Beantwoord

Data wordt sneller verbruikt dan bij vorige provider

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 197 keer bekeken

Hoi @Joyce Flux en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je schrikt als je databundel zo hard gaat. Als er filmpjes op Facebook en Instagram afspelen kan je data erg hard gaan, 2000 MB kan dan goed kloppen. Je kunt in je toestel zien welke apps de afgelopen periode hoeveel data hebben verbruikt. Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je dit achterhaalt. 

Wat de wifi betreft

Het slaat nergens op dat dit zo snel opraakt. Zeker omdat ik eigenlijk continue op mijn wifi zit.

Alleen werkt mijn wifi op de een of andere manier alleen in mijn woonkamer. Dus gebruik ik mijn bundel enkel in de andere ruimtes

Dit geeft dus aan dat je niet continue op de wifi zit. Als je in de andere ruimtes geen wifi verbinding hebt en je diensten thuis van KPN zijn raad ik je aan om de Wifi Manager te doorlopen. Die past de instellingen van je wifi aan en wanneer dit niet voor verbetering zorgt (en je onder de 20 Mbit/s zit) komt het met een eindresultaat waarmee je de wifi kunt verbeteren. Hopelijk verbetert dit bij jou de wifi ook, zodat je niet zo snel meer door je databundel heen bent. 🙂

Dit is echt een onzin antwoord KPN. Ik ben net nieuw bij KPN samen met mijn vrouw overgestapt van youfone Sim only, naar dus kpn Sim only. 
 

bij youfone hadden wij 6000mb plus minus. Deze werkte een maand lang met intensief spotify ( heb een bouw bedrijf dus vaak geen WiFi ) en whatss app etc. Meestal pas twee dagen voor het begin van een nieuw abo periode waren de bundels op. Maar bij kpn zit ik binnen 13 dagen op 6200 verbruikt van de 10.000mb. Dit is dus belachelijk snel. 
 

ik denk eerder dat dat zo geregeld is intern bij kpn dan dat de fout bij onze telefoons liggen. Dat lijkt mij onzin. Aangezien ik niet anders ben gaan gebruiken maar wel snelller door de mbs ben. Heel vaag en denk bewust. Je kan ook geen data plafond instellen bij kpn volgens mij. Zodat je er nooit overheen gaat. Hoe dan ook. klopt van geen kant. Mijn vrouw zit bijna alleen op WiFi aangezien zij vanuit huis werkt en die ervaart het zelfde probleem. Spijt van de overstap. 

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 January 2022, 10:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @Calisgauna , een data-plafond kun je instellen in je mobiel.

Als je door je databundel heen bent ga je niet betalen voor de meer verbruikte data, maar schroeft KPN de snelheid drastisch terug zodat je eigenlijk alleen nog kunt mailen, sms’en en whats-appen zonder plaatjes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Calisgauna, welkom op ons forum!
Heeft dit je vraag beantwoord?
Dataverbruik is bij iedere provider hetzelfde, als je bundel niet meer toereikend is zou je behalve het data-plafond bij veel apps ook met de instellingen nog het een en ander kunnen aanpassen. Zo kun je bij spotify bijvoorbeeld de kwaliteit aanpassen of afspeellijsten downloaden.