Vraag

Al een jaar geen 4G/5G met E-sim in het buitenland op iPhone 12 Pro Max

  • 12 May 2022
  • 8 reacties
  • 276 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb al een jaar exact hetzelfde probleem met mijn Iphone 12 pro max. Er zit een fysieke simkaart van Tele2 in en een Esim van KPN. Zodra ik de grens over ben dan heb ik geen 4G en zeker geen 5G meer op mijn KPN Esim. Mijn vrouw heeft een Samsung met KPN fysieke simkaart erin en die heeft op die momenten wel volle bak 4G. Zeer frustrerend want het ligt dus zeker niet aan de slechte netwerkontvangst. Ik heb het in Griekenland, Duitsland en Belgie gehad. Eerste wat ik op een terrasje moet doen is een half uur klooien met mijn instellingen, automatisch netwerk zoeken uitzetten en handmatig een Duitse of andere provider van het betreffende land selecteren. Ja, Ik heb roaming aanstaan. 

 

admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Erikz, wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik maak uit je verhaal op dat als jij handmatig een netwerk zoekt, dat je dan wel een verbinding kunt maken? Niet alle providers zijn een roamingpartner van ons. Het is mogelijk dat je daarom handmatig een netwerk moet zoeken voordat je verbinding hebt. Op het moment dat je verbinding hebt, heb je dan wel een goede 4- of 5G verbinding?

Reputatie 2

Hallo Marcia,

Allereerst dank voor de reactie.

De stelling van “de roamingpartners van jullie” gaat echt niet op. Zoals je misschien kunt zien heb ik 3 abonnementen bij KPN. We gaan vaak met het gezin naar het buitenland en dan hebben mijn dochter en vrouw (ook KPN) wel steeds automatisch een roamingpartner te pakken, alleen ik nooit. Zij hebben echter geen esim of dubbele provider op hun telefoon.  Ik durf te stellen dat er iets schort aan de esim techniek, misschien in combinatie met de Iphone 12, dat zou ook nog kunnen maar dat weet ik niet.  Voordat ik esim gebruikte heb ik er nooit last van gehad en ik heb al heel wat jaartjes hetzelfde KPN abonnement. Ik woon aan de grens van Belgie en Duitsland en kom dus regelmatig, zo niet dagelijks, in deze landen. Samengevat. het probleem speelt vanaf de dag dat ik KPN esim gebruik.

Op de tweede vraag kan ik beantwoorden dat als ik handmatig een provider kies het wel goed werkt, tenminste voor even…. Omdat mijn telefoon niet op automatische providerwissel staat, willen die handmatig gekozen netwerken nogal eens wegvallen tijdens verplaatsingen en dan heb ik geen dataontvangst meer. Erg vervelend wanneer je je data nodig hebt voor je navigatie of Flitsmeister in het buitenland. 

Ik overweeg nu om toch maar weer een fysieke KPN simkaart in mijn telefoon te stoppen en de simkaart van Tele2 maar te gaan verwijderen. Leuke optie die esim maar volgens mij nog niet voldoende ontwikkeld.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad wel vreemd, dat verschil tussen de esim en de fysieke sim. Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het 06-nummer van jouwzelf en dat van je vrouw plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik het toch eens uitzoeken. 

Reputatie 2

Beste Marcia,

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld inclusief mijn3 KPN telefoonnummers.

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Nog een aanvullende vraag: heb jij wel eens geprobeerd om de fysieke sim van jouw dochter of vrouw in je iPhone te plaatsen? Werkt het dan wel goed? Ik zie op het eerste gezicht niets raars en zal dit verder uit moeten zoeken. Jullie zijn op dit moment niet meer in het buitenland?

Reputatie 2

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. We zijn op dit moment niet meer in het buitenland. Probleem is dat mijn tweede nummer van Tele2 al de fysieke simkaart betreft, er is maar plaats voor 1 simkaart in het toestel. Tele2 heeft de optie Esim naar mijn weten nog steeds niet, vandaar dat ik mijn KPN nummer als Esim heb ingesteld. Als ik binnenkort weer in het buitenland kom wil ik het best wel eens proberen maar dat betekent dan dat ik de fysieke Tele2 simkaart eruit moet halen en er 2 KPN nummers in mijn toestel worden geplaatst. 1 x esim en 1 x fysiek. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dat is dan wellicht niet heel handig inderdaad. Ik ga eens bij de collega's van onze technische dienst vragen of zij eens mee willen denken. Zodra ik terugkoppeling heb, kom ik bij je terug.

Reputatie 7
Badge +30

Het verzoek is inderdaad om eens de tele2 sim er dan uit te halen en die van je vrouw erin te plaatsen. Dat kan samen naast de KPN eSim. Probeer het dan te testen op automatische selectie. De simkaart is een identificatiemiddel en heeft geen invloed op de werking van het automatische netwerk selectie. Dat heeft echt met het toestel te maken. 

Heb jij ook nu de laatste versie van iOS op je toestel staan? Dat is ook heel belangrijk natuurlijk :-). 

Mocht je merken dat het met de sim van je vrouw nog steeds niet goed gaat, laat het dan gerust weten. We kunnen dan wat voorbeelden verzamelen, zodat onze technische dienst er naar kan kijken.