Beantwoord

Apple watch multisim opnieuw installeren lukt niet,

  • 24 April 2023
  • 10 reacties
  • 371 keer bekeken

Mijn multisim was niet meer actief op mijn Ultrawatch. Ik heb in de Watch-app gekeken en daar stond dat KPN multisim niet meer actief was. Het i-icoon geeft alleen de mogelijkheid om dit abo te verwijderen. Vervolgens verwijderd en via iwatch app “configureer mobiel netwerk” gebruikt om multisim opnieuw te installeren. Instructies gevolgd en ik kom uit bij inloggen KPN, vervolgens sms code ingevuld en dan krijg je de melding dat multisim al in gebruik is op een andere Apple iWatch. Dit kan niet aangezien dit de eerste en enige iWatch is die ik met mobiel netwerk kon gebruiken….

Moet er iets aan KPN kant gebeuren? Ik lees in KPN forum wel dat KPN dan een bepaalde instellingen weer even moet aanpassen.

Overigens heb ik iwatch uitzetten reeds geprobeerd, geen resultaat.

icon

Beste antwoord door PvO14 1 May 2023, 09:28

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi @PvO14 . Welkom op het forum.

Heb je misschien iets aan ons kennisbank artikel?

 

Natuurlijk allemaal al gelezen, van alles geprobeerd. Geen resultaat.
In KPN forum staat dat het probleem bij KPN ligt. Afgelopen vrijdag maar gebeld met KPN. KPN medewerker heeft multi-sim “gestopt”. Vervolgens kon ik deze inderdaad opnieuw activeren. Helaas blijft deze nu hangen/ draaien (In de Apple Watch app staat Activeren en blijft draaien), zoals ook meerdere posts van KPN forum staat. Na 3 dagen blijven draaien maar met KPN gebeld. Krijg ik een medewerker aan de lijn waarbij ik meteen hoor dat deze medewerker geen verstand van zaken heeft helaas (basis Apple / iWatch kennis). Dat is niet erg, iedereen moet leren, maar laat zo’n iemand dan eerder doorschakelen naar een collega i.p.v. van alles te proberen zoals het blokkeren van mijn multisim. Dat maakt de problemen alleen maar groter…

Ik word vandaag teruggebeld. Hopelijk krijgt KPN het nog geregeld.

Mijn multisim was niet meer actief op mijn Ultrawatch. Ik heb in de Watch-app gekeken en daar stond dat KPN multisim niet meer actief was. Het i-icoon geeft alleen de mogelijkheid om dit abo te verwijderen. Vervolgens verwijderd en via iwatch app “configureer mobiel netwerk” gebruikt om multisim opnieuw te installeren. Instructies gevolgd en ik kom uit bij inloggen KPN, vervolgens sms code ingevuld en dan krijg je de melding dat multisim al in gebruik is op een andere Apple iWatch. Dit kan niet aangezien dit de eerste en enige iWatch is die ik met mobiel netwerk kon gebruiken….

Moet er iets aan KPN kant gebeuren? Ik lees in KPN forum wel dat KPN dan een bepaalde instellingen weer even moet aanpassen.

Overigens heb ik iwatch uitzetten reeds geprobeerd, geen resultaat.

Wat een drama ik heb hetzelfde gehad KPN medewerkers die aan de telefoon het hebben over een multisim door sturen per post en de grootste onzin ophangen… het is niet erg als je iets niet zeker weet maar wees daar transparant over en communiceer terug bellen gebeurd haast niet is mijn ervaring jammer genoeg

Ik heb hetzelfde probleem!!! Meerdere keren aan de telefoon gehangen, moest naar een fysieke winkel v d kpn. Die konden me ook niet helpen….. vandaag een medewerker van kpn aan de lijn gehad en die zou mijn multisim hebben opgezegd. Maar ik heb geen bevestiging gekregen terwijl ik dit wel zou krijgen!!!!! Zucht…

Beste “ikke”

Ik begrijp wat je bedoeld en ik werd ook op het verkeerde been gezet omtrent naar de winkel moeten of een nieuwe simkaart toegestuurd krijgen. 
 

toevallig ben ik pas overgegaan naar een Apple Watch Ultra waarna ik weer precies hetzelfde geneuzel kreeg….. deze simkaart is al gekoppeld aan een andere AppleWatch. Dit terwijl ik hem daar echt heb afgemeld. Maar goed je moet echt deze stappen doorlopen:

 

  • kpn klantenservice bellen en hun zeggen dat je je multi sim wilt opheffen. Geef ze zo min mogelijk info verder anders gaan ze zelf denken en dat moet je niet hebben 😅
  • zodra zij hem afmelden behoor je een sms te krijgen met het bericht dat je multi sim is stopgezet. 
  • zodra je het sms-je hebt ontvangen kun je op je eigen of nieuwe Apple Watch je multisim weer activeren. Startpunt hier is dan de AppleWatch app. 
     
  • Je multi sim zal na een korte periode geactiveerd worden op je Apple watch. De eerste keer duurde die bij mij een heel weekend?!! Maar de laatste keer was het met 15 minuten geregeld. 
     

dus volhouden en ze zo min mogelijk info geven omtrent je smartwatch want dan gaat hun belscript of hun eigen brein de boel fout analyseren en ben je zo weer een paar dagen verder zonder werkende multisim op je mooie smart watch. 

😂 haha dat heb ik helaas al mogen ondervinden pftttt heb al 2 dg meerdere keren aan de lijn gehangen met hun. Ze moesten het steeds even navragen, overleggen of uitzoeken. Had al teveel verteld. De laatste keer dat ik belde zei ik gewoon dat ik die melding kreeg en het zelf niet op kon zeggen de multisim. Dat heeft nu iemand voor me gedaan en morgen rond 11:00 zou ik weer een multisim aan kunnen schaffen. Degene die ik de laatste keer aan de lijn had zei alleen dat ik geen bevestiging ging krijgen? Dat ze dit niet doen? Zo raar….. maar we wachten weer af. Had gehoopt dat alles wat rapper ging bij de kpn!!!

Hier bij mij het zelfde probleem radartje blijft maar ronddraaien. Duurt al de hele dag. Is er nog hoop dat de multisim wordt geïnstalleerd. Of moet. Ik morgen opnieuw bellen met De KPN en weer een medewerker aan de lijn krijgen die er zoals al eerder vermeld niets van snapt. 

Beste KPN’ers.

 

Hier ook hetzelfde probleem. Blijf maar de melding krijgen “Aanbieder, Abonnement laden” met een draaiend radarwieltje er achter. Soms kan ik wel opnieuw configureren en dan krijg ik de melding dat de multisim nog actief is op een andere Apple Watch Ultra. Ook hier is de multisim nooit eerder op een andere Apple Watch geïnstalleerd  geweest. Van alles geprobeerd en alle opties op forum gedaan maar niks helpt. Kan bij mij het multisim abonnement gereset worden? Zoals wordt beschreven in de diverse topics schijt dat toch wat dieper in de systemen van KPN nog te kunnen.

 

Alvast dank voor de hulp!

 

Marco Willems

 

 

Bij mij is nu na 2 weken het probleem opgelost. Geen idee hoe maar miltisim stond er opeens op. Was een lange installatie🤣. 

Hier ook zelfde probleem, is er nog hoop dat mn multisim weer gaat werken of kan ik de hoop beter opgeven😬. Het gebrek aan kennis en slechte advies van de klantenservice heb ik al meerdere keren ervaren helaas, hingen gewoon op omdat ze geen idee hebben!

Reageer