Beantwoord

GPRS instellen prepaid

  • 19 July 2018
  • 230 reacties
  • 22327 keer bekeken

Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2018, 09:07

Bekijk origineel

230 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Irenewezenaar, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Heb je allereerst de prepaid simkaart al geactiveerd? Dit doe je in een mobiel toestel door er een keer mee te bellen of sms'en (niet naar een gratis servicenummer). Instellingen voor 2G en internet kan je ook op een mobiel toestel regelen, via Instellingen > Mobiel netwerk. Daarnaast kan het zijn dat je de pincode moet uitschakelen, dit kan via instellingen van het toestel ingesteld worden, hetzelfde geldt in sommige gevallen voor de voicemail van het 06-nummer.

De rest moet eigenlijk in de handleiding van het toestel genoemd zijn, om welk merk en model gaat het?
Hai,
De simkaart is geactiveerd. Ik heb er mee gebeld, de voicemail uitgeschakeld en de pincode uitgeschakeld.
Met mijn iPhone heb ik 4G uit gezet via instellingen en mobiel netwerk. Ik kan daar alleen niks terugvinden over GPRS of 2G.
Het horloge geeft de melding dat caller Id en 2G GPRS geopend moet worden.
Ik zie SE Tracker staan als merk, verder niks helaas..
Reputatie 7
Badge +30
Maar, naar welke instellingen wordt precies gevraagd?
Gebruik uitsluitend 2G netwerk en GPRS voor bellen, berichten sturen en locaties doorgeven.
Reputatie 7
Badge +21
Ik kan zo snel niet exact vinden in een iPhone waar je die optie kan vinden, bij mij (Huawei) onder mobiel netwerk > voorkeursnetwerkmodus. Hier kan ik kiezen tussen 4G/3G/2G, 3G/2G, alleen 3G of alleen 2G.. Welke iPhone heb je precies? Volgens een instructie op Google zou je het moeten kunnen vinden via Mobiel netwerk > gesprekken en data. Dit zou genoeg moeten zijn, wat betreft 'gebruik uitsluitend 2G netwerk en GPRS voor bellen, berichten sturen en locaties doorgeven'.
Bedankt,
Ik heb de iPhone SE en zie idd alleen keuze voor het gebruik van 4G of geen 4G en dan gesprekken en data keuze.
Daar heb ik 4G als eerste al uitgeschakeld en helaas werk het niet.
Ik heb de leverancier van het horloge gemaild. Die verwijst mij naar mijn provider, dus ik kom helaas niet verder zo..
Reputatie 7
Badge +21
Kan je via een privébericht me voorzien van het 06-nummer? Dan kijk ik of ik iets kan wijzigen wat betreft instellingen vanuit ons systeem!
Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor je bericht! Ik heb voor je gekeken, ik kan geen instellingen wat betreft 2G/3G/4G wijzigen voor je. Dat dient echt in het toestel te gebeuren. Ik heb één ding aangepast, wat betreft het prepaid simkaartje. Wil je het nu eens proberen in je horloge?

Ik ben er wel achter gekomen dat de instellingen in je toestel trouwens voor je toestel gelden, en niet te maken hebben met je simkaart zodra je die eruit haalt. Dus het dient echt in je horloge worden ingesteld. De handleiding van de SE Tracker heb ik hier gevonden, en ook op een ander Forum gezien dat het heel goed kan liggen aan het apparaatje zelf. De SE Tracker komt uit China, en schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. In dit topic op ons Forum worden nog enkele tips gegeven.

Update: de APN instellingen worden gewijzigd naar prepaid internet. Daarnaast dien je het simkaartje anders in de tracker te stoppen, met het 'hoekje' naar buiten.

​ Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Hallo Susan, zojuist het simkaartje opnieuw geprobeerd en hij doet het, de aanpassing die je hebt gedaan heeft dus gewerkt! Bedankt, Met vriendelijke groet, irene
Reputatie 7
Badge +21
Oh kijk, heel erg fijn! Gelukkig maar, de opties waren bijna op van mijn kant! Veel plezier ermee! 🙌🏼 😄
Oh kijk, heel erg fijn! Gelukkig maar, de opties waren bijna op van mijn kant! Veel plezier ermee! 🙌🏼 😄

Hallo susan
Ik heb hetzelfde probleem, zou je mij ook kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen panter_es, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik kan ook zeker voor jou kijken of die wijziging invloed heeft! Zou je het 06-nummer kunnen invullen bij het kopje 'Klantnummer mobiel' in je Forum profiel? Alvast bedankt!
Hallo Susan,
Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen contact gehad met kpn via de chat en die heeft het voor mij opgelost.
Reputatie 7
Badge +21
Oh kijk, helemaal goed! Bedankt voor je terugkoppeling en veel plezier ermee 😉
Over wat voor soort aanpassing van de SIM-kaart hebben we het nu. Ik wil het graag goed begrijpen, omdat ik misschien het zelfde probleem heb met mijn mini gps tracker voor mijn poes. Kan ik zelf nog iets aanpassen door sms en naar de tracker te sturen bijvoorbeeld?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen MHO, het gaat om een aanpassing in de netwerkinstellingen (APN instellingen). Welke problemen ervaar je precies met jou mini GPS tracker? En wat wil je precies aanpassen door te sms'en? Ik help je graag verder!
Ik ben er inmiddels uit wat er aan de hand was. Ik dacht dat jouw geboden oplossing misschien ook mijn probleem kon oplossen. Maar mijn APN instellingen bleken goed te staan.
De informatie die bij gps trackers meegeleverd wordt is erg summier. En ook al zien ze er vaak hetzelfde uit, ze zijn vaak anders geconfigureerd. Hoe je de geactiveerde prepaid SIM-kaart geschikt voor data te krijgen is alleen terug te vinden via fora. Maar zelfs dan moet je het wel goed begrijpen dat er ook twee mogelijke paswoorden zijn om de tracker te benaderen. En vervolgens een juiste server in te stellen. Allemaal via SMS maar die informatie ontbrak in ieder geval bij mijn gps tracker.
Mijn tracker is nu online, maar de app Setracker loopt ook niet over met informatie wat je moet doen als iets niet werkt. Ik krijg mijn geofencing niet ingesteld. Maar dit is waarschijnlijk niet de plek om daar dit probleem neer te leggen.
Samengevat ik hoef geen gebruik meer te maken van jouw hulp. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen MHO, bedankt voor je reactie! Hopelijk helpt jouw uitleg ook anderen met dit probleem, bij wie de APN en GRPS instellingen al goed staan en het nog niet optimaal werkt. Voor echt specifieke gebruikersbevindingen kan je hier inderdaad niet terecht. We proberen ook apparaten die we niet ondersteunen op weg te helpen, maar ook onze informatie en kennis stopt ergens 😉 Mocht je hier antwoord op krijgen van de ontwikkelaars van SEtracker, schroom dan niet om dat te delen!
Oh kijk, heel erg fijn! Gelukkig maar, de opties waren bijna op van mijn kant! Veel plezier ermee! 🙌🏼 😄

Kun je wellicht ook kijken naar mijn06?
Hier heb ik ook dat probleem
Hallo. Ik ervaar hetzelfde probleem. Smartwatch blijft vragen om sim. Kunnen jullie iets wijzigen waardoor de sim wel herkend wordt of ligt het echt aan de watch?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Bvegte, bedankt voor jouw bericht!

Het is mogelijk om te kijken of het wijzigen van de APN instellingen vanuit hier invloed heeft op jouw probleem. Zou je het 06-nummer willen toevoegen aan jouw Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen? Dan kan ik een kijkje gaan nemen!
Ik heb het nummer toegevoegd. Alvast bedankt voor het uitzoeken en je terugkoppeling
Reputatie 7
Badge +21
Geen enkel probleem hoor 😉 Ik heb de APN instellingen op prepaid internet gezet, dit stond op iphone kpn. Dit heeft hopelijk als gevolg dat hij het gaat doen! Zou je het apparaat waar de simkaart in zit opnieuw willen en kunnen opstarten of de simkaart opnieuw plaatsen?
Perfect. Hij doet het nu prima. Bedankt voor de snelle service!
Reputatie 7
Badge +21
Kijk, fijn om te lezen! Geen enkel probleem, graag gedaan. Veel plezier ermee 😉

Reageer