Beantwoord

Bellen over Wifi met E-sim

  • 7 November 2020
  • 15 reacties
  • 376 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo allemaal,

Ik heb E-sim sinds gisteren in mijn toestel geactiveerd maar kan nu niet meer bellen via Wifi.

Het symbool komt niet boven inde statusbalk en alle instellingen staan goed.

Toestel is een Samsung S20 plus - 5G.

Iemand dezelfde ervaring hiermee??

Ben

icon

Beste antwoord door Hanna_ 18 November 2020, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Ben_1959 , heb je wel de voorkeur over wifi bellen'’  aanstaan i.p.v. ‘voorkeur over 4G bellen’?

In het laatste geval zie je het symbooltje niet bovenin je telefoon.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @JanD , Ik heb voor zover ik weet alles goed staan, Met de gewone simkaart werkte het wel gewoon.

Of softwarematig foutje?.

 

 

Hallo @Ben_1959 het helpt ook vaak bij iedere aanpassing in je mobiel deze even te herstarten zodat de software zich aan kan passen binnen het toestel.

Verder lijkt het me helemaal goed te staan, misschien dat sommige functies dus nog ge (her)activeerd moeten worden door herstarten.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @JanD,  Opstarten was geen succes. Toch maar weer gewone simkaart besteld omdat die het wel deed. De simkaart van voor de activatie van E-sim zal wel niet meer werken. Aangezien ik slecht mobile netwerk hier heb was bellen over wifi wel gemakkelijk.

Bedankt voor het meedenken.

 

Ben

Reputatie 3
Badge +1

Innmiddels nieuw simkaartje ontvangen en er in gezet, maar bellen over wifi werkt ook niet met de simkaart. terwijl hij met het oude simkaartje voor dat E-sim werd geinstalleerd het wel werkte.

Zou het ook aan de nieuwe fysieke simkaart kunnen liggen dat bellen over Wifi niet werkt???

Alles staat goed bellen over wifi staat aan met als voor keur wifi gebruiken, en bij mobiele instellingen staat bellen over 4g aan.

Ben

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik heb een probleem met bellen over wifi.

Het werkt niet, bellen over wifi staat aan en bellen 4G in  verbindingen staat ook aan.

De smartphone is een Samsung S20 plus 5G.

Ik heb een nieuw simkaartje er in gezet omdat het probleem begon toen ik over ging op E-sim.

Na activatie van E-sim was het oude simkaartje waar ik wel bellen over Wifi kon gebruiken niet meer te gebruiken. Het bellen over Wifi symbool verschijnt niet!!.

Kan dit aan het nieuwe simkaartje liggen??

Wie o wie kan mijn de oplossing geven?

 

Gr, Ben

 

*admin: samengevoegd met je eigen topic

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Ben_1959, welkom op het Forum.

Ik begrijp dat sinds de installatie van de E-sim het bellen via de wifi niet meer (goed) werkt, ook wanneer je weer een traditionele simkaart in gebruik neemt. Heb je al geprobeerd jouw toestel een software reset te geven? Als je eerst een back-up maakt gaan er geen gegevens verloren. 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Hanna_ , Ik heb al een fabrieksreset gedaan maar dat hielp ook niet.

Ik weet zo niet waar het probleem lig.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Ben_1959, wat vervelend dat dat niet geholpen heeft. 

Voor een oplossing is het belangrijk om te weten of het probleem aan het toestel of aan de simkaart ligt. Is het mogelijk om jouw simkaart in een ander toestel dat beschikt over bellen via wifi te testen? Dit kan bijvoorbeeld een toestel zijn van een partner of iemand anders in jouw omgeving. Als het probleem mee verhuist dan weten we dat het aan KPN ligt, als het probleem alleen op jouw toestel speelt moeten we daar verder naar kijken. Ik hoor graag van je als het gelukt is. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Hanna_ , ik zal het simkaart on mijn oude s9 plus stoppen en kijken of hij dan wil bellen over WiFi. Wan mijn oude simkaart doe niet meer werkte heeft daar altijd ingezeten en daar werkte het toen wel mee .

Je hoort nog hoe het afloopt.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Hanna_ , Heb het simkaartje in mij oude Samsung S9 plus gedaan en ook daar werkt bellen over Wifi niet, terwijl ook daar alle instellingen goed staan!!!. Kan het zo zijn dat met het instellen van de E-sim iets verkeerd is gegaan met mijn aansluiting bij KPN?. Ik vind dit heel vreemd dat het met de E-sim insstallatie is gebeurd, want daarna werkte het nl niet meer!!.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hi @Ben_1959, we hebben wat instellingen aangepast. Zou je voor mij het toestel willen herstarten en het nogmaals willen proberen.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Hanna_ , sorry voor de late reactie. Heb toestel opnieuw opgestart en nou werkt het weer prima!!.

Ik denk dat ik de fysieke simkaart er nu maar in laat zitten, want nadat E-sim actief is geworden is het probleem ontstaan. 

Mijn hartelijke dank voor het meedenken en oplossen van het probleem, ik ben je daar zeer dankbaar voor.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Ben_1959, wat fijn om te horen dat het probleem is opgelost! Toen we de instelling na liepen bleek Volte bellen uitgeschakeld te zijn, dit hebben we weer voor je ingeschakeld. :grin:

@Hanna_  ik heb exact hetzelfde issue met mijn s22 ultra, nu met esim niet de optie om voice over wifi te activeren bij overstap van sim naar esim. kun je mijn nummer ook controleren svp ? (helpdesk net gesproken maar die begrepen niet waar ik het over had..)