Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85373 keer bekeken

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Ligt er aan op welke pagina je kijkt..

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

 

Ja maar ik denk dat de pagina van de iphone 12 recenter geplaatst is (misschien met nieuwe info betreffende de uitrol van de esim). 
 

“Fingers crossed” 

Hier stond vorige week nog in oktober 2020.

Ligt er aan op welke pagina je kijkt..

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

 

Ja maar ik denk dat de pagina van de iphone 12 recenter geplaatst is (misschien met nieuwe info betreffende de uitrol van de esim). 
 

“Fingers crossed” 

Hier stond vorige week nog in oktober 2020.

Staat nog steeds oktober

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2020/nog-meer-data-en-e-sim-bij-mobiele-abonnementen-kpn

 

1 bedrijf, 1 website, 3 plekken, 3 verschillende antwoorden…

 

 

:pensive:

Reputatie 7
Badge +20

1 bedrijf, 1 website, 3 plekken, 3 verschillende antwoorden…

 

 

:pensive:

Hmm, dit is niet echt handig. Ga ik ook even aankaarten bij mijn E-sim mannetje!

Reputatie 7
Badge +20

Hi all, oktober gaan we niet meer redden voor ál onze klanten, we waren er hier in dit topic al een beetje bang voor. Wél zijn we afgelopen maand begonnen met de uitrol van de E-sim voor een kleine groep mensen, er zit dus echt schot in de zaak :blush:

Update e-sim: eerste tests met klanten en breed beschikbaar binnen enkele weken
In oktober hebben we voor de eerste klanten van KPN e-sim geactiveerd, dit als onderdeel van de laatste praktijktests. We verwachten op korte termijn, ergens de komende weken, e-sim te introduceren voor alle bestaande en nieuwe klanten. E-sim is de afgelopen tijd uitgebreid en succesvol getest. Op basis van deze testen hebben we echter ook een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd zodat deze nieuwe technologie aan onze strenge eisen voldoet op het gebied van bijvoorbeeld klantervaring en security. Zodra de e-sim breed beschikbaar is zullen we klanten daarover nader informeren.

 

Hi all, oktober gaan we niet meer redden voor ál onze klanten, we waren er hier in dit topic al een beetje bang voor. Wél zijn we afgelopen maand begonnen met de uitrol van de E-sim voor een kleine groep mensen, er zit dus echt schot in de zaak :blush:

Update e-sim: eerste tests met klanten en breed beschikbaar binnen enkele weken
In oktober hebben we voor de eerste klanten van KPN e-sim geactiveerd, dit als onderdeel van de laatste praktijktests. We verwachten op korte termijn, ergens de komende weken, e-sim te introduceren voor alle bestaande en nieuwe klanten. E-sim is de afgelopen tijd uitgebreid en succesvol getest. Op basis van deze testen hebben we echter ook een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd zodat deze nieuwe technologie aan onze strenge eisen voldoet op het gebied van bijvoorbeeld klantervaring en security. Zodra de e-sim breed beschikbaar is zullen we klanten daarover nader informeren.

 

Dank je wel voor de update. Wel jammer dat wij in dit topic niet meegenomen zijn in / gevraagd zijn voor het testen.. had in ieder geval ook ons geholpen. Kunnen wij niet die verbeteringen testen? Of sowieso aan de test groep toegevoegd worden?

wat is nu binnen enkele weken? Kan hier een datum aan gekoppeld worden? Bijvoorbeeld uiterlijk 6 november. 

Waarom verbaast mij dit niks 

dit wisten ze echt wel eerder dat het niet ging lukken

ik verwacht het dit jaar in iedergeval niet meer 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi all, oktober gaan we niet meer redden voor ál onze klanten, we waren er hier in dit topic al een beetje bang voor. Wél zijn we afgelopen maand begonnen met de uitrol van de E-sim voor een kleine groep mensen, er zit dus echt schot in de zaak :blush:

Update e-sim: eerste tests met klanten en breed beschikbaar binnen enkele weken
In oktober hebben we voor de eerste klanten van KPN e-sim geactiveerd, dit als onderdeel van de laatste praktijktests. We verwachten op korte termijn, ergens de komende weken, e-sim te introduceren voor alle bestaande en nieuwe klanten. E-sim is de afgelopen tijd uitgebreid en succesvol getest. Op basis van deze testen hebben we echter ook een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd zodat deze nieuwe technologie aan onze strenge eisen voldoet op het gebied van bijvoorbeeld klantervaring en security. Zodra de e-sim breed beschikbaar is zullen we klanten daarover nader informeren.

 

Dank je wel voor de update. Wel jammer dat wij in dit topic niet meegenomen zijn in / gevraagd zijn voor het testen.. had in ieder geval ook ons geholpen. Kunnen wij niet die verbeteringen testen? Of sowieso aan de test groep toegevoegd worden?

wat is nu binnen enkele weken? Kan hier een datum aan gekoppeld worden? Bijvoorbeeld uiterlijk 6 november. 

@TheSpeedyB verbaast mij ook niet helaas. Zo gaat het vaak bij KPN (overigens niet alleen bij KPN, andere leveranciers hebben daar ook last van). Enkele weken… ik ga maar uit van “medio” november / eind november

Reputatie 7
Badge +30

 

wat is nu binnen enkele weken? Kan hier een datum aan gekoppeld worden? Bijvoorbeeld uiterlijk 6 november. 

Dit is wat we doorgekregen hebben! Ik kan wel gokken, maar daar heb je niets aan..:disappointed_relieved: Zodra we een datum bevestigd krijgen, delen we het hier.

Reputatie 7
Badge +20

Dank je wel voor de update. Wel jammer dat wij in dit topic niet meegenomen zijn in / gevraagd zijn voor het testen.. had in ieder geval ook ons geholpen. Kunnen wij niet die verbeteringen testen? Of sowieso aan de test groep toegevoegd worden?

Ik heb aangegeven dat we een aantal hele enthousiaste klanten hebben op het forum die graag willen meehelpen met het testen, maar ze blijven dit doen met alleen de huidige groep :slight_frown:

Toch wel teleurstellend dat het nieuwsbericht (met genoemde periode de maand oktober) niet waargemaakt kan worden.

Reputatie 1
Badge

Toch wel teleurstellend dat het nieuwsbericht (met genoemde periode de maand oktober) niet waargemaakt kan worden.

Marketing praat, KPN hielt eerst de markt nauwlettend in de gaten net zoals ze xDSL. Glasvezel traineerde ze en nu lopen ze achter de feiten aan met marktverlies. In gebieden waar ze nu als een gek glasvezel aan het aanleggen zijn zie je dat het goed verkoopt. Met 5G zaten ze er wel bij met de andere providers, niet dat je op dit moment wat hebt aan 5G maar toch goed bezig. Met e-sim zitten ze er ook weer helemaal naast maar die markt is veel kleiner. Ik weet geen percentages maar de meeste hebben maar 1 nummer en dan voegt het niet veel toe om een e-Sim te nemen. Het is vooral fijn voor mensen zoals jij en de rest in deze groep dat ze van die 2de gsm afwillen.

Ik hou het maar op december en als het dan vlekkeloos verloopt dan is dat een pluspunt maar vertrouwen op uitspraken van KPN heb ik niet meer.

Toch wel teleurstellend dat het nieuwsbericht (met genoemde periode de maand oktober) niet waargemaakt kan worden.

Marketing praat, KPN hielt eerst de markt nauwlettend in de gaten net zoals ze xDSL. Glasvezel traineerde ze en nu lopen ze achter de feiten aan met marktverlies. In gebieden waar ze nu als een gek glasvezel aan het aanleggen zijn zie je dat het goed verkoopt. Met 5G zaten ze er wel bij met de andere providers, niet dat je op dit moment wat hebt aan 5G maar toch goed bezig. Met e-sim zitten ze er ook weer helemaal naast maar die markt is veel kleiner. Ik weet geen percentages maar de meeste hebben maar 1 nummer en dan voegt het niet veel toe om een e-Sim te nemen. Het is vooral fijn voor mensen zoals jij en de rest in deze groep dat ze van die 2de gsm afwillen.

Ik hou het maar op december en als het dan vlekkeloos verloopt dan is dat een pluspunt maar vertrouwen op uitspraken van KPN heb ik niet meer.

Qua marketing is dit natuurlijk voor KPN ook niet handig, ze hebben nu al meerdere keren een aanpassing in de lancering gecommuniceerd (zijdelings op een webpagina) maar doen formeel geen uitspraken. 

Het bericht van @Maja_ over de update is door meerdere apple sites overgenomen en de reacties daar zijn ook niet echt positief over weer een uitstel. 

 

Er zijn ook meerdere mensen in mijn omgeving die aangegeven hebben toch primair een eSIM te willen in hun telefoon zodat ze in het buitenland een lokale sim kunnen kopen en die gebruiken. Prepaid wordt meestal niet als eSIM aangeboden. voor hun is de druk niet zo groot want tja reizen op dit moment… 

 

We zullen moeten afwachten wanneer het beschikbaar komt. Ik hoop uiterlijk half november.. enkele weken is toch 2 of 3 ;) 

Reputatie 1
Badge

Toch wel teleurstellend dat het nieuwsbericht (met genoemde periode de maand oktober) niet waargemaakt kan worden.

Marketing praat, KPN hielt eerst de markt nauwlettend in de gaten net zoals ze xDSL. Glasvezel traineerde ze en nu lopen ze achter de feiten aan met marktverlies. In gebieden waar ze nu als een gek glasvezel aan het aanleggen zijn zie je dat het goed verkoopt. Met 5G zaten ze er wel bij met de andere providers, niet dat je op dit moment wat hebt aan 5G maar toch goed bezig. Met e-sim zitten ze er ook weer helemaal naast maar die markt is veel kleiner. Ik weet geen percentages maar de meeste hebben maar 1 nummer en dan voegt het niet veel toe om een e-Sim te nemen. Het is vooral fijn voor mensen zoals jij en de rest in deze groep dat ze van die 2de gsm afwillen.

Ik hou het maar op december en als het dan vlekkeloos verloopt dan is dat een pluspunt maar vertrouwen op uitspraken van KPN heb ik niet meer.

Qua marketing is dit natuurlijk voor KPN ook niet handig, ze hebben nu al meerdere keren een aanpassing in de lancering gecommuniceerd (zijdelings op een webpagina) maar doen formeel geen uitspraken. 

Het bericht van @Maja_ over de update is door meerdere apple sites overgenomen en de reacties daar zijn ook niet echt positief over weer een uitstel. 

 

Er zijn ook meerdere mensen in mijn omgeving die aangegeven hebben toch primair een eSIM te willen in hun telefoon zodat ze in het buitenland een lokale sim kunnen kopen en die gebruiken. Prepaid wordt meestal niet als eSIM aangeboden. voor hun is de druk niet zo groot want tja reizen op dit moment… 

 

We zullen moeten afwachten wanneer het beschikbaar komt. Ik hoop uiterlijk half november.. enkele weken is toch 2 of 3 ;) 

Oh ja dat was ik even vergeten, de vakanties. Persoonlijk zit er zo op te hameren dat mijn werktoestel zo goed als overleden is en als dat werkelijk zo is dan kan ik nu dus naar een webshop om ff 100 euro of zo uit te geven om toch maar weer bereikbaar te zijn.

Reputatie 1

Ik heb nu al een half jaar eSim; abonnement opgezegd bij KPN en naar Simyo. Werkt echt helemaal top! Nette prijs ook. Geen idee wat KPN allemaal aan het doen is of beweert, maar ajb wacht niet op ze. Ik vind het echt handig!!

Reputatie 7

Ik vind het echt handig!!

Wat is er handig aan?

En hoe vaak heb je al van die handigheid gebruik kunnen maken?

Reputatie 1

Niet twee telefoons, maar eentje, niet dat geneuzel met (vaak) twee merken telefoons en opladers. Alles in 1 telefoon, alle contacten, je kunt kiezen met welk nummer je belt, berichten stuurt en welk internet je gebruikt en als je weekend hebt, kun je gewoon je zakelijke nummer uitzetten, indien je dat wilt. Mocht je trouwens in je carkit maar een telefoon tegelijk kunnen aansluiten, dan ook handig!

Reputatie 7

Niet twee telefoons, maar eentje, niet dat geneuzel met (vaak) twee merken telefoons en opladers. Alles in 1 telefoon, alle contacten, je kunt kiezen met welk nummer je belt, berichten stuurt en welk internet je gebruikt en als je weekend hebt, kun je gewoon je zakelijke nummer uitzetten, indien je dat wilt. Mocht je trouwens in je carkit maar een telefoon tegelijk kunnen aansluiten, dan ook handig!

Dat kan ik allemaal al vele jaren met mijn OnePlus 5T.

Reputatie 2

Niet twee telefoons, maar eentje, niet dat geneuzel met (vaak) twee merken telefoons en opladers. Alles in 1 telefoon, alle contacten, je kunt kiezen met welk nummer je belt, berichten stuurt en welk internet je gebruikt en als je weekend hebt, kun je gewoon je zakelijke nummer uitzetten, indien je dat wilt. Mocht je trouwens in je carkit maar een telefoon tegelijk kunnen aansluiten, dan ook handig!

Dat kan ik allemaal al vele jaren met mijn OnePlus 5T.

De iPhones hebben maar één simslot en daarom is esim zeer welkom. 

Reputatie 7

De iPhones hebben maar één simslot en daarom is esim zeer welkom. 

Dat is een andere discussie, de oorspronkelijke vraag was wat de handigheid van eSIM was, nu kom je met een tekortkoming van de iPhone dat deze (buiten China) niet met dual simslot geleverd wordt.

Ik ben het helemaal met je eens dat het kunnen hebben twee nummers op één telefoon heel handig kan zijn. Ik vraag me wel af waarom mensen geld blijven uitgeven voor een privé nummer terwijl ze met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon hun zakelijke nummer ook voor privé doeleinden mogen gebruiken. Ook zie je vaak dat het zakelijke nummer gewoon meegenomen mag worden bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst en door de nieuwe werkgever overgenomen wordt.

Reputatie 1
Badge

De iPhones hebben maar één simslot en daarom is esim zeer welkom. 

Dat is een andere discussie, de oorspronkelijke vraag was wat de handigheid van eSIM was, nu kom je met een tekortkoming van de iPhone dat deze (buiten China) niet met dual simslot geleverd wordt.

Ik ben het helemaal met je eens dat het kunnen hebben twee nummers op één telefoon heel handig kan zijn. Ik vraag me wel af waarom mensen geld blijven uitgeven voor een privé nummer terwijl ze met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon hun zakelijke nummer ook voor privé doeleinden mogen gebruiken. Ook zie je vaak dat het zakelijke nummer gewoon meegenomen mag worden bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst en door de nieuwe werkgever overgenomen wordt.

Nou, ik kreeg in 1998 een gsm van de zaak en daar privé ook plezier van gehad tot 2013 toen ging het bedrijf failliet en ik mijn nummer kwijt. Kon het wel terug krijgen als ik even de rekening voldeed.

vanaf die tijd een prive nummer ernaast en als KPN over de brug komt met de esim dan kan de Vodafone simkaart erin.

ander voordeel is dat je niet altijd bereikbaar bent voor het bedrijf en/of klanten. Mens moet moet toch een keer vakantie hebben 😃

Niet twee telefoons, maar eentje, niet dat geneuzel met (vaak) twee merken telefoons en opladers. Alles in 1 telefoon, alle contacten, je kunt kiezen met welk nummer je belt, berichten stuurt en welk internet je gebruikt en als je weekend hebt, kun je gewoon je zakelijke nummer uitzetten, indien je dat wilt. Mocht je trouwens in je carkit maar een telefoon tegelijk kunnen aansluiten, dan ook handig!

Dat kan ik allemaal al vele jaren met mijn OnePlus 5T.

Tja, ik heb 3 keer een One Plus gehad en allemaal binnen de zicht termijn terug gestuurd.. Smaken verschillen, en de OnePlus is het zeker niet voor mij.. Als jij er tevreden mee bent, is dat heel mooi, ik ben heel tevreden met mijn iPhone en die gebruiken eSIM. Steeds meer toestellen komen met eSIM en er is er pas een aangekondigd die geen fysieke sim meer heeft. (Was Samsung of Google)

Daarnaast zijn er bedrijven die Android niet toestaan als telefoon. En in mijn ogen nog steeds terecht.. Wat mensen tegen iPhone hebben omtrent de App Store policy, maakt juist wel dat deze veiliger is voor zakelijk gebruik, geen risico dat een via de browser gedownloade app iets lekt..

De iPhones hebben maar één simslot en daarom is esim zeer welkom. 

Dat is een andere discussie, de oorspronkelijke vraag was wat de handigheid van eSIM was, nu kom je met een tekortkoming van de iPhone dat deze (buiten China) niet met dual simslot geleverd wordt.

Ik ben het helemaal met je eens dat het kunnen hebben twee nummers op één telefoon heel handig kan zijn. Ik vraag me wel af waarom mensen geld blijven uitgeven voor een privé nummer terwijl ze met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gewoon hun zakelijke nummer ook voor privé doeleinden mogen gebruiken. Ook zie je vaak dat het zakelijke nummer gewoon meegenomen mag worden bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst en door de nieuwe werkgever overgenomen wordt.

Is dat een beperking, dual sim is hier in Nederland en zelfs europa echt aangeslagen. is pas iets van de laatste tijd. Fysieke simkaarten zijn misschien wel oude technology die je niet meer zou moeten willen… en daarbij is het bij meeste android toestellen dat je moet kiezen tussen een 2e simkaart of een SD kaart.. dus die beperken je op een andere manier weer. 

Heel fijn dat dat mag, in mijn geval is dat ook zo, neemt niet weg dat ik het niet altijd wil. Ik maak al vaak 60 uur per week voor de zaak, dus als ik een keer een dag vrij wil zijn, wil ik de telefoon uit kunnen zetten en wel prive bereikbaar zijn. Of een keer een weekend weg zonder dat de klanten bellen… heerlijk ;) 

Daarnaast staat iedereen vrij om zelf te willen weten hoe ze het in willen regelen, en geeft een ieder zijn eigen geld uit. Ik kies er dus bewust voor om geld uit te geven om dit te splitsen. Wat de eSIM mogelijk maakt, is dat ik voor data misschien prive een veel kleinere bundel kan aanschaffen want internet via de zakelijke sim… ;) 

We zullen moeten afwachten wanneer het beschikbaar komt. Ik hoop uiterlijk half november.. enkele weken is toch 2 of 3 ;) 

Niet bij KPN. Kan ook 20 zijn.

Reputatie 1
Badge

Mijn KPN zowel de app als website doen niets bij mij, aanpassing voor e-sim of gewoon een storing ?