Beantwoord

Geen internet meer tijdens bellen op mijn Samsung galaxy a5 (2017)

  • 19 May 2022
  • 5 reacties
  • 1943 keer bekeken

ik heb sinds deze week geen mobiel internet meer tijdens het bellen met mijn samsung galaxy a5 (2017)

ik heb de simkaart er al uit gehad en in een ander toestel gehad daar doet de mobiele data wel tijdens het bellen. 

kunnen jullie mij helpen met de oplossing?

 

mvg 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 May 2022, 10:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Sinds vorige week heeft KPN het 3G netwerk uitgezet. Waarschijnlijk bel je met je toestel niet via VoLTE/’bellen over 4G’ maar nu op het 2G netwerk. Op het 2G netwerk is bellen en internetten tegelijk niet mogelijk. Je kan kijken of je toestel goed is ingesteld voor ‘bellen over 4G’ via https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-a5-2017-android-oreo/topic/bellen/4g-bellen-activeren/1

Ik krijg het volgende te zien

Dus ik kom niet verder

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @jo198, welkom.

De informatie die @AJ_NY heeft gegeven, klopt:

Sinds vorige week heeft KPN het 3G netwerk uitgezet. Waarschijnlijk bel je met je toestel niet via VoLTE/’bellen over 4G’ maar nu op het 2G netwerk. Op het 2G netwerk is bellen en internetten tegelijk niet mogelijk. Je kan kijken of je toestel goed is ingesteld voor ‘bellen over 4G’ via https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-a5-2017-android-oreo/topic/bellen/4g-bellen-activeren/1

 

Volgens onze Toestelhulp zou je op jouw Samsung Galaxy A5 (2017) Bellen over 4G moeten kunnen instellen. Deze optie mist alleen op jouw screenshot. Het klopt dus dat je geen internet meer hebt als je belt: jouw toestel schakelt voor bellen namelijk over op 2G.

Op welke Android versie draait jouw toestel? Je hebt tenminste Android 8.0 (Oreo) nodig om Bellen over 4G in te schakelen.

Als jouw toestel al Android 8.0 heeft, dan ben ik bang dat Bellen over 4G voor jou niet mogelijk is. 😶 

He denise_ dank voor je reactie.

Ik heb versie 8.0.0.

Dus kan het niet meer bij mij toestel. 

Reputatie 7
Badge +17

Het lijkt erop dat jouw toestel Bellen over 4G niet ondersteunt. 🙁 Dat betekent dat je met dit toestel niet meer kunt internetten tijdens het bellen.