Beantwoord

ESR TV online aankoop: hoe voorkom ik dit soort aankopen?

  • 22 January 2022
  • 73 reacties
  • 19995 keer bekeken

Op de factuur zie ik dat ik een aankoop heb gedaan van ESR TV. 

Op PayInfo zie ik dat ik geen abonnement heb,

Is dit nu een eenmalig aankoop of?

Hoe voorkom ik dat ESR TV nog meer geld aftroggelt?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 January 2022, 20:09

Bekijk origineel

73 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GwenDB, het kan zijn dit er iets op je factuur staat vanuit een sms dienst, dat is weer wat anders dan KPN Pay.

Je kunt dit controleren en blokkeren via Payinfo!

Reputatie 2
Badge

Opzeggen kan via helpNL@esrtv.com. 

Ik heb voor mijn betaalde geld ook de toezegging dat ze teruggestort worden! 

Is dit gebeurt?

Ik kreeg vandaag ineens een sms’je dat ik ESR TV abonnement heb, terwijl ik echt niet weet hoe ik er aan kom. Misschien heb ik tijdens het scrollen er op geklikt. Toch erg dubieus dat dit zo makkelijk gaat. Er zijn mensen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te krijgen. En dan is €10,- veel geld. En kennelijk verdiend KPN en anderen telecom bedrijven hier goed aan. Want met een klein beetje gezond verstand kun je bedenken dat dit verre van oké is.

en telecombedrijven zouden dit soort dingen niet moeten faciliteren. Zo maken ze zich ook schuldig aan oplichting. Met een klein beetje zoekwerk had ik het bedrijf en adres en zijn bestuurder gevonden. 
Hopelijk stopt dit soort dubieuze praktijken snel 

 

Hoi @Gerrit van Dijk. Jaah, ik had mij ook aangemeld en het abonnementsgeld was ook in rekening gebracht. Ik heb toen ESRTV gemaild. Hun klantenservice had mijn mail beantwoord met de oplossing die ik zocht. Je kan ze makkelijk via helpnl@esrtv.com mailen of bellen naar 0800-0226831.

Hallo, ook ik blijk ‘ineens’ een abonnement op ESR TV te hebben. Normaal ben ik altijd heel kien op dit soort zaken, maar ik heb blijkbaar toch ergens op OK gedrukt waarmee het abonnement is geactiveerd. Bizar dat dit zo makkelijk en ongemerkt kan, KPN zou niet in dit soort praktijken mee moeten werken. Ik heb het abonnement direct weer stopgezet en een mail gestuurd naar ESR TV met het dringende verzoek om de (eerste) €10 euro terug te storten. Graag ontvang ik een reactie van KPN.

Met vriendelijke groet,

Hallo @Bever66 ! Ik had mij ook aangemeld voor deze dienst. In het welkomst-bericht (SMS) stonden contact gegevens en de klantenservice van ESR TV heeft me een nette oplossing aangeboden. M’n abonnement werd meteen stopgezet en kosten zouden terug gestort worden. Je kan via helpnl@esrtv.com met ze mailen, of eventueel bellen naar 0800-0226831.

Ik heb dit al een aantal keren gehad. Bij mij via de weer-app die standaard op Android staat, waar dit soort frauduleuze advertenties tussen staan. Het aanklikken is al voldoende om aangemeld te zijn, €10 per dienst! Uiteindelijk geeft KPN aan dat zij hier niets aan kunnen doen, zij incasseren alleen de kosten, best vreemd dat er indirect meegewerkt wordt aan dit soort praktijken. Na de tweede keer werd ik verwezen naar payinfo.nl en is alles op geblokkeerd gezet. Dit ging even goed tot een maand geleden toen ik uit het niets een abo op ESR TV had, wéér €10 armer. Dit terwijl alles op geblokkeerd stond op payinfo.nl. Direct afgemeld voor de dienst en KPN gebeld. De medewerker van KPN heeft de blokkades eraf en weer op gezet, maar tot nu toe alweer een hoop tientjes armer door dit soort diensten. Die achterlijke weer-app is permanent verwijderd, maar hoe krijg ik mijn geld terug? Want ik ben dus welgeteld 1 minuut abonnee geweest, maar mag gewoon €10 dokken. Zo snel krijgt een eerlijk werkend mens ze niet verdiend! 

Ik heb hetzelfde, ze blijven afschrijven. Waarom leent KPN zich voor dit soort partijen? We hebben niets afgenomen namelijk.

Hallo @foresta ! Ik had mij ook aangemeld voor deze dienst. In het welkomst-bericht (SMS) stonden contact gegevens en de klantenservice van ESR TV heeft me een nette oplossing aangeboden. M’n abonnement werd meteen stopgezet en kosten zouden terug gestort worden. Je kan via helpnl@esrtv.com met ze mailen, of eventueel bellen naar 0800-0226831.

Ik heb dit al een aantal keren gehad. Bij mij via de weer-app die standaard op Android staat, waar dit soort frauduleuze advertenties tussen staan. Het aanklikken is al voldoende om aangemeld te zijn, €10 per dienst! Uiteindelijk geeft KPN aan dat zij hier niets aan kunnen doen, zij incasseren alleen de kosten, best vreemd dat er indirect meegewerkt wordt aan dit soort praktijken. Na de tweede keer werd ik verwezen naar payinfo.nl en is alles op geblokkeerd gezet. Dit ging even goed tot een maand geleden toen ik uit het niets een abo op ESR TV had, wéér €10 armer. Dit terwijl alles op geblokkeerd stond op payinfo.nl. Direct afgemeld voor de dienst en KPN gebeld. De medewerker van KPN heeft de blokkades eraf en weer op gezet, maar tot nu toe alweer een hoop tientjes armer door dit soort diensten. Die achterlijke weer-app is permanent verwijderd, maar hoe krijg ik mijn geld terug? Want ik ben dus welgeteld 1 minuut abonnee geweest, maar mag gewoon €10 dokken. Zo snel krijgt een eerlijk werkend mens ze niet verdiend! 

Ik heb hetzelfde, ze blijven afschrijven. Waarom leent KPN zich voor dit soort partijen? We hebben niets afgenomen namelijk.

@UGH OMA EENTJE Hallo Ik had mij ook aangemeld voor deze dienst. In het welkomst-bericht (SMS) stonden contact gegevens en de klantenservice van ESR TV heeft me een nette oplossing aangeboden. M’n abonnement werd meteen stopgezet en kosten zouden terug gestort worden. Je kan via helpnl@esrtv.com met ze mailen, of eventueel bellen naar 0800-0226831.

Zelfde vervelend ervaring met de abonnement van mijn zoon; 10€ maandelijks abonnement voor ESR TV dienst  onterecht in rekening gebracht op zijn KPN abonnement.

Alles was al geblokkeerd op payinfo en er is niets te vinden over deze transactie. Hij kreeg gewoon een reclame op zijn mobieltje en wilde het sluiten. Geen idee hoe deze abonnement zonder enige toestemming was genomen.

Het is echt schandalig dat KPN dit soort oplichting laat gebeuren en simpel het geld overmaakt naar dit bedrijf waar zoveel klachten werden aangemeld.

ik heb de abonnement door E-Bill.mobi stopgezet maar ben 10€ kwijt.

Tom

@Tom74 ESRTV had me goed geholpen nadat ik met ze gebeld heb. Ik ben meteen door ze afgemeld en de kosten zijn teruggestort. Je kan ze via helpnl@esrtv.com bereiken. Of bellen naar 0800 0226831 

Ik heb geen kpn pay actief op mijn iphone. (Betalen met mobiel) Geen abonnementen, geen aankopen en toch een inhouding op mijn factuur. Een vriendelijke dame vd klantenservice gesproken maar aan KPN kant stond online aanknopen wel aan gek genoeg. Dat heeft zij uitgezet en de factuur gecrediteerd. Er zit dus een bug in het systeem als je betalen met mobiel uitzet gaat dit NIET uit aan KPN kant. Je kunt beter bellen met de klantenservice om het zeker te weten. Nu een mail naar esrtv om het terug te laten draaien. 

Ja, ESRTV heeft me zeer geholpen nadat ik ze had opgebeld. Ik werd meteen afgemeld door ze en de aangrekende kosten werden teruggestort. Zijn contact gegevens zijn helpnl@esrtv.com. Of bel naar 0800 0226831

Reputatie 2
Badge

Ook bij mij is dit gebeurt en heb met de klantenservice gebeld, en er is mij beloofd de kosten terug te storten. Ook heb ik via e mail opgezegd/afgemeld voor deze dienst. Ondanks dat ik van mening ben dat je niks hoeft op te zeggen als je niet bent aangemeld! Tot nog toe geen respons en geld is wederom afgeschreven!!!! Kom op KPN doe hier iets aan!  Ik was toch afgemeld voor betalen via Mobiel????

Ook bij mij is dit gebeurt en heb met de klantenservice gebeld, en er is mij beloofd de kosten terug te storten. Ook heb ik via e mail opgezegd/afgemeld voor deze dienst. Ondanks dat ik van mening ben dat je niks hoeft op te zeggen als je niet bent aangemeld! Tot nog toe geen respons en geld is wederom afgeschreven!!!! Kom op KPN doe hier iets aan!  Ik was toch afgemeld voor betalen via Mobiel????

Hi @Norbie oh! als ik jou was had ik ze nog een keer rechtstreeks naar 0800 0226831 gebeld. Via zijn klantenservice nummer kun je de optie iezen om zijn medewerker aan te spreken. Gewoon deze situatie uitleggen en ze zouden heus een alternatieve oplossing bieden.

Reputatie 2
Badge

@Dijk12345  Dat heb ik dus al gedaan, en ook is er beloofd om de bedragen terug te storten. Maar nog steeds niks. Ook via de mail opgezegd en ook nog niks terug gehad. 

 

@Dijk12345  Dat heb ik dus al gedaan, en ook is er beloofd om de bedragen terug te storten. Maar nog steeds niks. Ook via de mail opgezegd en ook nog niks terug gehad. 

 

Oh! @Norbie  Neem anders nogmaals contact met ze op via 0800 0226831

Reputatie 2
Badge

@Dijk12345 Komt ie….. Heb dus wederom contact gehad met esrtv. Men zegt daar dat het bedrag is teruggestort naar KPN, en zij zullen dit verrekenen met mijn maandelijkse factuur? Ik heb nog niks gezien.

@Dijk12345 Komt ie….. Heb dus wederom contact gehad met esrtv. Men zegt daar dat het bedrag is teruggestort naar KPN, en zij zullen dit verrekenen met mijn maandelijkse factuur? Ik heb nog niks gezien.

hi @Norbie Oh! Het was dus via de factuur terugbetaald. Dat soort terugbetalingen worden binnen twee maanden weergegeven. Je kan je kommende twee facturen controleren en als ze dat bevestig hebben, dan zou het op de factuur weergegeven worden.  

Reputatie 2
Badge

@Dijk12345 We gaan het zien!

 

ik zag vandaag voor het eerst 10euro voor ESR TV opmijn factuur.  Ik doe geen betalingen via KPN, geen aankopen gedaan in playstore, geen transacties gevonden in Payinfo…

Wel telefoon # gebruikt om ze bellen en via optie 1 afgemeld voor abonnement (die ik dus niet had).  ik kreeg daarna wel gelijk een sms die het annuleren bevestigd, maar kan die niet meer vinden want werd herkent als spam… 🤔

we gaan he zien op de volgende factuur.

 

Reputatie 2
Badge

@peterv23 En zo is het bij mij dus ook gegaan. 

Reputatie 7
Badge +24

ik kreeg daarna wel gelijk een sms die het annuleren bevestigd, maar kan die niet meer vinden want werd herkent als spam… 🤔

Sinds wanneer zit er een spamfilter op sms? 🤔

ik zag vandaag voor het eerst 10euro voor ESR TV opmijn factuur.  Ik doe geen betalingen via KPN, geen aankopen gedaan in playstore, geen transacties gevonden in Payinfo…

Wel telefoon # gebruikt om ze bellen en via optie 1 afgemeld voor abonnement (die ik dus niet had).  ik kreeg daarna wel gelijk een sms die het annuleren bevestigd, maar kan die niet meer vinden want werd herkent als spam… 🤔

we gaan he zien op de volgende factuur.

 

Hallo peterv23! Ik had mij ook aangemeld voor deze dienst. In het welkomst-bericht (SMS) stonden contact gegevens en de klantenservice van ESR TV heeft me een nette oplossing aangeboden. M’n abonnement werd meteen stopgezet en kosten zouden terug gestort worden. Je kan via helpnl@esrtv.com met ze mailen, of eventueel bellen naar 0800-0226831.

Hier precies hetzelfde: ik krijg rond de 20ste een mail/ sms die gelijk in de spamfolder verdwijnt. Ik heb geen kpnpay op mijn mobiel staan en afmelden via e-bill-mobil, wat hier is aangeraden, wordt ook gezien als spam. Er is nu inmiddels 4 x €10 afgeschreven. De Payinfo is inmiddels ook geblokkeerd….

Reputatie 1

Hier precies hetzelfde: ik krijg rond de 20ste een mail/ sms die gelijk in de spamfolder verdwijnt. Ik heb geen kpnpay op mijn mobiel staan en afmelden via e-bill-mobil, wat hier is aangeraden, wordt ook gezien als spam. Er is nu inmiddels 4 x €10 afgeschreven. De Payinfo is inmiddels ook geblokkeerd….

Hi @san15 Je hebt het goed gedaan door het te stoppen via payinfo, maar voor de terugbetaling van de aangerekende kosten kun je het beste contact opnemen met ESRTV-team. Ik had ze opgebeld en werd terug uitbetaald 😀

Je kan ze bereiken via zijn e-mail helpnl@esrtv.com, of eventueel bellen naar 0800-0226831

Hier precies hetzelfde: ik krijg rond de 20ste een mail/ sms die gelijk in de spamfolder verdwijnt. Ik heb geen kpnpay op mijn mobiel staan en afmelden via e-bill-mobil, wat hier is aangeraden, wordt ook gezien als spam. Er is nu inmiddels 4 x €10 afgeschreven. De Payinfo is inmiddels ook geblokkeerd….

Hi @san15 Je hebt het goed gedaan door het te stoppen via payinfo, maar voor de terugbetaling van de aangerekende kosten kun je het beste contact opnemen met ESRTV-team. Ik had ze opgebeld en werd terug uitbetaald 😀

Je kan ze bereiken via zijn e-mail helpnl@esrtv.com, of eventueel bellen naar 0800-0226831

Heb ik inmiddels gedaan. Ze gingen het regelen. Op hoop van zegen dan maar

 

Reputatie 1

@Maja_ ik zie je hierboven een hoop onzin verkopen 

Blijkbaar vind kpn het prima hoe het gaat ik net een medewerker gesproken die aangeeft dat kpn dit NIET kan blokkeren 

Snap niet dat kpn dat niet kan jullie betalen iets voor mij waar ik geen overeenkomst voor heb .

Als ik dat dan aangeef dat ik geen overeenkomst heb met ers tv en vraag aan kpn om te stoppen met betalen kan dat niet dat is de omgekeerde wereld .

Jullie betalen met mijn geld een malafide bedrijf en zeggen het niet te kunnen stoppen .

Vraag me af hoe een rechter daar over denkt 

Reputatie 2
Badge

Helaas is het zo dat hetgeen wat zij doen helaas "legaal" is Kpn is wel diegene die hier blijkbaar geen enkele moeite mee heeft om dit te blijven faciliteren. Ondanks alle klachten blijft de KPN dit gedrag accepteren. Ik hoop dat ze gaan inzien dat Esrtv de grens van eerlijk zaken doen ver overschreden heeft.

Reputatie 1

Het kan geen legale actie zijn er is geen overeenkomst .

Dus kpn geeft mijn geld weg aan een malafide bedrijf waar ik geen overeenkomst mee heb .

Duidelijker kan het niet zijn.

Waar ik me nog het meest druk over maak hoeveel van die 10 euro is voor kpn ?

Want heel oplossend zijn ze niet en dit loopt al een paar maanden 

Reageer