Beantwoord

Bundel Albanië niet geldig in Macedonië. Kan het omgezet worden?

  • 20 May 2022
  • 2 reacties
  • 344 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben op dit moment op vakantie in Macedonië. Hiervoor was ik in Albanië, daar heb ik een supervoordeelbundel voor internet gekocht (nadat het smsje met de tarieven buiten de EU te laat binnenkwam waardoor ik 25 euro aan 10 mb kwijt ben, maar dat terzijde). Deze bundel blijkt echter niet geldig te zijn in Macedonië? Dit stond nergens duidelijk vermeld en dat betreur ik ten zeerste. Is er een mogelijkheid om een deel van die bundel om te zetten zodat ik hier ook internet heb?

 

Met vriendelijke groet,

 

Florian Wafelman

 

Admin: eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 May 2022, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @FlorianW ,

Waarschijnlijk gaat het om deze bundel : 

2000 MB

(alleen data)

19,99

Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266

 

Deze is inderdaad wel in Albanië te gebruiken, maar niet in Macedonie. Dat kun je hier terugvinden: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm

Wel weer in Servië of Montenegro, misschien kom je daar ook nog in de komende weken? 

 

En nee, er is geen mogelijkheid om die bundel om te zetten. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @FlorianW, welkom! Noordzee geeft de kern van de zaak al aan. Het is niet mogelijk om bundels om te zetten naar een andere.

 

We maken voor het buitenland onderscheid in een aantal groepen:

  • De EU
  • Voordeellanden buiten de EU
  • Voordeellanden buiten de EU met aanvullende Datavoordeel bundel beschikbaar (afbeelding)
  • Overige landen buiten de EU

 

Waar het land waar je bent/heen gaat onder valt kun je checken op onze Buitenlandpagina op de website. Vul daar de naam van het land in en je krijgt direct te zien onder welke het valt en welke bundels beschikbaar zijn.

Voor Albanië en Macedonië geldt dat dit beide voordeellanden buiten de EU zijn. Maar, Albanië heeft de Datavoordeel bundel beschikbaar, en Macedonië niet. Als je dan ook deze bundel hebt aangeschaft, dan klopt het dat je deze in Macedonië niet kunt gebruiken.