwachten?
Dit kan en mag niet. 
Ik als klant mag niet de dupe worden van jullie verantwoordelijkheid in het magazijn?

Deze klacht komt veel vaker voor heb ik begrepen op dit forum?!

Dus wie kan mij nog helpen zodat dit Opgelost wordt? of moet ik maar afwachten en nogmaals een klacht indienen en de geschillencommissie inschakelen?

Ik wil een annulering bevestiging en mijn geld terug!!!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @NespressoU, ik lees dat je klacht nog in behandeling is en je mijn collega's ook al meermaals gesproken hebt hierover. Ik kan hierin ook niet veel meer voor je betekenen. Voor verdere inhoudelijke informatie kun je hierover het beste telefonisch contact opnemen.