Vraag

Bellen en internet werkt niet in het buitenland

  • 20 May 2022
  • 9 reacties
  • 1608 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

ik heb het hardnekkige probleem dat mijn telefoon niet werkt in het buitenland. dat geldt voor bellen en internet.

Roaming en mobiele gegevens staat aan. Ik heb ook geprobeerd om automatisch naar een andere provider te zoeken en handmatig te kiezen, maar niets helpt.

Ik heb het vermoeden dat dit ergens op mijn mobiele abonnement uitgeschakeld is.

Bij het vroegere Telfort kon dat zo ingesteld worden op "Mijn Telfort” maar nu, bij KPN lukt dat niet meer.

Wie weet de oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @HMW. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je niet kan bellen of internetten in het buitenland. Heb je het topic “KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet” al gelezen? Ik verwacht dat je met dit topic het probleem al zelf kan verhelpen. Als dat niet het geval is wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het mobiele nummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan zoeken wij voor je uit of er een blokkade is vanuit onze kant. 

De gevraagde gegevens staan in het KPN forum profiel

 

Groet,  Hein

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb de netwerkinstelling voor kunnen internetten even een reset gegeven voor de zekerheid. Aan de kant van KPN staat nu alles op groen voor bellen en internetten in het buitenland. Net als mijn collega hierboven raad ik je aan bij problemen het topic: “KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet” goed door te lezen. 

Hallo Jeroen, bedankt!  Ik ben wel benieuwd of die instellingen ook al op groen stonden voor jouw reset?

Bij Telfort konden die instellingen zelf veranderd worden op "Mijn Telfort”  Bij KPN kan dat niet meer.

 

Groet,  Hein

Reputatie 7
Badge +19

De instellingen stonden inderdaad al op groen. Kan nooit geen kwaad ze toch te resetten. Ben je op dit moment in het buitenland? Zo niet, horen we graag van je als je weer buiten Nederland verblijft. 

Binnenkort ben ik weer in Duitsland, dan weet ik meer. Ik laat van me horen.

Groet,  hein

Hallo Jeroen,

De telefoon werkt nu naar behoren. Gisteren ben ik in Duitsland geweest en ik had prima signaal. Het resetten heeft dus geholpen.

Groet,  Hein

Reputatie 7
Badge +19

Goed nieuws dus @HMW 

Kpn heeft geen of te weinig netwerkovereenkomsten met buitenlanden en focust zich hoofdzakelijk op NL