Beantwoord

Bestelde toestel blijkt niet op voorraad

  • 29 March 2023
  • 29 reacties
  • 457 keer bekeken

Ik zit in eenzelfde situatie, heb verlengt vanwege dit toestel, echter zit nu aan een duurder abonnement vast en het is onduidelijk wanneer ik mijn toestel krijg. Dit terwijl ik hem op de eerste de beste webshop kan bestellen: voor 9 uur is morgen in huis!! De telefoons zijn er dus wel… Dan heb je volgens mij de bedrijfsprocessen niet op orde KPN!

 

KPN medewerker zei bij het bestellen dat hij waarschijnlijk de dag erna geleverd zou worden.. Dat vond ik heel snel en snap ook dat dat niet altijd lukt, maar nu heb ik geen flauw idee wanneer hij binnen komt..  Stomme is dat ik best even kan wachten als ik maar weet hoelang, maar nu wordt ik gek van de onduidelijkheid!!

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door dhavincy 13 April 2023, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @dhavincy,

Als ik het door jou bestelde toestel opzoek op onze website, zie ik dat hij vermoedelijk half april weer geleverd wordt. Deze vermoedelijke leverdatum krijgen we door vanuit Apple en doorgaans klopt dit wel 🙂

Je nieuwe abonnement zal overigens pas ingaan op het moment dat je toestel geleverd is, je zult tot die tijd je oude abonnement behouden en dus nog niets extra's betalen nu!

Hoi @Maja_ 

Bedankt voor de update! Tip voor KPN omdat gewoon standaard te communiceren met de klant.

 

Een ander dingetje.. Ik heb deze bestelling gedaan vanwege de apple inruilactie t/m 2 april met de 150,- extra inruilwaarde.  Deze heb ik dan ook gelijk aangevraagd na mijn bestelling en ik kan mijn oude toestel terugsturen t/m volgende week vrijdag. Dat wordt natuurlijk lastig als ik dan nog geen nieuw toestel heb. Als mijn nieuwe toestel pas half april komt ben ik te laat en voldoe ik niet meer aan de voorwaarden. Of zie ik dit verkeerd? 

 

Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +20

Poeh, goede vraag die laatste. Vaak gaat het bij acties om de besteldatum, aangezien je er als klant verder weinig aan kan doen als een toestel vertraagd bezorgd wordt. Ik wil je aanraden om toch even contact op te nemen met Recommerce (via support-tradein+nl@recommerce.com) om na te vragen hoe het precies zit aangezien ze een bepaalde datum hebben genoemd.

Laat je weten wat de reactie is zodat ik ook weet of het goedkomt zonder verdere inmenging van onze kant?

Goedemorgen Maja_

 

Ik heb vorige week donderdag gemaild met Recommerce en daarin de situatie uiteengezet.

Hierna kreeg ik een auto reply dat ik binnen 24 uur een reactie zou ontvangen.

Echter, in plaats van een reactie hierop kreeg ik vandaag een (automatisch) bericht dat ik mijn toestel zo snel mogelijk moet opsturen..!!

 

Ik heb maar weer een bericht gestuurd met de verwachte leverdatum van mijn nieuwe toestel en gevraagd om uitstel. Moet wel zeggen dat dit niet lekker loopt en een heel gedoe is zo. Ik had me juist zo verheugd op mijn nieuwe toestel, alleen dit is echt een domper!

 

Kan jij nog iets voor mij betekenen?

 

Mvg. David

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, je hebt dus nog geen enkele reactie op jouw mail van ze ontvangen behalve die auto reply? Kan zijn dat ze een achterstand hebben met het verwerken van mails en nog niet aan jouw mail toe zijn gekomen 🤔

Ik ga morgenochtend even kijken of ik iemand kan benaderen die ons hier verder mee kan helpen!

Klopt, enkel de auto reply. Dat vermoed ik ook.

Hoor graag of je morgen iets voor elkaar krijg.

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet inmiddels wie ik hiervoor moet hebben en ga de situatie helder aan ze uitleggen. Zodra ik een reactie van ze ontvang hoor je weer van me!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een eerste reactie: in verband met Pasen kunnen ze er pas komende dinsdag achteraan, maar je zult gebruik kunnen maken van het aanbod, daar hoef je je dus geen zorgen meer over te maken 😊

In tussentijd fijne Paasdagen gewenst @dhavincy!

Hoi @Maja_

 

Dat is heel fijn! Nu nog het toestel weer op voorraad en we zijn klaar.

Hoor graag hoe e.e.a. verloopt dan verder.

 

Voor nu eerst ook fijne paasdagen gewenst!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zelf nog niet een reactie ontvangen @dhavincy, maar heb jij wellicht al wel wat gehoord? 🙂

Hoi @Maja_ 

Ik heb vorige week vrijdag eindelijk een reactie gehad van Recommerce met het bericht dat ze me 15 dagen extra geven en ondertussen is de nieuwe IPhone ook ineens (onverwacht) binnen gekomen 😀

Zal nu z.s.m. mijn oude toestel opsturen en ga er vanuit dat het dan helemaal goed komt.

Bedankt voor je hulp 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn, eind goed al goed dus 😊 Veel plezier met je nieuwe toestel! 😃

 

Goedemorgen @Maja_ 

Helaas is het verhaal nog steeds niet uit.

ik heb mijn toestel teruggestuurd en vrijwel gelijk de vergoeding voor het toestel ontvangen (122,-). Alleen niet de bonusvergoeding van 150,- (omdat ik een iphone 14 heb gekocht bij KPN). 

In de bevestigingsmail van recommerce stond dat de aanvullende 150,- bonusvergoeding mogelijk later zou worden overgemaakt. Deze is echter nog steeds niet overgemaakt :-( Ik heb op 29-04 hier al achteraan gemaild, maar tot op heden geen reactie ontvangen! 
Vandaag maar weer gemaild met de vraag wat er aan de hand is.

Ik heb er alleen weinig vertrouwen in aangezien ze tot nu toe niet of slecht reageren.. daarnaast baal ik behoorlijk dat dit hele proces zoveel energie kost en ik overal steeds achteraan moet. 


Kan jij aub helpen?

groet, 

David

Reputatie 7
Badge +20

Nou zeg, nog steeds niet helemaal in orde dus ☹️

We horen hier meer mensen over (over dat het lang duurt voor de bonus uitbetaald wordt) en hebben dit gebundeld doorgestuurd naar een achterliggende afdeling. Ik zal daar even vragen of ik jouw situatie ook nog als voorbeeld aan mag dragen!

Nee helaas nog steeds niet helemaal. 😓

 

Als je dat zou kunnen doen graag!

 

Enig idee hoelang dit gaat duren?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @dhavincy, ik heb nu pas iets concreets om te delen, sorry dat het even duurde! De communicatie over het uitbetalen van de bonus is nogal onduidelijk geweest maar we kunnen hierover nu het volgende melden:

  • Om de bonusaanvraag te kunnen verifiëren dien je het prijsoverzicht van de nieuwe telefoon te uploaden. Dit prijsoverzicht is te vinden als bijlage in de orderbevestigingsmail van KPN. Hier staat o.a. het bestelnummer in; dit bestelnummer begint met een “S” óf met “ARMOR”
  • Je oude telefoon is opgestuurd naar Recommerce en ze hebben ook bevestigd dat ze hem ontvangen hebben

  • Als beide bovenstaande punten afgevinkt kunnen worden, kan het nog 28 dagen duren voordat de bonus uit wordt betaald

Ik hoop dat jij de bonus inmiddels ontvangen hebt, als dit nog niet het geval is kan dat dus nog tot uiterlijk 28 dagen na het bevestigen van de ontvangst van je toestel duren!

Hoi @Maja_ 

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb:

  • 24 maart aangemeld en prijsoverzicht geupload
  • 18 april kreeg ik een bevestiging van recommerce van de ontvangst van mijn telefoon 
  • 21 april heeft recommerce het bedrag voor het toestel uitgekeerd, echter geen bonus
  • 25-05 (vandaag) is ruim langer dan 28 dagen geleden, maar nog geen bonus uitgekeerd

Ik krijg ook geen reactie van Recommerce op mijn berichten dus ik heb geen idee wat de status is.

Ik kan best even wachten maar dit duurt nu al wel even…😥

 

Hoe nu verder?

 

Groet,

David

Reputatie 7
Badge +20

Ok, dit gaat nog niet goed dus @dhavincy 😐

Ik ga hier opnieuw mee aan de slag, enige stukje info dat ik nog mis om dit door te kunnen zetten is welk type toestel je terug hebt gestuurd, zou je me dat nog willen laten weten?

@Maja_  ik heb een iphone xs max 64gb terug teruggestuurd.

 

heb je enige idee wat de doorlooptijd is?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik verwacht er begin volgende week een reactie op, heb gevraagd of ze me ook kunnen vertellen hoe lang het gaat duren voordat dit uitbetaald gaat worden!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb gisteren wel de bevestiging gehad dat ze het verzoek tot uitbetaling door hebben gezet naar Recommerce, maar ze hebben niet aangegeven hoe lang het vanaf nu nog kan duren. Ik wacht nu op een reactie op die vraag!

Een verzoek tot uitbetaling van mijn specifieke situatie? 

 

Ben benieuwd, wacht weer even af!

@Maja_  heb jij al iets gehoord? Hier nog geen uitbetaling in ieder geval..

Reputatie 7
Badge +20

Stom! Ik ga even vragen of Recommerce hier al iets over gezegd heeft, excuus dat het nu weer zo lang duurt 😬

Reputatie 7
Badge +20

Je betaling is gisteren ‘gevalideerd’ wat inhoudt dat het nu daadwerkelijk uitbetaald gaat worden, ik vermoed dat je het nu snel binnen zal hebben 🙂