Beantwoord

Automatisch MB's delen met mijn vrouw

  • 1 April 2020
  • 37 reacties
  • 1856 keer bekeken

Ik heb ooit eens ingesteld dat ik zelf 4.000 MB heb op mijn Iphone en mijn vrouw 0, omdat ze alleen maar met haar Iphone belde. Nu gebruikt ze de Iphone ook voor What's app enz. Ik wil nu standaard iedere maand 500 MB delen met mijn vrouw, maar dat moet ik tot nu toe aan het begin van iedere maand regelen. Hoe wijzig ik dat, namelijk dat mijn vrouw standaard iedere maand 500 MB van mij krijgt?

icon

Beste antwoord door SjorsK 1 April 2020, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Je moet het inderdaad handmatig elke maand delen, er is geen optie om ervoor te zorgen dat ze automatisch data krijgt (Behalve door een abonnement met data te nemen natuurlijk). 

 

Admin: Inmiddels is het wel mogelijk om automatisch MB's te delen

Reputatie 7

Hoi, @paulus37. Welkom op ons forum. Goede vraag, Sjors weet het antwoord :) 

Hartelijk dank voor jullie reactie! Eigenlijk best wel vreemd. Ik had namelijk tot voor kort 2.000 MB tegoed en mijn vrouw ook 2.000 MB op haar mobiel, maar dat heb ik vorig jaar via telefonisch overleg met KPN gewijzigd omdat mijn vrouw nauwelijks haar mobiel gebruikte. Je kunt op allerlei sites, bijvoorbeeld de Overheid, NS of je verzekeringsmaatschappij etc. zelf dingen wijzigen of bestellen na op deze sites ingelogd te zijn. Maar bij de KPN (een prima bedrijf overigens, ik ben een tevreden klant al jaren), waar ik zelf per maand 4.000 MB tegoed (mijn vrouw dus 0) heb en die niet allemaal gebruik, moet ik handmatig aan het begin van iedere maand mijn vrouw (die zeer weinig haar telefoon gebruikt zij het iets meer dan vroeger, nu alleen voor bellen en appen) 500 MB geven! Nou ja, er zijn ergere dingen in de wereld!

Reputatie 7

Hey Paulus, goed punt. Ik zal eens een balletje opgooien hoe we dit makkelijker kunnen maken voor onze klanten. Zou wel fijn zijn om het automatisch elke maand MB's over te schrijven. Dank voor je tip. Kan geen beloftes doen, maar hier gaan we zeker naar kijken :)

Goed weekend! #Staysafe

Bedankt Nadia voor het mee denken! Mooi punt voor de KPN voor de ‘to do’ list! Het heb geen haast, dus ik wacht rustig af

Reputatie 7

Graag gedaan, Paulus. Goed weekend! :rabbit:

Dit gaat echt nooit gebeuren, het is helaas een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen zonder daar voor uit te komen. De klant helpen zijn of haar plezier uit een abonnement te halen is er helaas niet bij.

Reputatie 1
Badge

De vraag automatsch delen is van één jaar geleden. Ook het “ balletje opwerpen” is al lang geleden, maar een terugkoppeling zie ik hier niet. Ik heb dezelfde wens. Nu is het handmatig overmaken niet veel moeite, maar wordt nog wel eens vergeten “ met alle gevolgen van dien” :rage::kissing_heart: . Waarom het automatisch delen nooit zal gebeuren zoals iemand opmerkt, kan ik niet pakken. Zonder veel inspanning levert het tegemoet komen veel goodwil. Het niet voldoen aan de vraag werkt juist omgekeerd. Vraag is dus: Hoe staat het er nu voor?

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk ook dat het niet gaat gebeuren. 

Reputatie 1
Badge

Laten we het denken en de reactie van of namens KPN maar even afwachten:grinning:

Reputatie 7

Hi @Alswin, leuk dat je hier reageert. Dit balletje is vorig jaar al eens opgegooid maar helaas nog niet opgevangen. Automatisch MB's delen staat nog niet op de (korte termijn) planning. We zijn constant bezig om onze klanten een gebruiksvriendelijke en gemakkelijke ervaring te bieden met onze MijnKPN app. Ik zal de wens nog eens aankaarten. Daarmee kan ik geen garanties geven, we hebben nog veel meer op het wensenlijstje staan om te verbeteren aan de app.

Mocht er meer bekend zijn, dan laten we dat uiteraard weten. Houd het Forum in de gaten, we plaatsen hier geregeld nieuws.

Reputatie 1
Badge

Mooi dat je het weer oppakt, maar het is toch echt beter als dat ook tot een rechtstreeks antwoord leidt hoe dat dan ook gaat luiden. Reacties als van eZorba en Nick83 zijn een direct gevolg van onduidelijkheid. Voor de goodwill pakt dat altijd nadelig uit.
Voor een bedrijf als KPN dat in een zwaar competitieve markt opereert zou duidelijkheid richting klant hoog op de prioriteitenlijst moeten staan.

Reputatie 7
Badge +21

Duidelijker dan dit zal het voorlopig niet worden vrees ik:

Automatisch MB's delen staat nog niet op de (korte termijn) planning. 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij is er niks onduidelijk. 

Automatisch MB's delen staat nog niet op de (korte termijn) planning. 

Dus: nee. Het gebeurt voorlopig nog niet. Daar lijkt me niks onduidelijks aan.

Reputatie 1
Badge

Ik ontwikkel zelf ook software. Zoek bijv. op googleplay naar alswinsquare. Vanuit die achtergrond kan ik verzekeren dat het softwarematig instellen van een automatisme een kleinigheid moet zijn en dus ook geen drempel voor het prioriteitenlijstje… Het is dus inderdaad een kwestie van wél/niet willen. Maar wellicht kan Nadia zelf zeggen of het (vorig jaar) “…nog niet op de (korte termijn) planning…” staan ook “NU” nog het zelfde is als “dat het er voorlopig niet komt” en het dus “niet willen” is. 

Reputatie 7

Hi Alswin, waar een wil is, is een weg zeggen ze. Maar het maakt een verschil hoe lang die weg is, en op welke grond je de reis moet maken ;) 

Vanuit jouw ervaring als spelontwikkelaar kan ik me voorstellen dat het makkelijk lijkt om een automatisch proces op te tuigen, toch is het wat ingewikkelder dan je zou vermoeden. Onze MijnKPN app wordt door miljoenen klanten gebruikt. Ons stabiele netwerk en de honderden systemen die daar achter zitten communiceren onderling om onze dienstverlening te kunnen uitvoeren en waarborgen. Zomaar een nieuwe feature toevoegen, is niet zo eenvoudig. Dat heeft gevolgen voor al onze (mobiele) klanten. Die vertrouwen erop dat het beheren en zelf service van mobiele en vaste abonnementen die we via de MijnKPN app aanbieden vlekkeloos functioneert, dat doorgevoerde wijzigingen binnen korte tijd worden verwerkt en dat het administratief klopt. De kwaliteit van onze dienstverlening is daarvan afhankelijk. 

Daarnaast spelen meerdere factoren een rol bij het prioriteren van ontwikkeling en verbetering van de app; 

  • Er gaat altijd voorrang uit naar het voorkomen van storingen door onderhoud uit te voeren
  • Herstellen van bugs 
  • Integratie en introductie van nieuwe diensten. Vb: Xbox Game Pass Ultimate
  • Impact, complexiteit, afhankelijkheid en ontwikkeltijd 
  • Vraag van de klant naar nieuwe feature

Een laatste punt. Feedback van klanten is de meest waardevolle bron van inspiratie en informatie. We houden de reviews in Google Play en en de App Store dan ook nauwlettend in de gaten. Die feedback gebruiken we om verbeteringen door te voeren en nieuwe ontwikkelingen te realiseren. Helaas kunnen we niet alles gelijktijdig uitvoeren, en in sommige gevallen is het niet haalbaar of wegen de kosten niet op tegen de baten. Wij doen ons uiterste best om zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten. Daar doen we het uiteindelijk voor :)

Reputatie 1
Badge

Bedankt weer voor de reactie, maar een echt antwoord is dit natuurlijk niet. In de politiek (ook dáár kan ik als trainer uit ervaring spreken) houdt een reactie zoals jij die geeft eigenlijk in dat aan de vraag in dit geval niet zal worden tegemoet gekomen. Van een private marktpartij verwacht ik eigenlijk een meer concreet antwoord: “dit gaan we doen”, of “dit gaan we niet doen”. Mag ik uit jouw antwoord opmaken dat de laatste variant het meest waarschijnlijk is?

NB: Ik acht het overigens onwaarschijnlijk dat het automatiseren van MB's delen een gecompliceerde ingreep is voor iemand die bekend is met de programmastructuur van de applicatie. Het delen is ook nu al geautomatiseerd waarbij de data (zoals het aantal nog beschikbare Mb's uit een database(tabel) moet komen. Het moet echt niet zo moeilijk zijn om diezelfde module die voor de aftrek zorgt op aangeven van de gebruiker periodiek (bij het verversen) te laten lanceren. Ook betrekkelijk eenvoudige alternatieven zijn denkbaar. Met plezier praat ik een keer met jullie automatiseerders ;-)           

Reputatie 7
Badge +24

Het is net als met kleine kinderen: gewoon "nee" zeggen werkt vaak beter dan "waarschijnlijk niet" of "misschien, nu nog niet". Want dan blijven ze zeuren 😉😄

Reputatie 1
Badge

Het is net als met kleine kinderen: gewoon "nee" zeggen werkt vaak beter dan "waarschijnlijk niet" of "misschien, nu nog niet". Want dan blijven ze zeuren 😉😄

Kijk eens naar de handtekening van Nadia…(klik op het logo links), dan is er nog hoop op een concreet antwoord. 

Goedemorgen, ik heb dit topic even gelezen en naar aanleiding daarvan heb ik nog een vraag. Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuw abonnement afgesloten. Op aanraden van de KPN medewerker in de winkel ben ik overgestapt van een X aantal GB per maand naar unlimited en daarbij was het advies om mijn partner's abbonement over te laten sluiten op 0 GB, want dan kon ik mijn data tot 50 GB met hem delen en dat was voordeliger. Nu ik dit allemaal lees ziet het er naar uit dat ik dus iedere maand 10x 5gb handmatig moet delen. Het handmatig iedere maand opnieuw instellen was de eerste verrassing, maar ook dat het delen 10x opnieuw moet worden ingesteld (jammer, en zo te lezen staat dit punt ook niet hoog op de agenda bij KPN :(! ).

Maar wat als het delen vergeten wordt op de 1e van de maand  en het wordt een aantal dagen later. Worden de later ontvangen GB's dan verrekend of brengt KPN dan kosten in rekening wanneer mijn partner niet op de wifi zit? Ik had nl. een zorgeloos abonnement waar ik niet op allerlei zaken hoefde te letten, maar nu heb ik er dus een hele administratie bij (en mogelijk dus ook nog kosten?) Wie oh wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

Reputatie 7
Badge +24

... en zo te lezen staat dit punt ook niet hoog op de agenda bij KPN 😞! ).

Ik denk dat het helemaal niet op de agenda staat.

Maar wat als het delen vergeten wordt op de 1e van de maand  en het wordt een aantal dagen later.

Dan heeft uw partner gewoon een paar dagen geen internet buitenshuis. Begint hij of zij vanzelf over te klagen hoor 😁

Als u beide het abonnement onder hetzelfde MijnKPN account registreert en ook gewoon beide de login gegevens heeft, dan kunt u ook beide data delen. Dus u kunt dan naar uw partner delen. Maar uw partner kan ook zelf data vanaf uw abonnement naar zijn of haar eigen abonnement delen. Dan heeft u er dus geen omkijken naar en regelt partner dat zelf wel. U krijgt wel een sms'je als er data vanaf uw abonnement "getrokken" word.

 

Als degene, die MB’s ontvangt, deze MB’s per maand niet volledig gebruikt, blijft de rest dan staan voor de volgende maand of vervalt het restant?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JJGSl de ‘houdbaarheid’ van de gedeelde MB’s is gelijk aan de factuurperiode van de ‘gever’. Het restant vervalt bij aanvang van de nieuwe maand.

Helaas heb ik me ook laten verleiden tot een familie-abonnement bij kpn mobiel, waarbij 1 account de mb's koopt en deelt, terwijl de ander een 0gb account heeft.

Bij mij is echter in het telefoongesprek waarin ik overgestapt ben naar kpn wel vertelt dat dit automatisch ingesteld kon worden. Nadat de overstap afgerond is en ik nergens in mijnkpn, de kpn app of waar dan ook kon vinden hoe dit in te stellen is ben ik verbaasd dat dit dus niet automatisch ingesteld kan worden. En dat het bij kpn niet op de to-do lijst staat.

Kan kpn mij nog helpen door de beide abonnementen, die beide voor 24 maanden afgesloten zijn, weer terug te verhuizen naar Youfone? Dan maar geen “entertainment korting” meer, maar wel nooit gezeik over Mbs die op zijn en handmatig gedeeld moeten worden...

Helaas heb ik me ook laten verleiden tot een familie-abonnement bij kpn mobiel, waarbij 1 account de mb's koopt en deelt, terwijl de ander een 0gb account heeft.

Bij mij is echter in het telefoongesprek waarin ik overgestapt ben naar kpn wel vertelt dat dit automatisch ingesteld kon worden. Nadat de overstap afgerond is en ik nergens in mijnkpn, de kpn app of waar dan ook kon vinden hoe dit in te stellen is ben ik verbaasd dat dit dus niet automatisch ingesteld kan worden. En dat het bij kpn niet op de to-do lijst staat.

Kan kpn mij nog helpen door de beide abonnementen, die beide voor 24 maanden afgesloten zijn, weer terug te verhuizen naar Youfone? Dan maar geen “entertainment korting” meer, maar wel nooit gezeik over Mbs die op zijn en handmatig gedeeld moeten worden...

Als de overstap telefonisch heeft plaatsgevonden en minder dan 14 dagen geleden is kan je als het goed is gebruik maken van je wettelijk bedenkrecht om de overstap ongedaan te maken. Even een berichtje van die strekking richting de klantenservice.

Ik kwam hier overigens in de hoop dat automatisch MB's delen mogelijk is, maar dat blijkt dus nu en in de toekomst niet te kunnen.