Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64431 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 


981 reacties

Kunnen jullie alsjeblieft zo snel mogelijk komen met een E-sim voor de Apple Watch!  Zou heel fijn zijn als mensen die dat willen niet naar T-mobile toe moeten, omdat de meeste klanten volgens mij verder heel tevreden zijn! 

Ik heb voor mijn zoon een Kids Sim besteld en wel een eSim. Hoe krijg ik deze eSim op zijn telefoon?

Moet ik de MijnKPN app op zijn telefoon installeren, inloggen met mijn gegevens en dan deze eSim installeren? Daarna kan ik de app neem ik aan weer verwijderen van zijn telefoon?

 

 

Eigenlijk het verkeerde topic om dit te vragen (Apple Watch multisim)

Maar je beantwoord je eigen vraag al.  App downloaden, esim installeren en klaar.

Eigenlijk het verkeerde topic om dit te vragen (Apple Watch multisim)

Maar je beantwoord je eigen vraag al.  App downloaden, esim installeren en klaar.

Oh, dacht dat dit het “E-Sim bij KPN” topic was! 🙂 Heb ik niet goed gekeken blijkbaar…

Bedankt voor je SNELLE reactie.

Reputatie 1

Het zou fijn zijn als KPN aangeeft of en wanneer ze de e-sim voor apple watch gaan implementeren.

Nee is ook een goed antwoord. Ben gewoon realistisch naar je klanten.

 

Ik sta namelijk op het punt mijn abonnement te verlengen en wil weten of ik moet overstappen naar t-mobile of niet. Het schrijnende is dat die stomme e-sim de enige rede zou zijn om over te stappen. Ik ben namelijk verder heel tevreden met KPN.

 

Eloy

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb daar nog geen informatie over helaas. Mocht dat komen, dan zullen wij dat uiteraard delen. 

Reputatie 1

Ik heb daar nog geen informatie over helaas. Mocht dat komen, dan zullen wij dat uiteraard delen. 

Hoi Bart, het vervelende is dat jullie dit al jaren roepen.

Betekent: ‘Mocht dat komen...’ dat het niet in de planning zit?

Er moet toch iemand bij KPN zijn die kan bevestigen of het überhaupt komt of niet? Er is toch wel iemand bij jullie die een lijntje heeft naar iemand met kennis van zaken? Jullie hebben toch wel een afdeling product ontwikkeling of zoiets.

Ik heb nooit eerder in al die jaren dat ik klant ben, een moment gehad waarin ik dacht aan overstappen naar jullie concurrent. Maar door dit vage gedoe ben ik nu serieus aan het overwegen om over te stappen. Ik heb echt liever een duidelijke ‘nee’ voor ik me weer twee jaar aan jullie verbind. Liefst natuurlijk een duidelijke ja want ik wil helemaal niet weg bij KPN.

Reputatie 7

Ik snap dat je graag een antwoord wilt @hij001, maar zoals Bart al zegt is er momenteel geen informatie over. Het is afwachten, zowel voor jou als voor ons. Daar kunnen we nu niets aan veranderen. 

Ik zit ook al mega lang te wachten op die e-sim voor de Watch en ik baal er ook van dat dit er nog niet is.

Ik denk dat KPN het echt wel gaat aanbieden. Waarschijnlijk is het probleem echt Apple. En Apple moet daar eens een keer mee ophouden. Het verleden leert ons…..  Apple heeft weer een dealtje gemaakt met T-Mobile. Die hebben het eerste jaar het alleen recht om dit aan te bieden. KPN heeft wel een toezegging gehad van Apple maar mogen er niets over zeggen.

Dit ging ook zo met de eerste iPhone. Die was gesimlocked op…… jawel T-Mobile (Amerika). Nou met Apple pay hetzelfde verhaal. Bunq kon het al ondersteunen en dat deden ze al in andere Europese landen. Echter in Nederland kreeg eerst de ING het alleen recht voor ApplePay. Andere partijen moesten toen ook hun smoel houden erover.

Ik denk als het jaar (alleenrecht) voorbij is dat KPN heel snel eSIM beschikbaar heeft voor de Watch.. Ik gok September. Dus eigenlijk moeten we gaan bitchen bij Apple…..

Reputatie 7
Badge +20

Het is nog even afwachten, zodra er duidelijkheid komt, zullen wij dat delen. 

Ik lees nu verschillende verhalen over E-sim. Het overzetten hiervan werkt dus niet?

Bij mij werkt het ook niet en kan ik morgen weer naar de kpn winkel. 

Zijn er überhaupt mensen bij wie het wel is gelukt?

Wat is dan in godsnaam het voordeel van E-sim???

Reputatie 7

Wat werkt er precies niet @Coensnippert? We denken graag met je mee, maar daarvoor hebben we wel meer informatie nodig. Krijg je een foutmelding, op welk punt loop je vast? Heb je de stappen in het eerste bericht van dit topic gevolgd?

Er zijn meerdere voordelen aan een e-sim, een voorbeeld is dat je daarnaast nog een andere simkaart kunt gebruiken. Dat kan bijvoorbeeld een zakelijke simkaart zijn of op vakantie een lokaal prepaid kaartje. 

Wat werkt er precies niet@Coensnippert? We denken graag met je mee, maar daarvoor hebben we wel meer informatie nodig. Krijg je een foutmelding, op welk punt loop je vast? Heb je de stappen in het eerste bericht van dit topic gevolgd?

Er zijn meerdere voordelen aan een e-sim, een voorbeeld is dat je daarnaast nog een andere simkaart kunt gebruiken. Dat kan bijvoorbeeld een zakelijke simkaart zijn of op vakantie een lokaal prepaid kaartje. 

Ik doorloop alle stappen via de app. Op een gegeven moment vraagt hij of ik de Sim kaart wil verwijderen op de oude telefoon, echter zit die er al niet meer in omdat ik al e-Sim gebruik. 
Als ik dan op: ja dat heb ik gedaan klik zegt hij dat er een abonnement van kpn toegevoegd kan worden. Druk op verder en dan laadt hij een tijdje en zegt hij Oeps kan het abonnement niet toevoegen. 
 

contact gehad met helpdesk. Zij gaf aan naar de winkel te gaan voor een simkaart want er zou een storing zijn in de mijn kpn app. 

Reputatie 7

Had je in het oude toestel ook de e-sim in gebruik, of had je daar een normale simkaart in zitten? Heb je dat oude toestel nog, kan je de e-sim daarop mogelijk nog deactiveren en daarna de activatie alsnog starten op het nieuwe toestel?

Mogelijk lukt het op die manier wel, dat kan een tripje naar de winkel schelen.

Had je in het oude toestel ook de e-sim in gebruik, of had je daar een normale simkaart in zitten? Heb je dat oude toestel nog, kan je de e-sim daarop mogelijk nog deactiveren en daarna de activatie alsnog starten op het nieuwe toestel?

Mogelijk lukt het op die manier wel, dat kan een tripje naar de winkel schelen.

In het oude toestel ook E-Sim. 
oude simkaart nog wel maar die werkt ook niet meer. 
 

als ik de E-Sim deactiveer dan kan ik toch geen sms meer ontvangen met de code om de nieuwe telefoon te activeren? 

Reputatie 7

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement kan je ook kiezen voor een e-sim, dan heb je dezelfde situatie: geen e-sim in een ander toestel en geen werkende fysieke simkaart.

Die kan je dan ook direct via de MijnKPN app activeren, zie ook dit stukje uit het startbericht van dit topic::

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

 

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Als het op die manier toch niet lukt, dan is de optie van een KPN winkel de beste. Maar hopelijk is het hierdoor niet nodig.

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement kan je ook kiezen voor een e-sim, dan heb je dezelfde situatie: geen e-sim in een ander toestel en geen werkende fysieke simkaart.

Die kan je dan ook direct via de MijnKPN app activeren, zie ook dit stukje uit het startbericht van dit topic::

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

 

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Als het op die manier toch niet lukt, dan is de optie van een KPN winkel de beste. Maar hopelijk is het hierdoor niet nodig.

Bedankt voor je uitleg. Geprobeerd, helaas niet gelukt. Hij heeft aan dat kpn dit niet ondersteund. Ga morgen naar de winkel voor een Sim kaart. 

Reputatie 7
Badge +16

@Coensnippert is het gelukt om in één van onze winkels een simkaart af te halen?

 

@Coensnippert is het gelukt om in één van onze winkels een simkaart af te halen?

 

Yes gelukt. Hij doet het weer 👍🏼

Installeren e-sim lukt niet omdat fysieke sim onder de batterij zit.

Ik heb een nieuwe Fairphone 4 en wil daar mijn bestaande KPN-simkaart op zetten en een simkaart van het werk. Die laatste is fysiek, dus ik wil mijn bestaande en werkende KPN-simkaart omzetten naar een e-simkaart. In mijn nieuwe toestel pas namelijk maar 1 fysieke simkaart.

Ik download de app en ben aardig op weg, tot mij wordt gezegd de fysieke simkaart uit het toestel te halen. Het toestel kan ik “gewoon” aan laten staan, wordt mij verzekerd. Maar dat kan niet, de simkaart zit onder de batterij en het toestel gaat uit als ik die verwijder.

Als de telefoon weer aanstaat moet ik in de app weer van voor af aan beginnen.

Hoe kom ik hieruit???

Reputatie 7
Badge +30

Goede vraag, @MaartenAB. Je kunt de stap om de fysieke sim te verwijderen niet overslaan?

Dank voor je snelle reactie Erik.

Dat werkt inderdaad. Ik durfde het eerder niet aan omdat ik bang was dat ik dan helemaal geen verbinding meer zou hebben.

Apple watch eSIM? wanneer? Zucht 

Reputatie 4
Badge +4

Apple watch eSIM? wanneer? Zucht 

Al zovaak voorbij gekomen, net als bij de introductie van de iPhone 3G zal ook nu weer T-Mobile een afspraak hebben met Apple. Althans dat denk ik.

Waarom zou KPN dit tegenhouden.

Hetzelfde was dus ook het geval bij de iPhone 3G en bij visual voicemail, en nu bij de Apple Watch waarbij T-Mobile het wel kan en veel later bij de andere providers.

Niet omdat het niet kan maar omdat het niet mag.

Binnenkort bij KPN:
Apple Watch Cellular met Multisim


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm

Reageer