Esim downloaden / activeren lukt niet

  • 10 March 2023
  • 14 reacties
  • 281 keer bekeken

Op mijn nieuwe telefoon (OnePlus 11 5G) lukt het niet om een esim te downloaden.
Meerdere pogingen gedaan, ook telefoon gereset. Telkens de melding: Oeps, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw.
Alle pogingen waren tevergeefs.
Uiteindelijk gebeld met 0800-0402, vriendelijke dame aan de telefoon die al haar kennis van het scherm oplas en uiteindelijk bij een collega ging navragen. Er werd mij medegedeeld dat de telefoon niet geschikt is voor esim. Welnu, de telefoon is daar wel geschikt voor, zie: https://www.oneplus.com/nl/11/specs
Ik heb hem ook gekocht met de bedoeling esim te installeren.
Wie weet een oplossing?

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

KelvinatorNL 10 maanden geleden

Ik had mn esim slot niet aangezet op mn telefoon. Het is me nu wel gelukt en het werkt perfect!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@M.meeuwesen Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Ik zie hem niet staan op de lijst voor geschikte toestellen op onze site. Betreft het wel een Europees model? Als het niet lukt met de stappen op diezelfde pagina dan kun je altijd even langs een winkel gaan voor een reguliere simkaart. Ik vrees dat ik dit ook niet kan oplossen op een afstand :-( . 

@M.meeuwesen Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Ik zie hem niet staan op de lijst voor geschikte toestellen op onze site. Betreft het wel een Europees model? Als het niet lukt met de stappen op diezelfde pagina dan kun je altijd even langs een winkel gaan voor een reguliere simkaart. Ik vrees dat ik dit ook niet kan oplossen op een afstand 😞 . 

 

Hallo Remco,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben er via klantenservice OnePlus achter gekomen dat alleen de Amerikaanse eSIM ondersteund wordt, niet de Europese. Dit stond niet bij de specs vermeld.
Ik heb dus een klacht ingediend daarover.

Reputatie 7

Ik ben er via klantenservice OnePlus achter gekomen dat alleen de Amerikaanse eSIM ondersteund wordt, niet de Europese.

Heb je ook een bron waar dat vermeld staat want, als ik het goed begrijp dan zou het Europese model ook eSIM moeten ondersteunen.

Bron

Ik heb een klacht ingediend bij de OnePlus Klantenservice. Die zegt nu dat esim voor Europa wel zou moeten werken. Zij gaan dit escaleren en ik hoor verder hoe het staat..
Als ik uitsluitsel heb, zal ik dat hier ook communiceren.

 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @Remco_ dit ook binnen KPN zal "escaleren". De OnePlus 11 is immers het nieuwe vlaggenschip van OnePlus en de eerste OnePlus met eSIM.

Het zou mooi zijn als KPN die snel gaat ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +13

Dan hoop ik dat @Remco_ dit ook binnen KPN zal "escaleren". De OnePlus 11 is immers het nieuwe vlaggenschip van OnePlus en de eerste OnePlus met eSIM.

Het zou mooi zijn als KPN die snel gaat ondersteunen.

 

Het is inderdaad vreemd en ik weet niet waarop dit dan hangt. Als ik de specs bekijk op de verschillende sites kijk krijg ik ook een gemengd antwoord op de vraag of het toestel dit ondersteunt of niet. Ik ga even intern wat dingen aankaarten.

Ik heb reactie gehad van klantenservice OnePlus:

quote:
De eSIM functie is beschikbaar om ingeschakeld te worden in ons toestel. Als de provider niet samenwerkt met OnePlus, dan is de functie niet geldig.
unquote.

@Remco_  Er wordt dus verwezen naar de provider. 
Het vreemde is dat de KPN-app zegt dat het toestel geschikt is voor eSIM. Maar als je dan de eSIM wilt downloaden, komt de foutmelding. Ook na herhaalde malen proberen; Ook na rebooten van de telefoon en nogmaals herhaalde malen proberen
Het zou dus heel goed mogelijk zijn dat het bij de provider zit. Mogelijk dat de provider hier eens in kan duiken.

Dan hoop ik dat @Remco_ dit ook binnen KPN zal "escaleren". De OnePlus 11 is immers het nieuwe vlaggenschip van OnePlus en de eerste OnePlus met eSIM.

Het zou mooi zijn als KPN die snel gaat ondersteunen.

 

Het is inderdaad vreemd en ik weet niet waarop dit dan hangt. Als ik de specs bekijk op de verschillende sites kijk krijg ik ook een gemengd antwoord op de vraag of het toestel dit ondersteunt of niet. Ik ga even intern wat dingen aankaarten.

 

@Remco Ik kaart nogmaals het probleem aan. Het lukt tot op heden niet een esim te downloaden op mijn nieuwe OnePlus 11 5G.
De KPN app geeft zelf aan dat het toestel geschikt is voor esim, maar er komt een foutmelding.
Ik zou dit graag binnen KPN willen escaleren. Bedankt.

 


 

 

Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een OnePlus 11 en het lijkt er op dat het nog steeds niet mogelijk is om kpn's eSIM te activeren. Ik krijg dezelfde foutmelding als de topicstarter. Is het bekend wanneer de OnePlus 11 wordt ondersteund voor eSIM?

Ik had mn esim slot niet aangezet op mn telefoon. Het is me nu wel gelukt en het werkt perfect!

Reputatie 7
Badge +13

Op dit moment staat het toestel ook nog steeds niet bij de aangegeven ondersteunde toestellen op site vrees ik. Formeel is er dus geen ondersteuning en ik kan ook niet aangeven wanneer dit zal volgen. 

Reputatie 7

Op dit moment staat het toestel ook nog steeds niet bij de aangegeven ondersteunde toestellen op site vrees ik. Formeel is er dus geen ondersteuning en ik kan ook niet aangeven wanneer dit zal volgen. 

Dit is naar mijn mening wel een beetje kort door de bocht. Als de KPN app aangeeft dat dit toestel e-sim ondersteunt en de mogelijkheid geboden wordt om e-sim op het toestel te installeren dan zou je toch mogen verwachten dat dat ook daadwerkelijk kan.

Ik neem aan dat dit intern geëscaleerd is en dat er ondertussen na twee maanden wel een terugkoppeling geweest zou moeten zijn van de verantwoordelijke afdeling.

Zoals ik eerder al aangaf werkt de kpn eSIM het op mijn OnePlus 11 wel, ook al staat hij niet in het lijstje van ondersteunde toestellen.

Op dit moment staat het toestel ook nog steeds niet bij de aangegeven ondersteunde toestellen op site vrees ik. Formeel is er dus geen ondersteuning en ik kan ook niet aangeven wanneer dit zal volgen. 

Na enkele maanden las ik nog eens terug op dit forum over de eSim op de OnePlus11.
Zoals boven aangegeven door @KelvinatorNL dien je op de OnePlus 11 het eSim slot aan te zetten. Daarna lukt het wel om de eSim te downloaden en in gebruik te stellen via de KPN app.
Simpel als je het weet. Met dank aan KelvinatorNL.

Reageer