Sticky e-sim

E-Sim bij KPN

  • 4 November 2020
  • 981 reacties
  • 64433 keer bekeken
E-Sim bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

E-sim is beschikbaar bij KPN. Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. 

Bestaande klanten kunnen via de MIjnKPN app de e-sim activeren. Nieuwe klanten kunnen bij het bestellen van het abonnement gelijk al aangeven dat ze gebruik willen maken van e-sim. Hiervoor moet je een e-sim geschikt toestel bestellen, of aangeven dat je al een e-sim geschikt toestel hebt als je een sim only abonnement besteld.

Ook bij de aanschaf van een e-sim geschikt tablet i.c.m. een mobiel internet abonnement kun je kiezen voor een e-sim. Het gaat dan om verschillende iPad modellen. Je kunt deze in onze tabletshop terugvinden. Heb je al een mobiel internet abonnement bij ons en een e-sim geschikt tablet, dan kun je in je MijnKPN ook e-sim activeren.

 

Nieuw vanaf 21-10-2021: Herinstalleer nu gemakkelijk jouw e-sim via de MijnKPN app. 
Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Meer weten? Je lees het in ons vernieuwde MijnKPN app topic.

 

Wat is een e-sim?

De 'e' in e-sim staat voor embedded. Dit betekent dat er een kleine chip is ingebouwd in de smartphone die hetzelfde doet als de huidige plastic simkaart. Dit heeft een aantal voordelen.

  • Dankzij deze digitale opvolger van de traditionele simkaart is er geen plastic kaartje meer nodig. Minder gedoe en zeker ook minder plastic afval.
  • De e-sim is ook gemakkelijker in gebruik. Bij een verlenging met nieuw toestel of simwissel is wachten op een nieuwe simkaart niet meer nodig. De e-sim hoeft alleen maar geactiveerd te worden via de MijnKPN app. Makkelijk en volledig digitaal.
  • Met de e-sim kan elke geschikte telefoon gebruikt worden als dual sim-toestel. Hiermee is de gebruiker met één telefoon bereikbaar op twee verschillende telefoonnummers.

 

Met welke toestellen kan ik e-sim gebruiken?

Om gebruik te maken van e-sim is een geschikte smartphone nodig.

Vanuit Apple hebben de modellen vanaf 2018 (iPhone XS/XS Max/XR) dual sim ondersteuning met e-sim. Zorg ook dat je minimaal iOS 12.1 hebt. 

De nieuwste modellen van Samsung, waaronder de Samsung Galaxy S20, de Galaxy Fold en de  Galaxy Z Flip, ondersteunen ook e-sim.

Kijk verder op onze website, daar houden we een lijstje bij (onder de veelgestelde vragen).

 

Kennisbank: Veelgestelde vragen

Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?

Check dan ons Kennisbank artikel:

 

Kan ik e-sim activeren voor mijn Smart Watch?

Multsim is mogelijk bij KPN voor Apple Watch en Samsung Galaxy Watch. Zie hiervoor dit kennisbank artikel:

 


981 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Er gaat dan iets niet goed. Ik wil jullie @Nicole333 & @Michaelkaptein adviseren een fysieke simkaart te bestellen. Je kan deze ook in de winkel halen mocht je dat willen. 

Werd mij geadviseerd een fysieke sim te bestellen 🤡

Dan komt de simkaart niet meer op tijd denk ik. Maar dank je wel

Reputatie 7
Badge +20

Als het lukt naar een winkel te gaan krijg je hem direct werkend mee. 

Het is inmiddels gelukt! Dank voor de tips en hulp. 

Ik heb een iphone 13 en een apple watch. De apple watch heeft rood kroontje. De iphone is versie 16.4.x

Volgens de KPN pagina’s ondersteunt KPN alleen 16.1 en niet 16.2 beta, maar wel 16.2. Betekent dat 16.4 wel ondersteund wordt ?

Ik zat bij vodafoon maar die ondersteunen geen apple watch dus ik wil overstappen. En moet dat via multi-sim of gaat het vanzelf als ik eenmaal de esim installeer op mijn Iphone ? Want nu zegt mijn Apple watch dat het abbonement gevonden is, maar dat de provider het niet ondersteund (vodafoon). Dus ik snap niet zo waarom ik dan een multi-sim moet.

Alvast bedankt voor de info. Het is vast eerder gevraagd, maar ik wil niet 39 doorlezen, sorry.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Dzeni, welkom hier. 

Je zit nu in het e-sim topic. Deze zet je op jouw iPhone. Vervolgens zet je in mijnKPN Multisim aan. Die kan je dan installeren op jouw iWatch. Lees alles daarover in ons multisimtopic. Daar staan de vereisten en hoe je deze kan activeren. 

Reputatie 1

Kan ik naast de KPN e-sim nog een e-sim installeren en de kpn e-sim tijdelijk uitschakelen? Of moet ik de E-Sim van KPN verwijderen en een normale simkaart aanvragen om de 2e esim werkend te krijgen?

Ze hoeven niet allebei tegelijk te werken, gaat om een esim die ik dan in Amerika wil gebruiken. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @daveytje, ik denk dat dit aan het type toestel ligt! Op de website van Apple zie ik bijvoorbeeld: 

 

U kunt dual-sim gebruiken door een fysieke simkaart en een eSIM te gebruiken. iPhone 13 en nieuwere modellen bieden daarnaast ondersteuning voor twee actieve eSIM's. 

 

Je kunt dat dus het beste navragen bij de fabrikant van jouw toestel. Tijdelijk uitschakelen kan trouwens niet. De eSim kan echt alleen uit (en dan dus een fysieke sim) óf aan.

Reputatie 1

Ga ik navragen. Bedankt.

Als ik bij samsung naar isntellingen ga kan ik de e-sim uitzetten door het blauwe schuifje te verschuiven. 

Kan ik hem na twee weken dan weer aanzetten of moet ik hem dan weer opnieuw installeren?

 

Kan ik ook een simkaart aanvragen via mijn KPN en de esim van kpn verwijderen?

Reputatie 7
Badge +9

Ga ik navragen. Bedankt.

Als ik bij samsung naar isntellingen ga kan ik de e-sim uitzetten door het blauwe schuifje te verschuiven. 

Kan ik hem na twee weken dan weer aanzetten of moet ik hem dan weer opnieuw installeren?

 

Kan ik ook een simkaart aanvragen via mijn KPN en de esim van kpn verwijderen?

Als je de E-SIM “uit” zet in het menu zal je een fysieke SIM kaart nodig hebben om weer gebruik te maken van je abonnement, aanvragen kan via je MijnKPN maar je kan ook een KPN winkel binnen lopen, dan loop je bellend weer naar buiten 

Ik probeer al uren om een E-sim op mijn S23 Ultra te installeren via de KPN app. Fysieke oude SIM is eruit. Ik kom over naar KPN met nummerbehoud en mijn oude Sim werkt ook niet meer. Het abo is gekoppeld aan mijn KPN ID. Ik krijg ook de optie in mijn KPN om de e-sim te installeren en als ik dat doe geef ik uiteraard toestemming. Echter ik krijg steeds “Oeps” er is iets mis gegaan. Opnieuw opstarten helpt niet. Vliegtuigmodus is uitgeschakeld en ik heb nog plenty MB's want ben hartstikke nieuwe klant

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Hoogerman, je kunt hiervoor het beste even (met een andere telefoon) bellen naar 0800-0402 óf een eigen topic aanmaken. Dit topic is vooral bedoeld voor algemene vragen over esim en individuele vragen beantwoorden we graag in een eigen topic :).

Wanneer gaan jullie de OnePlus 11 ondersteunen?. Het lukt mij niet om bij de laatste stap (download) eSIM te activeren. Hij staat niet in het lijstje maar er liep/loopt een topic over waarin volgens mij iig duidelijk wordt dat het probleem niet bij OnePlus ligt.

Never mind, ik had eSIM niet op mn telefoon aangezet. Het werkt nu wel!

Op het gevaar af dat deze vraag al eens gesteld is in de voorgaande 38 pagina's:

Ik heb sinds kort een Galaxy A54 met E-Sim. Dat werkt prima. Alleen als ik het toestel opnieuw start (ik zet 'm 's nachts uit) krijg ik steeds een popup met de instructie om de E-Sim bij te werken; dat is dan ook direct gebeurd, maar is dat normaal? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henk, ik krijg dit inderdaad ook te zien. iPhone hier. Je zou het toestel eventueel ook op vliegtuigstand kunnen zetten in plaats van helemaal uitschakelen, mocht de reden zijn dat je anders berichten en dus geluiden te horen krijgt. 

Dag @Alex_P , dank je voor deze melding. Wellicht een idee om dit bij het betreffende kennisbanktopic te vermelden? 

Reputatie 7
Badge +24

Geen dank nodig. Ik zal het hier even overleggen of het nodig is om het toe te voegen. Dankjewel in ieder geval voor het aankaarten, niet echt iets wat veel opvalt of voorkomt. 

Ik heb een nieuwe telefoon gekocht (Galaxy A54) en een nieuwe e-simkaart (geen overdrachten), maar ik zit voor altijd vast met "oeps, er is iets misgegaan". De enige oplossing die ik online zie is altijd "ga naar een kpn-winkel en haal een fysieke simkaart".

KPN, als je de e-sim dienst niet kunt laten werken, moet je het product niet aanbieden!

Reputatie 7
Badge +20

Spijtig om te leze dat je tegen een probleem aanloopt @Fabio84. Snap ik heel goed. Alleen wat het precies bij jou is, geen idee. Slimste is dan om een fysieke sim te halen. Want ergens loopt het spaak. Dan kan je daarna weer een e-sim instellen.

Spijtig om te leze dat je tegen een probleem aanloopt @Fabio84. Snap ik heel goed. Alleen wat het precies bij jou is, geen idee. Slimste is dan om een fysieke sim te halen. Want ergens loopt het spaak. Dan kan je daarna weer een e-sim instellen.

Bedankt, maar begrijp alstublieft dat dit geen oplossing voor het probleem is. Mensen lijken al jaren met hetzelfde probleem te kampen en als een fysieke simkaart nodig is om het probleem op te lossen, moet u stoppen met het aanbieden van alleen e-sim-producten op uw website. Het is een hoop gedoe om naar een winkel te moeten om mijn telefoon werkend te krijgen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap volledig wat je zegt, dit gebeurt alleen niet altijd. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om naar een winkel te gaan, zou je dan een nieuw topic aan willen maken en ook alvast je KPN profiel willen invullen? Dan stuur ik een simkaart jouw kant op. 

Sinds vorige week maandag heb ik een nieuw nummer. Maar iMessage etc werkt niet. Hier blijf ik mijn oude telefoonnummer zien. Ik heb contact gehad met KPN, alles staat goed, met Apple, alles staat goed. De enige mogelijkheid zou nog zijn om de eSim te verwijderen en opnieuw toe te voegen met het nieuwe nummer. Hiervoor heb ik wel een QR-code nodig om de nieuwe toe te voegen. Waar vind ik deze?

En moet ik dan eerst de oude verwijderen, dan de nieuwe toevoegen? Of nieuwe toevoegen, oude daarna verwijderen?

Reputatie 7
Badge +9

@Rinskeeh123 In jouw geval zou ik langs een KPN winkel gaan, gaat het namelijk fout dan kunnen zij jou direct helpen

Hi Henk, ik krijg dit inderdaad ook te zien. iPhone hier. Je zou het toestel eventueel ook op vliegtuigstand kunnen zetten in plaats van helemaal uitschakelen, mocht de reden zijn dat je anders berichten en dus geluiden te horen krijgt. 

Sinds gisteren heb ik OneUI 6.0 (Android 14). Nu komt de melding niet meer bij (her)starten. Alleen nog als ik Instellingen > Verbindingen > SIM-beheer open. 

Reageer