Afgelopen week ben ik op Terschelling geweest wegens vakantie. In West Terschelling had ik goed bereik, op mijn vakantielokatie (net voor Oosterend) was de verbinding teleurstellend. Vreemd genoeg heb ik wel 4 keer een melding ontvangen dat ik in Duitsland was en kan bellen en smsen en 50GB per maand kan gebruiken. Waarom ik halverwege Terschelling in Duitsland zou zijn volgens KPN is mij een groot raadsel. Er zitten namelijk nog 2 bewoonde eilanden en heel de provincie Groningen tussen die lokatie en Duitsland in, maar dat is dan een detail.
Nu zie ik in mijn account dat ik extra kosten heb gemaakt die buiten mijn bundel vallen. Geen schokkend bedrag, maar kloppen doet het niet.
De feiten op een rij:
- Ik ben niet in de buurt van Duitsland geweest
- Ik heb een onbeperkt bel en data abonnement
- buiten Nederland kan ik binnen de EU 50GB per maand gebruiken
- er staat nu vermeld dat ik 0,87 (ik neem aan ex. btw) voor 0 MB aan extra kosten heb
Nu schrik ik dus niet van dat bedrag, maar hoe kan het zijn dat ik met KPN (toch niet bepaald de goedkoopste provider) binnen Nederland geen verbinding heb maar wel verbinding met een Duitse provider terwijl ik daar hemelsbreed zo'n 60 tot 70 km van de Duitse grens af zat? Extra opmerking: met T-Mobile heb ik daar nog nooit last van gehad.
Verder vraag ik mij ook af waarom ik extra kosten heb voor 0 MB terwijl ik een onbeperkt abonnement heb en 50GB per maand binnen de EU kan gebruiken waar ik met de verbinding van daar in nog geen maand kan verbruiken?

Beste antwoord door Erwin_
Bekijk origineel