Vraag

Dual sim abonnement met één nummer

  • 29 April 2019
  • 13 reacties
  • 435 keer bekeken

Reputatie 2
Klopt het dat dit nog steeds niet mogelijk is nu? Ik ben bereid om € 5 ervoor bij te betalen. Het lijkt er nu op dat alleen T-Mobile en Vodafone deze optie bieden (ook voor dat bedrag), lijkt me raar als KPN dit niet doet maar lijkt toch zo te zijn?

admin: eigen topic aangemaakt. oorspronkelijke topic

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @EenRuud . Ik snap je wens helemaal en zou willen dat het kon. Helaas is het bij ons niet mogelijk. Dat gaat ook niet veranderen, ben ik bang. Het antwoord dat in het oorspronkelijke topic gegeven is, blijft dus gelden. Ik kan het niet mooier maken.
Reputatie 2
Hi, nee, ik bedoel met één nummer. Dus een extra data-sim die geen mogelijkheid hoeft te hebben om te bellen of sms'en.

Ik betaal dan bijvoorbeeld 28 euro per maand voor een telefoonabo met een databundel van 15 GB.
En ik betaal 5 euro per maand om diezelfde databundel te delen met een tablet, zonder dat ik extra GB's krijg. Groep-SIM zakelijk dus.

Dit kan niet voor particulier?
Excuus! Ik heb de titel aangepast.
Helaas is dit particulier ook niet mogelijk. Ook dit is een heel begrijpelijk wens maar helaas zit dit niet in onze portfolio. Ik moet je dus wederom teleurstellen. 😞
Reputatie 2
Is dit wellicht wel iets dat in de toekomst mogelijk kan worden gemaakt? Vodafone heeft het niet voor niets al jaren nu, en T-Mobile ook al een tijdje (op de niet-onbeperkte abo's).
Wat jij wilt (Multi-sim) biedt KPN alleen bij zakelijke abonnementen. Niet bij consumenten-abonnementen. Daar zal het m.i. dan ook niet komen.

Er is een verschil tussen duo-sim en multi-sim. Dat laatste is wat jij wilt. En daarvan is Vodafone toch écht de énige die dat aanbiedt (alleen bij Red-abo's). Want T-mobile heeft, net als KPN, de duo-sim. Hierbij kan je één van de 2 apparaten aanhebben, niet tegelijk (ff nagecheckt op hun site: "Met een duosimkaart heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo hoef je dus nooit meer van simkaart te wisselen. Bijvoorbeeld als je meerdere toestellen gebruikt of een vaste carkit gebruikt.").

duo-sim: 2 simkaarten op één nummer; één toestel moet uit staan.
Multi-sim: 2de simkaart op data-bundel van telefonie-sim.
dual-sim: telefoon met 2 simkaartslots

Aangezien je al een abonnement hebt kun je wel voor (die) € 5 per maand (jaarabonnement) een data-abonnement erbij nemen. Daar kun je dan ook data mee delen (overschrijven van je mobiel naar je data-abonnement).
Reputatie 2
Hee, dat data-abonnement heb ik over het hoofd gezien.

Maar dan kan het eigenlijk gewoon toch? Voor 5 euro per maand het abo met 500 MB nemen, en dan data onderling delen met het mobiele abonnement?

Enige nadeel in dit scenario is dat als ik het abonnement een maandje op USA+Canada wil zetten, ik dan niet de simkaart kan gebruiken in de tablet in die maand (zonder hoge kosten), correct?

Wat betreft T-Mobile kon het wel maar kan het wellicht niet meer omdat er volgens mij alleen nog maar Go-abonnementen worden aangeboden:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler
Dual en duo sim zijn twee verschillende zaken.(worden vaker foutief doorelkaar gebruikt).

Dual is 1 toestel met 2 sims bijvoorbeeld een werk en prive nummer.
Hoef je maar 1 toestel te gebruiken in plaats van 2.

Duo sim is 1 nummer met 2 sims.
KPN heeft dit ook voor consumenten aangeboden ik heb hier zelf nog gebruik van gemaakt dat zal voor de eeuw wisseling zijn geweest. 1 sim in een nokia 3310 in auto en werk. En 1 sim in een luxer toestel voor thuis. Uiteindelijk was het niet echt practisch.

De term Multisim is nieuw voor mij.
Enige nadeel in dit scenario is dat als ik het abonnement een maandje op USA+Canada wil zetten, ik dan niet de simkaart kan gebruiken in de tablet in die maand (zonder hoge kosten), correct?

Ja, klopt. De data abonnementen zijn alleen voor de landen van de Europese Unie (Roam Like Home).


Voor 5 euro per maand het abo met 500 MB nemen, en dan data onderling delen met het mobiele abonnement?

Ja. Enige verschil met Multi-sim: Het is niet één databundel. Maar je kunt data, indien nodig, overschrijven van de een naar de ander inderdaad.


Hee, dat data-abonnement heb ik over het hoofd gezien.

Klopt. Zit goed verstopt.
Hoofdpagina: klapuit Informatie & bestellen, daar op 'telefoons' klikken. Bovenaan in de rij staat vervolgens ook 'Mobiel Internet'.
Galdor68 schreef: Dual en duo sim zijn twee verschillende zaken. Dual is 1 toestel met 2 sims bijvoorbeeld een werk en prive nummer.

Ah, juist. Ik snapte 'dual' al niet helemaal. Heb de opsomming n.a.v. je opmerking iets aangepast.
Reputatie 7
De term Multisim is nieuw voor mij.
Vodafone gebruikt deze term voor een duo-sim waarbij alleen de databundel gedeeld wordt.
Zie deze pagina.

Bij KPN noemt men dat weer de "Groep SIM" maar die is alleen op de zakelijke markt beschikbaar.
Reputatie 2
Okee, mooi. Nu dit mogelijk blijkt te zijn ga ik waarschijnlijk dan toch over naar KPN, was anders te prijzig geweest. Dat ik dan handmatig data moet overschrijven neem ik dan maar voor lief :)

Verder worden termen als dual/duo/multi sim volgens mij redelijk door elkaar gebruikt, afhankelijk van provider en markt. Maar volgens mij is het nu allemaal duidelijk 🙂
Reputatie 2
@PeterG , nog één vraag: als ik bijv. het 15 GB-abonnement neem, dan betaal ik zonder 5 euro korting € 30 per maand.

Echter, als ik dan wil switchen naar 50 GB (€ 36) or 100 GB (€ 65), betaal ik dan ook echt die bedragen, of de grijs doorgestreepte bedragen (resp. € 55 en € 109)? Ik kan dit niet terugvinden op de website.
Je betaalt niet de grijze bedragen. Die zijn gewoon vervallen, zeg maar.

Je betaalt het zwartgedrukte. En dat minus € 5 i.c.m. meer KPN abonnementen.

Alleen die van 100 GB is ook geldig in VS en Canada.

Zie hier de 'kale' abonnementen (zonder toesteldeel).