Vraag

Bellen via wifi werkt bij duo SIM niet op 1 simkaart, wel op de andere

  • 23 September 2022
  • 13 reacties
  • 220 keer bekeken

Bij mij werkt bellen via wifi niet, ik heb een duo sim en via de andere sim werkt het wel.
Zou iemand de settings kunnen checken?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Ingrid78 het kan zijn dat de andere telefoon waar jij de 2e simkaart in hebt zitten, dat niet ondersteunt.

 

Het zijn twee simkaarten in 1 telefoon, dus als wifi bellen voor de ene sim werkt, dan zou dat voor de andere ook moeten werken. Daarom is het fijn als iemand van kpn de instellingen zou kunnen checken.

Hè! Waarom heb je 2 simkaarten op hetzelfde 06 nummer in je telefoon?????

Het zijn 2 verschillende telefoonnummers, eentje voor privé en eentje voor het werk, bij 2 verschillende providers 😅

Hier wordt dus dual sim bedoeld. Er zit een verschil duo en dual sim. Wat voor de ene sim en of provider geldt gaat niet per definitie op voor de andere sim/provider.

 

U zult bij de andere provider moeten checken of Vowifi wordt ondersteund.

Exact, dat ☝

Ik neem aan dat je via de kpn simkaart geen 4G-bellen hebt. En dus ook geen Wifi-bellen ( Bellen via wifi; VoWifi).

Welke telefoon heb je? Niet alle fabrikanten ondersteunen het op het kpn netwerk. En soms maar met enkele modellen zoals Motorola. Ca. 6 van de verkrijgbare modellen wel; overige niet.

Dank voor de info tot zover!
Mijn fout, ik heb inderdaad een dual sim.
Via de andere profider werkt wifi-bellen perfect (nadat zij in hun instellingen wifi-bellen geactiveerd hadden), via de kpn sim niet.
Ik heb een samsung A52s, zou dat het probleem zijn?

@Ingrid78 kunt u bij de instellingen van de KPN sim bellen via wifi aan en uitzetten?

Er moet een pagina zijn met ondersteunde toestellen die kan ik zo snel niet vinden.

De link die ik vond lijkt niet meer te bestaan.

Samsung ondersteunt i.i.g. 4g-bellen icm VoWifi via KPN.

Wat wel het geval is: er kan maar één bel-verbinding tegelijk via wifi verlopen heb ik uit eerdere topics begrepen die over hetzelfde gaan. 2 providers, 2 x sim in toestel.

@Ingrid78 kunt u bij de instellingen van de KPN sim bellen via wifi aan en uitzetten?

Er moet een pagina zijn met ondersteunde toestellen die kan ik zo snel niet vinden.

De link die ik vond lijkt niet meer te bestaan.

Ja, het aan en uitzetten is mogelijk

Samsung ondersteunt i.i.g. 4g-bellen icm VoWifi via KPN.

Wat wel het geval is: er kan maar één bel-verbinding tegelijk via wifi verlopen heb ik uit eerdere topics begrepen die over hetzelfde gaan. 2 providers, 2 x sim in toestel.

Dit klinkt wel logisch! Maar, ik heb het even getest door het wifi-bellen van de andere sim uit te zetten, toen alleen wifi-bellen voor de KPN sim aangezet en de telefoon opnieuw opgestart. Maar helaas, geen positief resultaat.

Als de gewone verbinding sterk genoeg is zal de wifi verbinding niet worden gebruikt zover ik weet 

Dus wat wordt met geen positief resultaat bedoeld?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ingrid78, welkom! Hoewel bovenstaande informatie helemaal correct is, geldt dit voor jou niet. Ik zie namelijk aan de hand van het telefoonnummer in je profiel dat jij een prepaid sim hebt. En daarbij kan je helaas geen gebruik maken van Bellen via Wifi. Of/Wanneer dit wel kan, weet ik niet!