Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

  • 25 February 2022
  • 154 reacties
  • 5533 keer bekeken
Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

Toon eerste bericht

154 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi @Marcia_ wegens ontbreken bankrekening is opwaarderen onmogelijk.  Is dit nog op te hogen vanuit coulance ? Volgende week komt de ambassade met certificaat voor bankrekening te kunnen openen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat het derde nummer nog wel voldoende minuten heeft, is het een idee om die tijdelijk te gebruiken? Er kan eventueel ook een opwaardeerkaart in de supermarkt gehaald worden. Die kan contant afgerekend worden. Hopelijk lukt het op die manier!

Reputatie 1
Badge

Hoi Marcia, wat staat er dan tot 2023? Hoe werkt dit? Kan je uitleggen aub, dan kan ik het ook weer via de tolken doorgeven.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat hier staat is dat er geen los tegoed op de kaart staat (Credit en Bonus Credit). Wel staat er een bundel op van 500 eenheden. En die eenheden kunnen gebruikt worden als belminuut of als MB. Daarnaast staat er een onbeperkt internet bundel op (MB Unlimited). Hierdoor zal internetverkeer daarvan afgaan. En belminuten gaan dan van de 500 bundel af. En van die 500 eenheden zijn er nog 27 over. Dus men kan met deze simkaart nog 27 minuten bellen.

Als dat op is, dan zal opgewaardeerd moeten worden. Dat kan, zoals Marcia al aangaf, met een opwaardeerkaart. Die zijn via supermarkt en telefoonwinkels te krijgen. Met zo'n opwaardeerkaart wordt er tegoed op de simkaart gezet. Dan zul je zien dat er achter Credit een bedrag verschijnt. Met dat tegoed kan gebeld worden, of een bundel worden aangeschaft. 

Helpt het zo, @peterpijpelink?

Reputatie 1
Badge

Zeker, bedankt ik ga vertalen en uitleggen. 🙏 

Badge

Hallo, ik wil alsjeblieft 3 simkaarten aanvragen. Bedankt. Groeten Lidiia

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Iidiia otzemok, welkom op ons forum! Ik heb het verzoek voor je doorgezet!

Is het bellen naar Oekraïne via een KPN abonnement ook nog steeds gratis?

En zo ja, tot wanneer in ieder geval?

In de update bij het eerste bericht in deze post wordt namelijk alleen over specifieke simkaarten geschreven:

"Update 26-9-2022: Met de uitgegeven simkaarten blijft het in ieder geval tot en met 31 december mogelijk om zonder kosten te bellen of sms’en naar Oekraïense nummers en gratis dataverkeer te gebruiken in Oekraïne."

Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +20

Voor alle abonnementen geldt nog in ieder geval tot 31 december dat je gratis kan bellen en sms’en naar nummers in Oekraïne.

De speciale simkaarten waarover gesproken wordt zijn de prepaid simkaarten met een speciale bundel voor het bellen en sms’en naar Oekraïne

Dus ja het is nog gratis tot in ieder geval 31 december.  

Ik zie sinds september, waarin aangeven werd dat tm 31-12-2022 het gratis was, geen update meer.

Is het bellen naar Oekraïne via een KPN abonnement ook nog steeds gratis?

En zo ja, tot wanneer in ieder geval?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TMeulem, bedankt voor je reactie. De actie is zojuist verlengd tot in ieder geval april 2023

De situatie in Oekraïne gaat ons aan het hart. Daarom brengen we in ieder geval tot 2 april voor mobiel (bellen en sms) en vast bellen naar Oekraïne geen kosten in rekening*. Dat geldt voor onze consumenten en zakelijke klanten. Ook maken we voor onze klanten die in Oekraïne zijn roaming (bellen, data en sms) kosteloos.** :green_heart:

 

* Het bellen of sms’en met premium telefoonnummers is niet gratis.

** Vanaf vrijdag 25 februari 2022 worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt achteraf op de factuur gecorrigeerd. Deze wijziging vind je op een van de eerstvolgende facturen.

Update 12-01-2023: Het gratis bellen en sms'en naar en in Oekraïne en het gratis datagebruik in Oekraïne is verlengd tot in ieder geval 2 april 2023.

 

En vanaf 2 april 2023? Kan ik ergens informatie vinden over “blijft gratis” of “tarief bellen naar Oekraïne“?

Dankjewel

 

Reputatie 7
Badge +11

En vanaf 2 april 2023? Kan ik ergens informatie vinden over “blijft gratis” of “tarief bellen naar Oekraïne“?

Er zal voor 2 april binnen KPN beraadslaagd worden of dit aanbod zal worden verlengd en met welke termijn. Als dat niet verlengd wordt dan lijkt me dat dat ook hier gecommuniceerd zal worden en dan treden de reguliere buitenland-tarieven die gelden voor Oekraïne in werking die hier te vinden zijn: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm. Uiteraard als het aanbod verlengd wordt dan zal dat ook hier gecommuniceerd worden 🙂

Reputatie 7
Badge +24

En vanaf 2 april 2023? Kan ik ergens informatie vinden over “blijft gratis” of “tarief bellen naar Oekraïne“?

Er zal voor 2 april binnen KPN beraadslaagd worden of dit aanbod zal worden verlengd en met welke termijn. Als dat niet verlengd wordt dan lijkt me dat dat ook hier gecommuniceerd zal worden en dan treden de reguliere buitenland-tarieven die gelden voor Oekraïne in werking die hier te vinden zijn: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm. Uiteraard als het aanbod verlengd wordt dan zal dat ook hier gecommuniceerd worden 🙂

Ik heb dit ook uitgezet, we komen hier snel op terug! 

Reputatie 7

We hebben er een update over gekregen, ik zal het zo ook nog aanpassen in het startbericht. Het is verlengd tot in ieder geval 31 augustus!

We hebben er een update over gekregen, ik zal het zo ook nog aanpassen in het startbericht. Het is verlengd tot in ieder geval 31 augustus!

Dankjewel!

Badge

Goedemorgen, ik ben Oekraïens en zou graag zo'n simkaart willen hebben. Wat is hiervoor nodig?

Admin: e-mailadres verwijderd uit openbare post

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @csdpkn de simkaarten zijn helaas niet meer beschikbaar. De actie waarbij het bellen naar de Oekraïne niet in rekening wordt gebracht, die loopt nog wel. Tot in ieder geval 31 augustus 2023

Je kunt met iedere simkaart van kpn (prepaid en abonnement) gratis bellen in en naar de Oekraïne, @csdpkn .

Badge

@Jeroen_dB Dankje voor het antwoord. Mocht er ineens een plek zijn waar zo'n simkaart niet gebruikt wordt, dan accepteer ik die graag en gebruik ik hem. Ik kan ondersteunende documenten verstrekken dat ik Oekraïens ben in persoonlijke berichten.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @csdpkn, je kunt via KPN gratis bellen naar Oekraïne. Zowel met een prepaid als abonnement. Het kan wel zijn dat er bij oudere prepaid kaarten dit nog aangezet moet worden. Laat het me hier weten mochten er toch kosten in rekening worden gebracht. 

Je kunt met iedere simkaart van kpn (prepaid en abonnement) gratis bellen in en naar de Oekraïne, @csdpkn .

👆

Goedemorgen, wordt het gratis bellen naar Oekraïne weer verlengd, zo ja tot wanneer in ieder geval?

De laatste status die ik kon vinden is:
Update 27-03-2023: Deze actie is opnieuw verlengd, het blijft van toepassing tot in ieder geval 31 augustus 2023.”

Reputatie 7
Badge +13

Ik doe even navraag voor je!

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen, wordt het gratis bellen naar Oekraïne weer verlengd, zo ja tot wanneer in ieder geval?

De laatste status die ik kon vinden is:
Update 27-03-2023: Deze actie is opnieuw verlengd, het blijft van toepassing tot in ieder geval 31 augustus 2023.”

 

@TMeulem Sorry duurde even, de contactpersoon in kwestie is op vakantie :-) . Tot nadere orde blijft alles zoals nu. Mocht daar een wijziging opkomen dan zullen we dat hier met jullie delen :-) . 

Dus een einddatum wordt ff losgelaten Remco?

Reageer