Vraag

Geen 4G bereik op Razer

  • 3 April 2019
  • 15 reacties
  • 1123 keer bekeken

Beste forum mensen,
Ik heb laatst een razer phone 2 gekocht omdat dit voor mij een perfecte telefoon zou moeten zijn. Alles bevalt prima op een dingetje na.
Ik kan geen 4g ontvangen in mijn gebied, ik heb zelf al diep in het geavanceerde instellingen van mijn telefoon gekeken. En het zou me gewoon op LTE moeten zetten maar ik heb de laatste tijd steeds EDGE. Terwijl er op de website staat dat ik 4g moet kunnen ontvangen. Dus ik heb waarschijnlijk hulp nodig met het instellen van bepaalde netwerksoorten zoals wdcma en LTE om mijn telefoon

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Fam. Romijn Ik hoop van harte dat je telefoon goed bevalt. De Razer Phone is zeer zeker geschikt voor 4G: praktisch elke telefoon is dat tegenwoordig. Je geeft aan dat het 'in jouw gebied' niet aanwezig is. Het kan te maken met de netwerkdekking; mogelijkerwijs is deze iets minder goed bij jou in de buurt? Ik kijk graag even met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Fam. Romijn Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je mijn hulp nog nodig hebt lees ik het graag.
Ik ben bezig met het zoeken van alle informatie en het dan in mijn forum profiel te schrijven
Ha Bart, Ik heb alles ingevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Dank je wel. Wat ik op het eerste gezicht zie is dat er inderdaad wel wat problemen met het bereik kunnen zijn in jouw omgeving. Vooral binnenshuis kan het wat minder zijn: sluit dat aan bij wat jij ervaart? Ik zie dat er meerdere KPN mobielabonnementen op jouw adres staan: ervaar je daar min of meer hetzelfde mee? Hoe het is bereik met je Razer als je buiten je omgeving bent: ga je dan wel naar 4G?
Ja dat klopt ja en op de iPhones staat wel 4g maar het is super langzaam
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk. Ik vermoed dat het dan niet zozeer met je instellingen te maken heeft, maar het bereik op jouw adres. Als je verder van huis bent, krijg je dan wel 4G met je Razer?
Ja ik was laatst in Hilversum en daar had ik 4g+ (LTE+)
Reputatie 7
Badge +20
Duidelijk. Dan durf ik de conclusie wel aan dat het niets met je toestel te maken heeft. Als er iets met je toestel of simkaart was dan had je overal problemen gehad. Wat je thuis deels gaat helpen is bellen via wifi: lees daar hier iets meer over. Het gaat je deels helpen omdat de techniek op dit moment nog niet beschikbaar is voor je Razer, maar op de meeste iPhones werkt het wel.
Hey Bart heb je misschien hier wat aan?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +20
Hallo! Ik heb het plaatje weggehaald: ik zag er enkele privégegevens in staan. Ik heb er iets aan in de zin dat ik zie dat je data verbruikt en dat alles in orde lijkt. Het probleem heeft echt niet met je toestel te maken, maar met het bereik in en om je huis.
Beste Bart, wat kan ik nu eigenlijk zelf doen?
Reputatie 7
Badge +20
@Fam. Romijn Heb je buitenshuis wel bereik met de telefoon? En is het binnenshuis minder? Hoe is dat met de andere telefoons? Zoals ik aangaf kun je kijken of het verbetert met bellen via Wifi. De dekking op jouw adres is niet optimaal: vandaar je vooral binnenshuis minder goed bereik zult ervaren. Je telefoon gaat dan zelf zoeken naar de best mogelijk verbinding: dat is wat je nu een aantal maal hebt gezien.
Buiten heb ik overal H+ maar binnen heb ik EDGE terwijl de iPhones wel 4g hebben,er is dus waarschijnlijk een instelling verkeerd gezet.
Reputatie 7
Badge +20
Je hebt op een andere locatie wel 4G, dus het zal echt niet aan een instellingen liggen. Het kan aan het toestel liggen, in de zin dat de antennes van het ene toestel het signaal wellicht beter opvangen dan het ander toestel. De dekking is op jouw locatie niet optimaal, dus dit soort dingen kunnen gebeuren helaas.

Reageer