Beantwoord

ESR TV online aankoop: hoe voorkom ik dit soort aankopen?

  • 22 January 2022
  • 73 reacties
  • 20000 keer bekeken

Op de factuur zie ik dat ik een aankoop heb gedaan van ESR TV. 

Op PayInfo zie ik dat ik geen abonnement heb,

Is dit nu een eenmalig aankoop of?

Hoe voorkom ik dat ESR TV nog meer geld aftroggelt?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 January 2022, 20:09

Bekijk origineel

73 reacties

Reputatie 1

Het kan geen legale actie zijn er is geen overeenkomst .

Dus kpn geeft mijn geld weg aan een malafide bedrijf waar ik geen overeenkomst mee heb .

Duidelijker kan het niet zijn.

Waar ik me nog het meest druk over maak hoeveel van die 10 euro is voor kpn ?

Want heel oplossend zijn ze niet en dit loopt al een paar maanden 

@Borknov De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Reputatie 1

Jij leest niet echt of wel

Reputatie 7
Badge +20

 

@Maja_ ik zie je hierboven een hoop onzin verkopen 

Welke onzin is dat precies? Ik heb het gehad over KPN pay en uitgelegd hoe dit in z'n werk gaat. Op een later moment werd duidelijk dat ESR TV niet alleen via de online aankopen gaat maar ook via SMS en hierover heb ik aangegeven dat dit via Payinfo te blokkeren valt.

Vraag me af hoe een rechter daar over denkt 

Een rechter zal vertellen dat je op de 1 of andere manier zelf iets zal hebben gedaan waarmee je ESR TV opdracht hebt gegeven om iets in rekening te brengen. Als je dit niet bewust hebt gedaan (net als vele anderen, gezien de reacties hierover op het forum) kan je hiervoor aankloppen bij ESR TV, aangezien dit de partij is waar je iets hebt besteld en waar jouw geld bij terecht is gekomen. 

Het kan geen legale actie zijn er is geen overeenkomst .

Als je het idee hebt dat hier fraude in het spel is, kan je melding maken bij de fraude helpdesk, ESR TV is echter een legale partij en er zijn ook klanten die wel graag gebruik van de diensten maken.

Waar ik me nog het meest druk over maak hoeveel van die 10 euro is voor kpn ?

Wij zijn enkel een doorgeefluik, welgeteld €0,00 van wat er via de KPN factuur in rekening wordt gebracht voor ESR TV, is voor KPN. Daarom kunnen wij deze kosten ook niet vergoeden. 

 

Je kunt nu boos blijven op ons, een partij die niets te maken heeft met de ontstane situatie en dit ook niet voor je op kan lossen, of je kunt contact opnemen met ESR TV via helpnl@esrtv.com of 0800-0226831 om daar je onvrede te uiten en je geld terug te vragen, zodat dit ook daadwerkelijk voor je opgelost wordt. 

Reputatie 2
Badge

@Borknov Dit loopt al veel langer en is zoals ik al aangaf "helaas” legaal. Ik ben het natuurlijk met je eens dat asociaal is . Ik heb al een aantal keren aangegeven via dit forum dat men een klacht neer moet leggen bij de instanties die hier toezicht op moeten houden. @Kpn Nogmaals de vraag: Waarom weigeren jullie deze partij niet? 

@Kpn zelfs nadat ik via KPN pay uit heb laten zetten en gecontroleerd dat het uitstaat, toch weer €30,00 van ESR tv. Dit mag toch niet gebeuren!

hoe kan het dat KPN als grote professionele partij dit soort dubieuze praktijken laten gebeuren. Vervolgens moet ik hier zelf weer achteraan en doet KPN niets, want staan erbuiten. 
 

Wanneer gaan jullie je klanten eens helpen?
 

Reputatie 1

@Kpn zelfs nadat ik via KPN pay uit heb laten zetten en gecontroleerd dat het uitstaat, toch weer €30,00 van ESR tv. Dit mag toch niet gebeuren!

hoe kan het dat KPN als grote professionele partij dit soort dubieuze praktijken laten gebeuren. Vervolgens moet ik hier zelf weer achteraan en doet KPN niets, want staan erbuiten. 
 

Wanneer gaan jullie je klanten eens helpen?
 

Hallo @Ivo1977 De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Ik heb hetzelfde met dat Esr niks afgesloten nergens op geklikt niks ondertekent en toch schrijven ze €10 af via mijn KPN factuur snap niet dat KPN met hen samenwerkt zo malafide als wat dat. Heb die lui nu gemaild per direct alles te stoppen mensen ervaring hiermee dat ze dat abonnement ook meteen stoppen na een mail?

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde met dat Esr niks afgesloten nergens op geklikt niks ondertekent en toch schrijven ze €10 af via mijn KPN factuur snap niet dat KPN met hen samenwerkt zo malafide als wat dat. Heb die lui nu gemaild per direct alles te stoppen mensen ervaring hiermee dat ze dat abonnement ook meteen stoppen na een mail?

@Simba2023 Ja, ik ze een e-mail gestuurd om de service stop te zetten en ook om de terugbetaling aan te vragen. Je kunt ook het verzoek voor de terugbetaling in de e-mail toevoegen en ik weet zeker dat zijn klantenondersteuning je hiermee zal helpen, aangezien ze erg loyaal tegen me waren.

Reputatie 2
Badge

Bij ESRTV heeft men heel goed door dat deze afschrijvingen onterecht zijn. Dat is dan ook de reden dat het geld na verzoek gestorneerd/verrekend word. 

Blijkbaar sinds september zowel bij ESRTV als bij PROSTREAMERS een abonnement…

ik heb KPN nog nooit toestemming gegeven om betalingen te verrichten via FACTUUR of KPN Pay… Hoe kan dit überhaupt? 

Reputatie 2
Badge

@EdwinN1337 Het begint nu wel een beetje belachelijk te worden. Kpn steekt nu wel heel opzichtig de kop in het zand. Ik heb gelezen dat ESR tv in het buitenland al aangemerkt is als oplichterij. Ik snap echt niet dat de KPN of andere providers hier niets mee doen? In de tussentijd kun je een klacht neerleggen bij de ACM en/of het klachtenkompas.  

https://www.scampulse.com/esrtv-reviews

Reputatie 7
Badge +20

ESR TV is een legale partij en er zijn ook klanten die wel graag gebruik van de diensten maken. Er komen wel regelmatig klachten bij ons binnen van mensen die, zoals jullie allemaal, zonder dat ze er bewust van zijn een abonnement afgesloten lijken te hebben. ESR TV doet echter niets dat niet mag en betaalt daarnaast altijd de kosten aan klanten terug, als ze aangeven dat ze niet bewust hebben gekozen voor een abonnement!

Beste Maja,

Hoe kan het zo zijn dat ik als klant geen weet heb van een aankoop? Het geld wordt door KPN afgeschreven terwijl ik KPN geen toestemming heb gegeven om, naast mijn reguliere abonnement, andere kosten af te schrijven.

Wat die partijen doen kan niet legaal zijn? Je wordt getarget via een online advertentie (banner/display etc.). Als je er dus per ongeluk op klikt, dan hebben ze alle metadata te pakken om te beweren dat jij op een "aankoop" hebt geklikt.

  1. ik heb nooit een aankoopintentie gehad, dat kan ook niet bewezen worden
  2. ik ben nooit langer als een paar seconden op hun website geweest (als dat dan zo is, want ben me erg bewust van het feit waar ik op klik)
  3. ik heb geen account
  4. ik heb nooit gebruik gemaakt van één van hun services
  5. heb geen bevestiging gehad van een aankoop?

Als er zoveel klachten zijn over desbetreffende partijen, hebben jullie dan niet de verantwoordelijkheid om dit te onderzoeken? En hoe kan het zo zijn dat er zonder toestemming geld word afgeschreven?

-----------------------
Artikel 6 van de AVG vereist dat verwerking van persoonsgegevens alleen is toegestaan met een rechtmatige grondslag, zoals toestemming van de betrokkene. In dit geval lijkt het erop dat de derde partij (KPN) persoonsgegevens heeft verwerkt zonder toestemming, wat in strijd is met de AVG?

----------------------
 

Reputatie 2
Badge

@EdwinN1337 @Maja_ 

 

Edwin heeft inderdaad gelijk, en de manier waarop ESRtv mensen aan een (on)bewust abonnement helptis echt asociaal te noemen! Der klachtenstroom wereldwijd is ongekend te noemen. En dat het mag wil nog niet zeggen dat je het moet doen. Het is toch van de zotte dat je er na soms maanden achterkomt dat er geld afgeschreven is waarvan je weet dat je er niet om gevraagd hebt! En het feit dat esrtv direct meewerkt aan terugstorten van abonnementsgeld zegt ook wel genoeg lijkt mij. Het systeem klopt gewoon niet.

 

Reputatie 1

Beste Maja,

Hoe kan het zo zijn dat ik als klant geen weet heb van een aankoop? Het geld wordt door KPN afgeschreven terwijl ik KPN geen toestemming heb gegeven om, naast mijn reguliere abonnement, andere kosten af te schrijven.

Wat die partijen doen kan niet legaal zijn? Je wordt getarget via een online advertentie (banner/display etc.). Als je er dus per ongeluk op klikt, dan hebben ze alle metadata te pakken om te beweren dat jij op een "aankoop" hebt geklikt.

  1. ik heb nooit een aankoopintentie gehad, dat kan ook niet bewezen worden
  2. ik ben nooit langer als een paar seconden op hun website geweest (als dat dan zo is, want ben me erg bewust van het feit waar ik op klik)
  3. ik heb geen account
  4. ik heb nooit gebruik gemaakt van één van hun services
  5. heb geen bevestiging gehad van een aankoop?

Als er zoveel klachten zijn over desbetreffende partijen, hebben jullie dan niet de verantwoordelijkheid om dit te onderzoeken? En hoe kan het zo zijn dat er zonder toestemming geld word afgeschreven?

-----------------------
Artikel 6 van de AVG vereist dat verwerking van persoonsgegevens alleen is toegestaan met een rechtmatige grondslag, zoals toestemming van de betrokkene. In dit geval lijkt het erop dat de derde partij (KPN) persoonsgegevens heeft verwerkt zonder toestemming, wat in strijd is met de AVG?

----------------------
 

Hallo @EdwinN1337, ik denk dat Norbie gelijk heeft dat je een terugbetaling bij ze kan krijgen. Wat ik deed, is dat ik contact met ze opnam door een e-mail te sturen naar helpnl@esrtv.com en het is opgelost. 

Opzeggen kan via helpNL@esrtv.com. 

Ik heb voor mijn betaalde geld ook de toezegging dat ze teruggestort worden! 

Heb je dit geld ooit terug gekregen? Ik kom er namelijk achter dat dit al 13 maanden lang op de  kids Sim abonnement van mijn 11 jarige zoon in kosten wordt gebracht!!! Dit zou toch werkelijk onmogelijk moeten zijn als ik alle betaalde diensten ruim een jaar geleden voor beide kinderen telefonisch met kpn geblokkeerd heb!!! En daar bij 11 jarigen zijn niet gerechtigd om betaalde abonnementen af te sluiten!!!

Reputatie 4
Badge +2

Ik open net de kpn app die blijkbaar is bijgewerkt. 

Heel prominent en grote groene knop op dat kpn pay aan te zetten. Dus je wordt door kpn wel gelokt om het toch maar aan te zetten met alle mogelijke gevolgen van dien. 

Dat zou dan tenminste een net zo grote rode waarschuwing bij moeten staan wat de mogelijke gevolgen zijn. 

Zelfs wanneer je die grote knop niet activeerde is die functie toch al actief!  Beter bellen en handmatig door kon laten blokkeren 

Reputatie 1

Zelfs wanneer je die grote knop niet activeerde is die functie toch al actief!  Beter bellen en handmatig door kon laten blokkeren 

De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Kan iemand mij met 100% zekerheid zeggen, of kosten via KPN kunnen worden doorbelast via de KPN factuur, terwijl daar niet expliciet toestemming voor verleend is.

Is dit dan zichtbaar in bijv. MijnKPN, en uitschakelbaar?

Reputatie 1

Kan iemand mij met 100% zekerheid zeggen, of kosten via KPN kunnen worden doorbelast via de KPN factuur, terwijl daar niet expliciet toestemming voor verleend is.

Is dit dan zichtbaar in bijv. MijnKPN, en uitschakelbaar?

Ik kom hier meestal om mensen advies te geven, omdat ik mijn probleem had opgelost toen ik contact met ESRTV opnam. 
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

@vriesd46 zou jij mij asjeblieft  willen helpen? 

Ik heb precies het zelfde probleem, uit het niets een sms bericht :

Je gebruikt abonnement ESR TV, kosten zijn €10,00/Maand. Ga naar www.esrtv.com Afmelden: e-bill.mobi Vragen? esrtv.com/contact

November 2022. Gelijk mijn bank gebeld, gevraagd of het ergens van mijn rekening wordt afgeschreven..  hun verzekerde dat zij nergens ESRTV konden vinden, tevens een afschijving van 10,- waarschijnlijk een spam en geadviseerd om sms bericht te verwijderen.

Nu kom ik er dus achter, dat er via mijn kpn mobiel abonnement, 10euro wordt afgeschreven !!! 😱🤢, elke maand  echt walgelijk en shockerend!! 

Ook begrijp ik niet dat KPN niet waarschuwd/en hier aan mij doet..  ik vind het crimineel.

Wat kan ik nu doen!? Hoe krijg ik dit gestopt en hoe krijg ik me geld terug? Is er een voorbeeldbrief? 

Advies!? 

Dit moet stoppen!!

Heel erg bedankt alvast voor je reactie en hopelijk voor je hulp

 

Mvg Michelle 

 

 

 

 

Reputatie 1

@vriesd46 zou jij mij asjeblieft  willen helpen? 

Ik heb precies het zelfde probleem, uit het niets een sms bericht :

Je gebruikt abonnement ESR TV, kosten zijn €10,00/Maand. Ga naar www.esrtv.com Afmelden: e-bill.mobi Vragen? esrtv.com/contact

November 2022. Gelijk mijn bank gebeld, gevraagd of het ergens van mijn rekening wordt afgeschreven..  hun verzekerde dat zij nergens ESRTV konden vinden, tevens een afschijving van 10,- waarschijnlijk een spam en geadviseerd om sms bericht te verwijderen.

Nu kom ik er dus achter, dat er via mijn kpn mobiel abonnement, 10euro wordt afgeschreven !!! 😱🤢, elke maand  echt walgelijk en shockerend!! 

Ook begrijp ik niet dat KPN niet waarschuwd/en hier aan mij doet..  ik vind het crimineel.

Wat kan ik nu doen!? Hoe krijg ik dit gestopt en hoe krijg ik me geld terug? Is er een voorbeeldbrief? 

Advies!? 

Dit moet stoppen!!

Heel erg bedankt alvast voor je reactie en hopelijk voor je hulp

 

Mvg Michelle 

 

 

 

 

@Michelle123456789 

Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Reageer