Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64852 keer bekeken
E-Sim bij KPN

Toon eerste bericht

981 reacties

Beste,

Op mijn nieuwe telefoon heb ik mijn fysieke simkaart (privé nr) geïnstalleerd. Mijn zakelijke nr liep via esim. Echter is mijn vorige telefoon reeds volledig gewist. Voor aanmelden esim wordt er een sms verstuurd naar het betreffende nr. Echter kan ik deze uiteraard niet ontvangen. Kan ik de sms op mijn andere nr van KPN ontvangen, of is er een andere mogelijkheid? (Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart wordt er ook een sms verstuurd naar betreffende nr waardoor dit ook geen optie is).

Bij voorbaat dank voor de reactie!

Mvg, Michel

Hoi Michel,

Het beste kun je even bellen met 0800-0402. Het huidige proces is niet echt prettig, maar in dit geval is een beller sneller. Dan sturen ze binnen een dag een fysieke sim op waarna je de sim weer om kunt zetten naar een esim.

Hoi,

Bedankt voor je reactie, erg fijn. Ga ik morgen direct even regelen.

Fijne avond!

 

 

Ik wil in de US een iPhone 14 Pro Max kopen en mijn huidige iPhone 11 daar inruilen. De US versie heeft geen simkaart optie dus ik ga over op esim. Omdat ik mijn huidige telefoon ter plekke wil inruilen heb ik dus bij terugkomst geen telefoon waarop ik een sms kan ontvangen.

Kan ik hiervoor een willekeurig ander toestel gebruiken? KPN simkaart in dat toestel, sms ontvangen en esim installeren op mijn nieuwe telefoon.

Kan dat?

BTW ik zou ook nog voor de trip naar de US esim kunnen activeren op mijn iPhone 11. Volgens de KPN Helpdesk heb ik echter voor het overzetten van een esim van telefoon 1 naar telefoon 2 altijd een sms code nodig...

Reputatie 7
Badge +13

@ChrisvanRoosmalen Dat is een interessante vraag. Je ontkomt voor de veiligheid niet aan de verificatie sms vrees ik als ik vereisten zo doorneem Chris. Ook niet als je op de iPhone 11 een e-sim in Nederland activeert. Je kan dus of de sms ontvangen op de iPhone 11 voordat je deze gaat leveren of een ander toestel daarvoor gebruiken. Er kleeft ook een ander risico aan. Bij een defect of verlies van het nieuwe toestel zal er eerst weer een fysieke simkaart opgestuurd moeten worden. Dit is natuurlijk een uitzondering maar wel iets om rekening mee te houden.

Dank je, kun je echter nog eens duidelijk antwoord geven op de vraag of ik voor de ontvangst van de SMS elke willekeurige telefoon kan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +13

Elk willekeurig toestel kan ik niet garanderen Chris. Maar als je een toestel meeneemt en je van tevoren test of die werkt en er op de locatie waar je het toestel activeert dekking is van een netwerk waar KPN mee samenwerkt dan is dat een optie. Ook is het zaak om je er van te verzekeren dat het toestel geschikt is voor Europese netwerken en niet gesimlocked. Persoonlijk zou ik de telefoon in gebruik nemen bij terugkomst in Nederland en ik kan van te voren niet een garantie geven dat alles vlekkeloos verloopt. 

Reputatie 1

Activeren e sim lukt niet. Helpdesk zegt dat het 24 kan duren; als je aan de activatie begint staat er een half uur. Waardeloze service.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @rocksoff, we hebben je bericht even verplaatst naar het e-sim verzameltopic. Neem het startbericht even door, vooral de tekst over het activeren van e-sim. En, als je Android 11 hebt, het stuk onderaan. Kijk of je alles doet volgens de stappen zoals ze in het startbericht staan. Mocht het nog steeds niet lukken horen we het graag :)

Badge

Binnenkort start mijn nieuwe mobiele abonnement bij KPN.

Mijn nieuwe toestel (Samsung Galaxy Z Flip 4) heeft plek voor esim en één gewone simkaart. Ik wil voor het eerst gebruik gaan maken van esim en sim tegelijk, als wat ik wil mogelijk is.

Ik wil mijn KPN abonnement (privé) om laten zetten in esim, zodat ik mijn fysieke simkaart (zakelijk van andere provider) kan plaatsen in de simkaarthouder.

Kan dit? Op mijn vorige telefoon maakte ik gebruik van dual sim. Ik wil graag weer terug naar 1 telefoon met twee telefoonnummers i.p.v. 2 telefoons.

Reputatie 7
Badge +30

Ik wil voor het eerst gebruik gaan maken van esim en sim tegelijk, als wat ik wil mogelijk is.

Ik wil mijn KPN abonnement (privé) om laten zetten in esim, zodat ik mijn fysieke simkaart (zakelijk van andere provider) kan plaatsen in de simkaarthouder.

Kan dit? Op mijn vorige telefoon maakte ik gebruik van dual sim. Ik wil graag weer terug naar 1 telefoon met twee telefoonnummers i.p.v. 2 telefoons.

Yup, dit kan. Zie het startbericht voor alle info over hoe je dit doet (onder de kop ‘Hoe activeer ik E-Sim’). Als dat gedaan is kun je het fysieke simkaartslotje gebruiken voor je zakelijke sim.

Badge

Ik wil voor het eerst gebruik gaan maken van esim en sim tegelijk, als wat ik wil mogelijk is.

Ik wil mijn KPN abonnement (privé) om laten zetten in esim, zodat ik mijn fysieke simkaart (zakelijk van andere provider) kan plaatsen in de simkaarthouder.

Kan dit? Op mijn vorige telefoon maakte ik gebruik van dual sim. Ik wil graag weer terug naar 1 telefoon met twee telefoonnummers i.p.v. 2 telefoons.

Yup, dit kan. Zie het startbericht voor alle info over hoe je dit doet (onder de kop ‘Hoe activeer ik E-Sim’). Als dat gedaan is kun je het fysieke simkaartslotje gebruiken voor je zakelijke sim.

Bedankt voor jouw reactie. Vorige week startte mijn abonnement en heb ik mijn sim heel makkelijk om kunnen zetten in e-sim.

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen :)

Ik heb in mijn toestel (iPhone 13 Pro) een fysieke simkaart (zakelijk bellen en internet van een andere provider) en zal hier een KPN data only bij willen hebben. Is het mogelijk om de data only sim om te zetten naar een esim?

Het is niet mogelijk om mijn zakelijk abonnement om te zetten naar esim.

Reputatie 7
Badge +16

Een hele goedemorgen @Akkermans.m

Goede vraag! Op een data only nummer (097) kan geen e-sim geactiveerd worden. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb een Samsung S23+ en het lukt niet om de esim te activeren. Volgens mij heb ik het 27x geprobeerd ofzo. Heb alles al geprobeerd. app verwijderd, het installatieproces voor Android 11 gevolgd. Maar niks werkt. Overigs draait hier Android 13.

 

Het enige wat ik constant zie is:

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Update: na een paar uur bleek mijn simkaart niet meer te werken. Daarna gekeken in mijn KPN en zag de melding: esim opnieuw installeren. Daarna werkte esim wel.

 

Blij dat het nu weer werkt.

Hi, ik wilde esim activeren op een iPhone 13 door dit over te zetten van een iPhone 11. Omdat ik de melding kreeg dat esim op de 11 niet ondersteund werd heb ik daar via MijnKPN esim geïnstalleerd (er zat idd nog een kaartje in).

Maar omdat ik dezelfde melding toen nog steeds kreeg wilde ik esim op de iPhone 13 activeren. En dit lukt nu niet, ik krijg: U heeft uw Sim korte tijd geleden geactiveerd (ja, duh..) het kan even duren. Probeer uw toestel opnieuw op te starten.

 

Hoe krijg ik nu mijn nummer werkend op mijn nieuwe tel?

Reputatie 7
Badge +20

Werkt het na het opnieuw opstarten van het toestel nog niet @Lauratralala? Dan zit er helaas niet anders op dan eerst weer een fysieke kaart aan te vragen. 

Misschien is deze vraag al gesteld maar kan het niet vinden, Wie weet wanneer de e-Sim icm Apple Watch beschikbaar is voor het groot zakelijk abonnement?

mvg

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Martyn06 en welkom hier op ons forum!

Dat is gewoon mogelijk hoor. Voor meer informatie kun je deze link openen.

Bedankt voor je reactie @JanZ_ 

ik lees in je link ‘exclusief beschikbaar voor klein zakelijk abonnement ‘

en volgens de telecom aanbieder van mijn werkgever is het voor het groot zakelijk abonnement nog niet beschikbaar.

Daarom dacht ik , ik ga zelf eens op onderzoek uit😊

Reputatie 7
Badge +12

In dat geval is het misschien beter om deze vraag op ons zakelijk forum te stellen @Martyn06 !

Ik heb al wel een bericht op ons zakelijk forum gevonden dat betrekking heeft op jouw vraag. Ik weet zeker dat zij je dit wel precies kunnen vertellen en wat de mogelijkheden zijn :) 

Bedankt @JanZ_ 

Ik ga daar even informeren 

Goedenavond.,

Ik wil mijn esim overzetten van Samsung s21 naar s23, maar krijg steeds de melding dat er iets mis is wanneer ik de SMS code probeer in te voeren. De alternatieven zoals ik in het forum vond werken ook niet. Graag hulp omdat ik maandag op vakantie ga en ik alleen de nieuwe telefoon mee kan nemen?

Werd mij geadviseerd een fysieke sim te bestellen 🤡

Ik wil mijn e sim overzetten naar mijn nieuwe s23. Als ik op e sim vervangen klik, krijg ik een verificatiecode. Als ik deze code intoets krikg ik  "er ging iets mis". Dit krijg ik contstant. Wat kan ik hier aan doen?

Reageer