Beantwoord

FON WiFi uitzetten/afmelden

  • 27 April 2019
  • 4 reacties
  • 5234 keer bekeken

Badge
Per ongeluk heb ik in Duitsland met android op FON geklikt. Nu wordt overal op FON ingelogd en krijg ik mails met De aankoop van uw toegangspas is bevestigd. Er staat niet bij hoe ik dit uitzet, terwijl het geld kost. Hoe kan ik FON Wifi weer uitzetten? Ik ben geen klant bij KPN (wel bij Telfort).
icon

Beste antwoord door tsjebbe 29 April 2019, 17:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @tsjebbe, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor FON betaald, wanneer je het niet nodig hebt. Het lijkt erop dat je gebruik maakt van de Premium Hotspots, deze zijn betaald. Op deze website kan je er meer informatie over vinden. Ook dat je erop kan uitloggen door in de browserbalk http://logout.hotspots te typen en vervolgens op enter te drukken. De uitlogpagina verschijnt. Klik op logout en je bent uitgelogd.

Wil je laten weten of het hiermee gelukt is? Zo niet, dan ontvang ik graag je naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) + mobiel nummer. Dit kan je toevoegen aan jouw Forum profiel en is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.
Hallo @Susan_ ,
ik heb me even verdiept in de betaalde versie van KPN HotSpots,
in mijn omgeving zie ik zo goed als nergens een KPN Hotspot, is daar een dekkingskaart van?
Op de door jou genoemde website kan ik een app voor Android downloaden, maar de PlayStore vindt geen app met de naam HotSpot of KPN HotSpot?
Badge
hoi Susan,

Na drie telefoontjes met KPN support uiteindelijk uitgevonden wat er is gebeurd. Door op FON in plaats van het hotelwifi te klikken in de netwerken lijst bij Wifi heb je automatisch een betaald abonnement. Je mobiel maakt dan zodra je in de buurt van een FON- hotspot komt automatisch contact en dat levert minimaal weer een factuur van 3 euro op. Dat levert mij een fikse rekening op. De enige manier om er weer vanaf te komen is door te gaan naar:
https://support.fon.com/hc/en-us/articles/204474972-Unsubscribe-delete-account-

En dan het betreffende formulier invullen. Je ontvangt dan binnen 24 uur een bevestiging van uitschrijving. (tenminste ik hoop dat ik er nu van verlost ben). Totale kosten richting 20 Euro van deze vergissing overigens, worden geïnd via mobiele abonnement (in mijn geval via Ben.nl).
Reputatie 7
Badge +21
@Jan-D, wat ik erover kan vinden is deze website, met een overzicht van Premium HotSpots. Dit is wel zakelijk.. Verder heb ik me rot gezocht, maar kan ik geen bestaand overzicht vinden. Je krijgt dit blijkbaar te zien op het moment dat je de app hebt gedownload.

@tsjebbe, het opzeggen dus echt via FON zelf. Goed om te weten! Is het inmiddels gelukt met opzeggen? Ik kan in dat opzicht helaas niks vergoeden, omdat je bij Ben.nl zit.. Wellicht daar nog even aankloppen en het proberen?

Reageer