Beantwoord

Abonnement zomaar verhoogd?

  • 18 October 2020
  • 16 reacties
  • 540 keer bekeken

Mijn abonnementskosten zijn zomaar verhoogd, zonder dat ik iets heb gewijzigd en mijn contract ook nog niet is afgelopen. Wat is hier van de reden en kan dit zomaar

icon

Beste antwoord door RBxx 18 October 2020, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dobo ,  hoeveel is het verhoogd? Is dat met iets meer dan 2 procent? 

Dan betreft dit de jaarlijkse inflatiecorrectie voor KPN Mobiel per 1 oktober.

Je hebt de aankondiging van deze correctie gekregen via de factuur (van de maand september en oktober). Ook staat er een omschrijving van de inflatiecorrectie in het contract van je mobiele abonnement.

bron: KPN: inflatiecorrectie  ← klik voor meer informatie

Wat is hier van de reden en kan dit zomaar

Ja, de inflatiecorrectie staat in de contractvoorwaarden.

Mijn maandbedrag is omhoog gegaan van 65 naar 66,45. Ik ben nieuw bij KPN sinds afgelopen maart. Hoe kan het dat na 3 maanden de kosten al worden verhoogd? Verhoging sinds deze maand, ener zal geen sprake zijn van de inflatiecorrectie van KPN mobiel, want ik heb internet en tv, geen mobiel.

Reputatie 7
Badge +24

Mijn maandbedrag is omhoog gegaan van 65 naar 66,45. Ik ben nieuw bij KPN sinds afgelopen maart. Hoe kan het dat na 3 maanden de kosten al worden verhoogd? Verhoging sinds deze maand, ener zal geen sprake zijn van de inflatiecorrectie van KPN mobiel, want ik heb internet en tv, geen mobiel.

Dan heeft u Hussel 200. Dat is € 1,45 omhoog gegaan.

Is ook bekend waarom? Ik heb dan denk ik de aankondiging gemist...

Reputatie 7
Badge +24

Is ook bekend waarom? Ik heb dan denk ik de aankondiging gemist...

Iedereen heeft een prijsverhoging gekregen, dat gebeurt ieder jaar. Ook bij klanten die net een paar maanden klant zijn. Iedereen met hetzelfde abonnement betaald zo bij KPN gewoon exact gelijk. Het is medegedeeld via mail en ook op de factuur van een maand eerder staat het. Op vergelijkbare manier als het plaatje van @RBxx

Er is 1 verschil: bij mobiele abonnementen is het een inflatiecorrectie. Hierbij kan de klant niet opzeggen. Bij vaste abonnementen is het een prijsverhoging. Daarbij heb je de mogelijkheid om je contract op te zeggen. Nu niet meer, maar voorafgaand aan de prijsverhoging wel.

Recentelijk heb ik een abonnement afgesloten voor internet etc voor 47,50. Vanaf de eerste factuur betaal ik hiervoor 48,88. Hoe kan dit want het is nog geen oktober geweest.

 

Recentelijk heb ik een abonnement afgesloten voor internet etc voor 47,50. Vanaf de eerste factuur betaal ik hiervoor 48,88. Hoe kan dit want het is nog geen oktober geweest.

 

Hallo @GeertProp , kan het zijn dat je voor de 1e factuurperiode al klant bent geworden, stel je factuurdatum is 1 augustus en je bent op 28 juli klant geworden, dan betaal je voorde maand augustus 47,50 en voor de paar dagen van juli 1,38, dat is saMEN €48,88, maar dat staat dan ook duidelijk vermeld in de factuurspecificaties.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @GeertProp het verhaal hierboven gaat over de inflatiecorrectie van de mobiele abonnementen per 1 oktober 2020.

De internet abonnementen (thuis) zijn per 1 juli 2021 gewijzigd. De prijzen zijn in de regel 2,9% gestegen. Dit geldt voor iedereen, ook voor kort daarvoor afgesloten abonnementen.

(47,50 +  2,9%  =  48,88)

 

Reputatie 1
Badge

Ik blijf dit wel opmerkelijk vinden. Ik heb zojuist nog even gekeken bij de mobiele abonnementen.

Als je het afsluit staat er toch echt voor bijvoorbeeld sim-only unlimited data: Maandelijks de eerste 2 jaar 25,00

Dan moet je ergens helemaal naar beneden scrollen, op een tabje klikken een pijltje uitvouwen en dan kun je ergens lezen dat er iedere oktober een inflatiecorrectie plaatsvind.

Dit moet er toch ondubbelzinnig bij staan en dan niet ergens verstopt achter meerdere clicks.

Reputatie 7
Badge +24

Ik blijf dit wel opmerkelijk vinden. Ik heb zojuist nog even gekeken bij de mobiele abonnementen.

Als je het afsluit staat er toch echt voor bijvoorbeeld sim-only unlimited data: Maandelijks de eerste 2 jaar 25,00

Dan moet je ergens helemaal naar beneden scrollen, op een tabje klikken een pijltje uitvouwen en dan kun je ergens lezen dat er iedere oktober een inflatiecorrectie plaatsvind.

Dit moet er toch ondubbelzinnig bij staan en dan niet ergens verstopt achter meerdere clicks.

Joh, dat is toch bij alle providers zo? En bijvoorbeeld een krantenabonnement gaat ook zo af en toe omhoog, dat staat er toch ook niet meteen bij afsluiten met grote koeienletters bij? Zoiets is gewoon logisch en algemeen bekend. Daarvan weet je gewoon dat da mogelijk kan gebeuren.

Reputatie 1
Badge

Ik blijf dit wel opmerkelijk vinden. Ik heb zojuist nog even gekeken bij de mobiele abonnementen.

Als je het afsluit staat er toch echt voor bijvoorbeeld sim-only unlimited data: Maandelijks de eerste 2 jaar 25,00

Dan moet je ergens helemaal naar beneden scrollen, op een tabje klikken een pijltje uitvouwen en dan kun je ergens lezen dat er iedere oktober een inflatiecorrectie plaatsvind.

Dit moet er toch ondubbelzinnig bij staan en dan niet ergens verstopt achter meerdere clicks.

Joh, dat is toch bij alle providers zo? En bijvoorbeeld een krantenabonnement gaat ook zo af en toe omhoog, dat staat er toch ook niet meteen bij afsluiten met grote koeienletters bij? Zoiets is gewoon logisch en algemeen bekend. Daarvan weet je gewoon dat da mogelijk kan gebeuren.

Die inflatiecorrectie is wettelijk geregeld dus daar kan je niet omheen.

Maar er staat toch echt expliciet: Maandelijks eerste 2 jaar. Wat dus eigenlijk niet zo is.

Ik bedoel dan meer te zeggen dat die eerste 2 jaar er niet bij mag staan, want dat is helemaal niet zo.

Ik zeg mijn vaste contract bij kpn opgezegd omdat abonnementsprijs is verhoogd jcontract loopt nog tot 2014 kan dit kosteloos

Ik ben het ook niet zo eens met mijn verhoging van sim only. Van 25 naar ruim 27 euro terwijl mijn twee jaar nog niet om zijn. Ik wilde net uit gaan breiden met tv en internet bij KPN. Ik ga nu maar voor alles een andere goedkopere provider zoeken omdat er voor mij een grens is over gegaan. Heel jammer maar deze stijging vind ik niet redelijk

Reputatie 7
Badge +24

@Binxbinx andere providers gaan ook omhoog hoor. Vodafone bijvoorbeeld:

https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie

Reputatie 1

Bij Youfone niet hoor.
Ik betaal al jaren 10 euro door om de 2 jaar te verlengen. Niks geen inflatiecorrectie.

Ik vind het idd erg raar als je 2 jaar €25 zou moeten betalen, je dan toch met prijsverhoging te maken krijg. Er zou dan toch echt een * bij moeten staan, met een voetnoot.

Reputatie 6
Badge +6

Bij Youfone niet hoor.
Ik betaal al jaren 10 euro door om de 2 jaar te verlengen. Niks geen inflatiecorrectie.

Ik vind het idd erg raar als je 2 jaar €25 zou moeten betalen, je dan toch met prijsverhoging te maken krijg. Er zou dan toch echt een * bij moeten staan, met een voetnoot.

Dan heb je tot nu toe geluk want ook bij Youfone is het mogelijk dat er een inflatiecorrectie wordt toegepast. Dus niet gaan zeuren als ze het februari gaan doen dan.