Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64748 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Kristabos Helder, je hebt dus eerst het abonnement gekoppeld via mijn KPN? En hierna via de mijn KPN app geprobeerd om de E-sim te activeren en de downloaden en installeren? 

En op het moment dat je dit probeert dan blijft hij dus laden? 

Belangrijk is uiteraard dat er verbinding is met internet. 

 

Hallo zeker heb ik internet. Jullie Wi-Fi 

Heb alle andere stappen ook gedaan. Mijn abonement is zichtbaar in de app.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kristabos Dan heb je in principe alles geprobeerd wat we kunnen proberen. 

Dan lijkt het mij het handigst om toch voor een fysieke simkaart te gaan.

Deze kan ik opsturen, dan zou deze er normaal gesproken dinsdag zijn.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om morgen langs een KPN winkel te gaan. Zij kunnen je dan direct een simkaart meegeven. 

Mocht je willen dat ik een simkaart opstuur, kun je dit dan hier laten weten? 

Hallo Rutger, 

 

Ik ben vanmiddag naar een kpn winkel gegaan. Die kregen het ook niet voor elkaar. Ze hebben er eerst een fysieke simkaart ingedaan en toen wilde de e sim wel activeren. Het is dus gelukt uiteindelijk. 

Mvg Bos

Reputatie 7
Badge +16

Gelukkig kon je er vanmiddag nog naar toe, @Kristabos! Fijn dat het nu werkt! 

Reputatie 2

Hi KPN,

Wanneer gaat KPN de smartwatch met LTE ondersteunen, de concurrent doet het al (zie tekst van de vodafoon website onder aan dit bericht)


En waarom staat bij accesssoires een rood vinkje bij “mobiele netwerkverbinding” van de Samsung Watch4 (Smartphone accessoires kopen & vergelijken | KPN)

 

Quote Vodafone website:
eSIM + Smartwatches
Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Wij blijven ontwikkelingen in de markt volgen en kijken daarbij ook naar de wensen van de klant. Als wij ons aanbod hierop aanpassen, gaan we onze klanten hierover informeren.

Uiteraard horen we ook graag wat jouw indruk en ervaring is met de eSIM. Laat het ons weten in een reactie onder het topic! 

 

 

Admin: samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp, quote bewerkt ter verduidelijking

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @PSK, we bieden op het moment nog geen ondersteuning voor smartwatches met onze e-sim. We laten het natuurlijk meteen weten als dit verandert. 

 

Wat betreft dit:

En waarom staat bij accesssoires een rood vinkje bij “mobiele netwerkverbinding” van de Samsung Watch4 (Smartphone accessoires kopen & vergelijken | KPN)

 

Dit betekent dat het hier om de Samsung Watch 4 gaat die alleen wifi als netwerkverbinding heeft, en geen LTE. 

 

 

Is het mogelijk om twee keer een E-sim te activeren op een iPhone 13 Pro?

 

Ik gebruik nu een sim kaart voor mijn zakelijke abonement en een e-sim voor mijn prive abonnement. 

Is het mogelijk om twee e-sim te aciveren?

Admin: Reactie verplaatst naar algemene topic over E-sim

Reputatie 7
Badge +19

Bij de iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone 13 en iPhone 13 mini kun je dual-sim gebruiken met twee actieve eSIM's of een nanosimkaart en een eSIM. Dus ja wat jij wil is mogelijk @jakobh 

Meer info kun je vinden op de Apple support pagina

Ik heb een TFT Belbundel en zou op mijn iphone 13 graag gebruik willen maken van esim. Echter, in MijnKPN heb ik geen keuze voor e-sim. Hoe kan ik deze aanvragen?

@Bergerie Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je er niet uitkomen laat het ons hier weten en zou je dan gelijk je profiel kunnen aanvullen?

Hi,

ik ben momenteel op Aruba en ben mijn simkaart verloren. Ik probeerde via de app e-sim te activeren maar dit lukt niet omdat ik geen sms-verficatie kan ontvangen. Is er een andere mogeijkheid om dit te activeren? Mijn oude (fysieke) sim kaart heb ik al geblokkeerd. 
 

Met vriendelijke groet,

 

David 

 

Admin: Reactie verplaatst naar algemene topic over E-sim

Reputatie 6
Badge +7

Hi,

ik ben momenteel op Aruba en ben mijn simkaart verloren. Ik probeerde via de app e-sim te activeren maar dit lukt niet omdat ik geen sms-verficatie kan ontvangen. Is er een andere mogeijkheid om dit te activeren? Mijn oude (fysieke) sim kaart heb ik al geblokkeerd. 
 

Met vriendelijke groet,

 

David 

Hi @DavidNijssen  volgens mij gaat dat dan niet. De enigste oplossing die ik kan bedenken is dat je een nieuwe simkaart in Nederland besteld. Die sim door een familielid eod in een toestel laat stoppen om de sms te ontvangen. Die sturen vervolgens via messenger ofzo de code naar jou door om esim te activeren.

Reputatie 7
Badge +20

@DavidNijssen, Aruba, lekker man. Maar wel balen dat je jouw sim kwijt bent. Voor activatie e-sim heb je een verificatie sms nodig. Zonder sim komt deze niet aan. Vraag daarvoor eerste een vervangende simkaart aan. Let wel op dat deze naar jouw adres in Nederland gestuurd wordt. Succes. 

Ik wil graag contact over mijn bestelling. Ik heb een e-sim aangevraagd bij mijn abonnement, maar ik krijg hem niet geïnstalleerd met al een SIMkaart (ZAKELIJK)   in mijn GalaxyS21Ultra5G dual sim. Bij deze vraag ik een sim-kaart aan.

Mvg, Jacqueline

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @JacquelineO, ik heb je topic samengevoegd met ons E-sim verzameltopic.

In het startbericht kun je een hoop informatie vinden over het installeren en gebruiken van E-sim.
Voor particuliere en klein-zakelijke abonnementen kun je via de onderstaande manieren een fysieke simkaart aanvragen.

Bij overige zakelijke abonnementen kun je hiervoor het beste contact opnemen met onze zakelijke collega's op 0800-0403 of het zakelijke forum

Het zou fijn zijn als u dan dit gelijk voor mij aanvraagt. Ik heb nu op alle acties geklikt zonder dat er duidelijk is via welk item ik een fysieke kaart kan aanvragen. Alleen heb ik nog niet gebeld-- maar ik heb een drukke baan en ben niet in de gelegenheid om lang in de wacht te staan. Het enige wat ik wil is nu een fysieke kaart die ik in mijn telefoon kan stoppen zodat ik privé kan bellen.

Ik hoop dat u daarvoor kunt zorgen.

 

Met hoogachting, Jacqueline

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan het zelf helaas niet voor je aanvragen @JacquelineO. Als het niet via de site of MijnKPN lukt zijn mijn telefonische collega's of via de chat toch het snelst.
De chat kun je vinden op www.kpn.com/service > mobiel > Ik heb een andere vraag of wil graag contact >Direct antwoord via chat > naar chat
 


Ik ging de e-sim downloaden en nu ik kan geen berichten meer ontvangen en als ik in de MijnKPN app kijk dan staat er e-sim opnieuw installeren maar ik krijg die verificatiecode niet binnen. Ik heb ook geen internetverbinding alleen via WiFi heb internetverbindingen herstel gedaan. Heb de iPhone terug na fabrieksinstellingen gezet. Niks helpt 

Ik heb zelf geen verstand van dit onderwerp maar een aantal medewerkers en vaste forumleden wel. Uit eerdere berichten en topics kan ik niet zien of het profiel met relevante gegevens is ingevuld. Zou u dat kunnen doen zodat medewerkers in het systeem mee kunnen kijken. Als wachten hier wat lang duurde en dit kan ik mij voorstellen, dan kunt u morgen ook bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Chanine, wat balen dit zeg 😞. Als je de verificatiecode niet binnenkrijgt, dan is de enige oplossing om een fysieke simkaart aan te vragen. Dat kan je ook doen via MijnKPN, maar je kunt ook met een geldig legitimatiebewijs een KPN winkel binnenlopen, dan krijg je er meteen eentje mee. 

Ik wil op mijn iPhone 13 pro de esim activeren. Ik doe alle stappen netjes en krijg oa een sms etc. Bij de laatste stap krijg ik een melding “het activeren is nu niet mogelijk, probeer later nog eens”. Dit is nu al een dag zo. Wat de oplossing ?

Reputatie 7
Badge +17

@vanruix Het ziet er naar uit dat het activeren van de E-sim niet goed gaat. Misschien is de activatie vastgelopen. Krijg je iedere keer wél een sms of alleen de eerste keer? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer is voldoende. 
Hoor graag!

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor je gegevens @vanruix! Ik heb meegekeken en zie dat de activatie inderdaad is vastgelopen. Dit moet handmatig doorgedrukt worden. Dit gebeurd doorgaans binnen 2 werkdagen. Maar ik ga ervan uit dat de activatie morgen wordt doorgezet.

 

EDIT: Het is inmiddels opgelost voor vanruix:thumbsup:

Reageer