Beantwoord

Datagebruik door iPhone zonder eigen activiteit, waar komt dat vandaan?

  • 19 May 2022
  • 7 reacties
  • 248 keer bekeken

Ik gebruik een I-phone 8 met daarop een kleine databundel; ik kom daar maandelijks mee uit; het overgrote deel van het datagebruik heb ik thuis via mijn KPN-wifi.

Ik constateerde echter enkele malen in mijn gebruiksoverzicht dat mijn I-phone buiten (wandelend/op de fiets) en terwijl ik het toestel in mijn jaszak had, data gebruikt (vandaag 9 Mb), zonder dat ik zelf mijn I-phone heb gebruikt.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan ? Moet ik bijv. in mijn instellingen iets wijzigen ?

 

icon

Beste antwoord door emielstroeve 19 May 2022, 21:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

een iPhone heeft diverse apps die iets op internet willen doen. En het maakt die apps niet uit of je wifi of 4G aan hebt staan. Wil je echt geen data verbruiken als je geen wifi hebt, dan moet je dus 4G uitzetten en allen aanzetten als je echt iets wilt opzoeken/doen op internet als je geen wifi verbinding hebt.

Reputatie 7
Badge +21

Mobiele data gebruiken op uw iPhone of iPad

Ontdek hoeveel mobiele data u gebruikt en lees hoe u mobiele data in- of uitschakelt voor alle apps of voor afzonderlijke apps.

Afbeelding met de instellingen voor mobiele data. 

Mobiele data in- of uitschakelen

Om mobiele data in of uit te schakelen, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Als u een iPad gebruikt, ziet u mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.

bron:  Mobiele data gebruiken op uw iPhone of iPad - Apple Support (NL)

Daarmee voorkom je dat de telefoon “op eigen initiatief” mobiele data gebruikt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bosmannetje ,

Ik heb dat ook. 

Je kunt dat terugzien in het menu van jouw iPhone bij Instellingen en dan Mobiel Netwerk.

Dan scroll je naar benden en daar zie je waar het verbruik van de Mobiele Data is opgegaan.

Tik op Systeem en dan zie je een hele lijst met verbruik.

Bij mij zijn de grootste boosdoeners de Pushberichten. 

Je kunt daaronder een hele rij met apps aan- of uitzetten voor Mobiele Data. 

Reputatie 7
Badge +28

Mobiele data gebruiken op uw iPhone of iPad

Ontdek hoeveel mobiele data u gebruikt en lees hoe u mobiele data in- of uitschakelt voor alle apps of voor afzonderlijke apps.

 

Mobiele data in- of uitschakelen

Om mobiele data in of uit te schakelen, gaat u naar 'Instellingen' en tikt u op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Als u een iPad gebruikt, ziet u mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.

Mobiele data gebruiken op uw iPhone of iPad - Apple Support (NL)

Daarmee voorkom je dat de telefoon “op eigen initiatief” mobiele data gebruikt.

@RBxx

Het duffe bij een iPhone is dat zelfs als je Mobiele Data op uit hebt staan (en dat heb ik altijd), dat je dan toch nog minimaal verbruik hebt aan bv pushberichten en allerlei voorzieningen.  Het gaat bij die voorzieningen vaak om enkele KB's….. 

Reputatie 7
Badge +21

@Noordzee  Tja, dat is bij Android toch anders. Daar draai je één hoofdkraan “Mobiele data” dicht.

Reputatie 7
Badge +7

staat wifi assistentie aan bij instellingen, mobiel netwerk, en dan helemaal onderaan

Reputatie 7
Badge +10

@Noordzee  Tja, dat is bij Android toch anders. Daar draai je één hoofdkraan “Mobiele data” dicht.

Dit is zeker ook zo bij de iPhone, juist bij iPhones, daar glipt echt geen kb langs wanneer mobiele data uitstaat. Mijn ouders hebben beide mobiele data uitstaan, beide een iPhone, een super klein data bundeltje, mijn vader heeft niet eens een data bundel plus ze zijn veel buitenshuis en er wordt echt geen data verbruikt. Daarbij, push notificaties kunnen worden uitgezet. (en het geluid ook, dat gejengel aan de kop 😉 niet storen is een geweldige uitvinding ) Daarbij zijn de metingen van het verbruik op de iPhone geen betrouwbare indicator.