Vraag

Databundel van 20 GB in 2 uur verbruikt

  • 2 December 2021
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Mijn internet bundel van 20gb is vanacht in 2 uur tijd opgegaan terwijl ik lag te slapen. Is er een storing geweest waardoor dit mogenlijk is. Heb niks anders gedaan als dat ik normaal doe.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Dit is dan helaas voor deze ene keer vette pech, misschien moet je nu wat bijkopen, je krijgt geloof ik bij KPN in december 5GB kado, misschien kun je daar mee uit de voeten.

Maar dit probleem zal eenieder wel een keer tegen komen of tegen zijn gekomen. Je kan unlimited nemen, dan kan je gratis aanvullers nemen. Maar anders gewoon grenzen stellen. Belangrijkste is overal in je smartphone zaken zo in te stellen dat ie niet zomaar in de achtergrond dingen via 4Gmobile doet, maar alleen via WiFi. Is wel veel gezoek in de instellingen, de laatste versie of open versie van Android maakt het wel makkelijker om dat breed in te stellen. Kijk ook welke app de boosdoener is.

Dus als ik het goed begrijp is in 2 uur tijd 20 gb opgemaakt door een app in de achtergrond. Waarbij ik normaal net aan 10 gb in de maand gebruik. En kan ik nu voor 8 euro 1 gb bij kopen terwijl de maand net begonnen is. 

Dus als ik het goed begrijp is in 2 uur tijd 20 gb opgemaakt door een app in de achtergrond. Waarbij ik normaal net aan 10 gb in de maand gebruik. En kan ik nu voor 8 euro 1 gb bij kopen terwijl de maand net begonnen is. 

20GB/2uur = 160000Mbit/7200s = 22,222Mbps

Makkie voor een moderne 4G smartphone, als je bij een mast gaat staan en bruut gaat downloaden is het in een kwartier al verdampt, probeer het maar eens  http://speed.transip.nl/1tb.bin

Zoek maar gewoon uit welke app de data heeft gebruikt, want hier op die forum valt verder niks te halen. Heb ook wel mensen in de ochtend zeer kwaad bij de koffie automaat op hoge poten horen mededelen dat ze hadden ‘opgezegd’ en dus gingen overstappen. De provider krijgt altijd de schuld nietwaar, dat weet iedereen wel die af en toe eens op dit forum kijkt.