Beantwoord

Graag uitleg over Sim Only en een toestel op afbetaling

  • 18 May 2022
  • 19 reacties
  • 179 keer bekeken

Hallo,

ik snap de laatste opmerking niet!!!!?

(Let wel, je moet 1 maand Sim Only hebben, daarna kun je toestel op afbetaling aanvragen via de KPN winkel of klantenservice :) 

graag een uitleg!!!



*Admin: reactie onder een oud topic, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door RBxx 18 May 2022, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hadilin , het omzetten kan helaas niet meer. Sinds 12 mei 2021 is dit veranderd.

Alleen een ‘echt’ (vanaf het begin) sim-only kan na 3 maanden looptijd omgezet worden, maar met een ‘gecreëerd’ sim-only (door afkopen) gaat dat niet meer. Zie het volgende topic:

Ook als je jouw toestel afkoopt  behoudt jouw abonnement de originele einddatum en kan het dus niet voortijdig worden omgezet.

Wat is de reden dan???bizarre

alleen bij kpn of bij ook andere provider?

staat nergens op 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Hadilin, welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @RBxx je al voorzien heeft van het juiste antwoord.

Waarom kan je een echt Sim Only abonnement wel omzetten naar een abonnement met toestel? Maar waarom kan je bij een abonnement met toestel niet jouw toestel afkopen om vervolgens een nieuw toestel te kiezen? Tja, dat staat nou eenmaal in de voorwaarden.

Dit kan per provider verschillen. Bij KPN werkt het zo. Bij een andere provider werkt het misschien weer anders.

Dat is het niet mijn vraag!

Wat zijn de redenen dat kpn zo heeft besloten,

als iemand zijn telefoon kapot is,wat moet hij in deze geval doen,spijt krijgen dat hij abonnement met kpn heeft afgesloten!!!!

mensen lezen niet altijd de voorwaarden met die kleine letters en je weet zeker dat!!

ik vind echt belachelijk 

Reputatie 5
Badge +4

als iemand zijn telefoon kapot is,wat moet hij in deze geval doen,spijt krijgen dat hij abonnement met kpn heeft afgesloten!!!!

 

Samen met KPN kijken of je gebruik kan maken van garantie is een optie.

Schade aan je telefoon

Ik kan het niet van gebruik maken

Reputatie 7
Badge +17

Het is natuurlijk erg balen als je toestel kapot is. In zo'n geval kan je natuurlijk altijd een los toestel kopen. Je kunt hiervoor terecht bij de KPN winkel bij jou in de buurt.

Los toestel kan niemand in een keer betalen natuurlijk,daarom kiest mensen abonnement met toestel om ieder maand een bedrag te betalen,

Misschien voor jou makkelijk een telefoon in een keer te betalen maar veel mensen niet,

 

Reputatie 7
Badge +24

Los toestel kan niemand in een keer betalen natuurlijk...

Dit is natuurlijk onzin. Als morgen de wasmachine kapot gaat, dan moet je ook een andere wasmachine. Voor zulk soort situaties moet je gewoon zorgen dat je wat achter de hand hebt.

Als je het toestel niet in 1 keer kan betalen, misschien dan gewoon een goedkoper toestel kiezen. Er zijn er zat die goedkoper zijn dan een wasmachine 😉

Wat onzin vertel je man!!!

Waarom neem je een abonnement met toestel?!!!

of koop je los toestel???

Reputatie 7
Badge +24

Wat onzin vertel je man!!!

Waarom neem je een abonnement met toestel?!!!

of koop je los toestel???

Ik heb zat keer een los toestel gekocht ja. Dat lijkt me ook heel normaal. Voor een huis sluit je een lening af, maar zo'n stom mobielje van een paar honderd euro niet.

Dus wil je jou situatie aanpassen met alle mensen?!!

je bent een egoïst en arrogant 

Reputatie 7
Badge +21

Samen met KPN kijken of je gebruik kan maken van garantie is een optie.

Ik kan het niet van gebruik maken

Waarom niet? Als het toestel met lening bij het lopende abonnement is aangeschaft zou het volgens mij nog binnen de 2-jaar garantie moeten vallen. 

Reputatie 7
Badge +24

Dus wil je jou situatie aanpassen met alle mensen?!!

je bent een egoïst en arrogant 

Ik wil helemaal niks. Ik vind iets. Volgens mij mag dat gewoon hier in Nederland, een mening hebben.

Beste RBXx

mijn toestel heeft een barst op scherm en die valt niet onder garantie 

Reputatie 7
Badge +21

Aha duidelijk. Dan is het eerder een verzekeringskwestie (als je die hebt afgesloten).
Met eigen risico en uitzonderingen, dat wel.

Helaas 

Hoi @Hadilin

Er zijn  expert in smartphone reparaties, te vinden via Google.
Dan kun je voor jezelf bekijken of het de moeite nog loont.
Of dat je beter op zoek kunt naar een andere Mobiel.

Ik heb paar offertjes gevraagd helaas is te duur om te maken