Beantwoord

Data-SIM van XS4ALL niet te activeren - Telnummer ontbreekt

  • 9 May 2022
  • 11 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 1

Vanwege de overzetting van XS4ALL naar KPN, heb ik een data-sim ontvangen (nadat de eerste niet was aangekomen zoals aangekondigd in een email) maar ik kan de sim niet activeren omdat het telefoonnummer ontbreekt. Het betreft de vervanging van de data-sim die ik bij XS4ALL had. 

De data-sim staat ook niet in MijnKPN onder produkten.

Hoe los ik dit op?

 

Bedankt.

 

 

icon

Beste antwoord door NPK1087 11 May 2022, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Stop de datasim in een gewoon toestel en volg de volgende stappen

 

Ga naar de belfunctie van je telefoon. Toets de USSD-code *149# in en druk op bellen. Er verschijnt nu een code op je beeldscherm. De laatste 10 cijfers van deze code zijn de cijfers van je mobiele telefoonnummer.

Reputatie 1

Dit werkt helaas niet. Wellicht omdat het enkel een data-sim is. Als ik *149# intik en dan druk op bellen, verschijnt er ‘Niet uitgevoerd’.

 

Reputatie 6
Badge +6

Kan je hem niet activeren via deze link: https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/

Volgens mij hoef je dan geen telefoonnummer in te voeren.

Reputatie 5
Badge +2

Als je nu eens de meegestuurde overeenkomst leest dan zie je dat daar keurig het (097) tel nr vermeld staat.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HPkpn, heb je t nummer nog kunnen achterhalen?

 

*admin: bericht aangepast

Reputatie 6
Badge +6

@Thomas Ik ben niet de TS.

@Dicksooo Refereerde naar @HPkpn 

Reputatie 7
Badge +20

oh oeps😅 thanks!

Reputatie 1

 @Dicksooo: Het bijgesloten document heb ik uiteraard uitvoerig gelezen en daar staat geen volledig nummer in. Enkel een nummer gemarkeerd met x-jes, als zijnde 09xxxxx91200. Dus daar kan ik niks mee.

@Ferry1984: Ik heb het inmiddels via de helpdesk opgelost maar die link is superhandig! Daarmee had ik het gewoon zelf kunnen oplossen. Goede tip voor de volgende met het zelfde probleem. Bedankt!

 

@Thomas: Ja, opgelost.

Reputatie 5
Badge +2

 @Dicksooo: Het bijgesloten document heb ik uiteraard uitvoerig gelezen en daar staat geen volledig nummer in. Enkel een nummer gemarkeerd met x-jes, als zijnde 09xxxxx91200. Dus daar kan ik niks mee.

Ah, op die fiets, zal er dan wel mee te maken hebben dat men die SIM kaart opnieuw heeft verstuurd omdat de eerste niet aangekomen was, kennelijk een handmatige actie waarbij iemand meende uit privacy overwegingen het aan jou onbekende nummer niet bekend te maken.

Overigens, de truc om het nummer te achterhalen is niet bellen naar *149# maar naar *#149# bellen.

Reputatie 1

@Dicksooo: Even getest. Bellen naar *#149# werkt inderdaad wel! Dus ook superhandig om het nummer te achterhalen. Thanks!

Reputatie 2

Voor de volledigheid, je kunt het 097 nummer van de simkaart ook zien op https://mijn.kpn.com/classic/#/tv-internet-bellen/mkmv