Beantwoord

Data wordt van verkeerde bundel afgeboekt

  • 16 January 2022
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Heb nog ruim voldoende data, maar bel minuten zijn op.
Zodoende extra bundel aangeschaft (250 Mb / Min / SMS) om te kunnen bellen.
Als ik vervolgens data gebruik gaat deze niet, zoals verwacht, van de data af die ik nog had, maar van de nieuwe bundel. 
Gevolg hiervan is dat ik alsnog geen extra bel minuten heb.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo hoort te werken. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 January 2022, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Marcel_Marcel ,

Dit is een tijdje terug gewijzigd door KPN.  

Wanneer je door jouw bundel heen bent, kun je een Extra Bundel aanschaffen. In deze bundel zitten 250 of 1000 units die je kunt gebruiken voor bellen, sms’en én internetten. Voorheen was het zo dat een Extra Bundel achteraan in de wachtrij aansloot. Het nadeel hiervan was dat je bij de start van de nieuwe maand eerst weer gebruik ging maken van jouw basisbundel, terwijl je nog units over had uit de Extra Bundel. Een Extra Bundel is echter beperkt houdbaar. KPN heeft er daarom voor gekozen om deze bundel ten allen tijde voor de basisbundel te gebruiken. Dus ook wanneer je nog voldoende MB's in jouw basisbundel hebt, zal dit verbruikt worden uit jouw Extra Bundel. En dan heb je inderdaad door dat verbruik geen extra belminuten meer.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Marcel_Marcel, fijn dat je al op weg geholpen bent door Noordzee. Wat hij aangeeft klopt, dat is hoe het nu werkt met de extra bundels. Ik kan me echter voorstellen dat dat in jouw situatie zacht gezegd niet ideaal is. Ik heb nu op dit moment geen pasklare oplossing helaas, omdat dit nu is hoe de bundels werken. Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat er op de achtergrond aan nieuwe bundels gewerkt wordt die dit moeten voorkomen. Ik heb nog geen details voor je op dit moment, maar hou de website in de gaten. De bundels verschijnen op de site zo gauw alles rond is.

Onderstaande: ik heb precies hetzelfde. Het antwoord vind ik echt niet ok. Het is nu eenmaal zo lijkt het antwoord te zijn. Ik heb die bundel nodig nodig om te bellen, niet voor de data.

 

Heb nog ruim voldoende data, maar bel minuten zijn op.
Zodoende extra bundel aangeschaft (250 Mb / Min / SMS) om te kunnen bellen.
Als ik vervolgens data gebruik gaat deze niet, zoals verwacht, van de data af die ik nog had, maar van de nieuwe bundel. 
Gevolg hiervan is dat ik alsnog geen extra bel minuten heb.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo hoort te werken. 

Reputatie 7
Badge +19

@abraa000 Dankjewel voor het signaal. Je samenvatting is correct, dit is op dit moment hoe de bundels werken. Ik snap dat 't ook in jouw geval niet ideaal is, daarom verwijs ik even naar mijn reactie hierboven. Er wordt aan gewerkt om de bundels te verbeteren.

Hi @Marcel_Marcel, fijn dat je al op weg geholpen bent door Noordzee. Wat hij aangeeft klopt, dat is hoe het nu werkt met de extra bundels. Ik kan me echter voorstellen dat dat in jouw situatie zacht gezegd niet ideaal is. Ik heb nu op dit moment geen pasklare oplossing helaas, omdat dit nu is hoe de bundels werken. Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat er op de achtergrond aan nieuwe bundels gewerkt wordt die dit moeten voorkomen. Ik heb nog geen details voor je op dit moment, maar hou de website in de gaten. De bundels verschijnen op de site zo gauw alles rond is.

 

@abraa000 Dankjewel voor het signaal. Je samenvatting is correct, dit is op dit moment hoe de bundels werken. Ik snap dat 't ook in jouw geval niet ideaal is, daarom verwijs ik even naar mijn reactie hierboven. Er wordt aan gewerkt om de bundels te verbeteren.

Hi @Marcel_Marcel, fijn dat je al op weg geholpen bent door Noordzee. Wat hij aangeeft klopt, dat is hoe het nu werkt met de extra bundels. Ik kan me echter voorstellen dat dat in jouw situatie zacht gezegd niet ideaal is. Ik heb nu op dit moment geen pasklare oplossing helaas, omdat dit nu is hoe de bundels werken. Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat er op de achtergrond aan nieuwe bundels gewerkt wordt die dit moeten voorkomen. Ik heb nog geen details voor je op dit moment, maar hou de website in de gaten. De bundels verschijnen op de site zo gauw alles rond is.

 

Hoi @Alexandra  dat had ik idd gelezen, maar daar heb ik nu helemaal niets aan. Heb nu al bijna 2 extra bundels (met data) er doorheen gejaagd, terwijl ik wil bellen. Vanaf volgende maand mijn abo maar aangepast.

Dank allen voor de uitleg. Zoals @abraa000 al aangeeft, heb er helaas helemaal niets aan. Hoe moeilijk kan het zijn om voor bellen en data verschillende bundels te hebben.

Wat ook niet echt helpt is een helpdesk medewerkster die ook niet weet hoe dit werkt. 
De eerste reactie hier (van Noordzee) geeft direct duidelijk aan hoe dit werkt.
De helpdesk medewerkster die ik aan de lijn had blijft echter bij hoog en laag beweren dat er geen bundel bestaat voor bellen/sms/data in 1, maar dat dit nu al verschillende bundels zijn.

Maar goed het is wat het is. KPN lijkt dit te gaan oplossen in de toekomst. Alle klanten die hierdoor schade hebben geleden moeten verlies maar nemen blijkbaar. punt.
 

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, het is snel gegaan! De nieuwe extra bundels staan intussen online, je vindt ze op voorgaande pagina. Er zit ook een bundel tussen speciaal voor extra belminuten, de onbeperkt bellen bundel. Ik hoop dat dit voortaan een uitkomst is voor jullie.