Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

  • 25 February 2022
  • 154 reacties
  • 5533 keer bekeken
Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne
Reputatie 7

KPN maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis

 

De situatie in Oekraïne gaat ons aan het hart. Daarom brengen we voor mobiel (bellen en sms) en vast bellen naar Oekraïne geen kosten in rekening. Dat geldt voor alle consumenten en zakelijke klanten. Ook maken we voor onze klanten die in Oekraïne zijn roaming (bellen, sms’en en datagebruik) kosteloos. Dit geldt ook voor vast bellen van XS4ALL en mobiel bellen bij Simyo. Prepaid klanten dienen een speciale bundel voor gratis bellen en sms’en met Oekraïne te activeren via onze klantenservice (0800-0402). 

Update 11-12-2023 Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Maak je gebruik van een prepaid simkaart, dan kan je de bestaande prepaid bundel tot in de loop van het eerste kwartaal nog gebruiken. We laten t.z.t. weten tot wanneer precies.

Update 01-12-2023 Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Update 18-10-2023: KPN maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis. Zie ook Overons.kpn. Startbericht geüpdatet.

 

Update 24-09-2023: Het gratis bellen en sms'en naar en in Oekraïne en het gratis datagebruik in Oekraïne is verlengd tot in ieder geval 01 december 2023. Dat geldt voor onze consumenten en kleinzakelijke klanten. Voor grootzakelijke klanten gelden per 01 september 2023 de reguliere tarieven. 

 

Update 30-06-2023: De zender Nickelodeon Oekraïne blijft vooralsnog beschikbaar op kanaal 58.

 

Update 27-03-2023: Deze actie is opnieuw verlengd, het blijft van toepassing tot in ieder geval 31 augustus 2023.

 

Update 12-01-2023: Het gratis bellen en sms'en naar en in Oekraïne en het gratis datagebruik in Oekraïne is verlengd tot in ieder geval 2 april 2023.

 

Update 26-9-2022: Met de uitgegeven simkaarten blijft het in ieder geval tot en met 31 december mogelijk om zonder kosten te bellen of sms’en naar Oekraïense nummers en gratis dataverkeer te gebruiken in Oekraïne. 

 

Update 22-7-2022: De 10000 simkaarten die wij voor Oekraïense vluchtelingen beschikbaar hebben gesteld, zijn op. Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers.

 

Update 22-04-2022: Vanaf deze week bieden wij op kanaal 58 Nickelodeon Oekraïne aan.

 


154 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Fijn gebaar 💚

Reputatie 7
Badge +9

Goede actie! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +11

Hiervan gaat mijn groene hart nog sneller kloppen! :green_heart::green_heart::green_heart:

Reputatie 6
Badge +9

Top actie

“Mobiel bellen naar Oekraïne” … dat betekent dus naar mobiele Oekraïense nummers, ook als die buiten Oekraïne zijn? 

Reputatie 7
Badge +7

Top-actie, KPN! 👍

wat een goede actie!!

Top actie. Respect.

Reputatie 7
Badge +21

Hele goede actie !! Gelukkig inmiddels gedragen door meer providers.

Nederlandse telecomproviders laten mensen tot eind maart gratis bellen naar Oekraïne | AD.nl

Reputatie 7
Badge +8

Top actie!

Підтримай Україну

Steun Oekraïne

 

Reputatie 7
Badge +30

“Mobiel bellen naar Oekraïne” … dat betekent dus naar mobiele Oekraïense nummers, ook als die buiten Oekraïne zijn? 

Ja, dat klopt. De betreffende Oekraïnse nummers krijgen vermoedelijk wel kosten voor het ontvangen van een gesprek, terwijl zij in het buitenland zijn. Dat loopt buiten KPN, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. 

Nog altijd is KPN om trots op te zijn. Een echt Nederlands bedrijf. Mogen jullie nooit veranderen. Deze actie kan voor velen het verschil maken tussen leven of dood.

Respect!

Ik doneer ook mb’s. Kan dat ook (tijdelijk) voor een goed doel gekoppeld aan Oekraïne?

 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Parossa

Wat fijn dat je MB's doneert! Ik zal eens een balletje opwerpen over dit onderwerp. 

Graag, @Hanna_!

Ik kreeg vandaag deze mail van Pathé

Als dat met de MB’s ook kan?

Reputatie 7
Badge +30

Die mail kreeg ik ook, @Parossa, en eentje van Air Miles dat je die ook kunt doneren. Het lijkt mij in ieder geval een uitstekend plan. We hebben het doorgezet naar de juiste mensen. We komen er op terug zodra we een reactie hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Tof van KPN om de mensen uit Ukraine een warm (groen) hart toe te dragen. Laten we met z’n allen hopen dat de ellende daar snel voorbij is. 

Reputatie 7

 

Die mail kreeg ik ook, @Parossa, en eentje van Air Miles dat je die ook kunt doneren. Het lijkt mij in ieder geval een uitstekend plan. We hebben het doorgezet naar de juiste mensen. We komen er op terug zodra we een reactie hebben.

Nog geen reactie?!

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet, ik trek mijn collega's nog even aan de mouw!

Reputatie 2

Komt er ook gratis bellen naar andere landen zoals Jemen?

https://stories.nos.nl/artikel/2414610-de-vergeten-oorlog-wat-is-er-aan-de-hand-in-jemen

Nog niet, ik trek mijn collega's nog even aan de mouw!

Kan het niet? Ik vind het lang duren. Is het moeilijk om dit te regelen? Ik stel alvast maar de vraag of de actie verlengd gaat worden…

De situatie in Oekraïne gaat ons aan het hart. Daarom brengen we in ieder geval tot eind maart voor mobiel (bellen en sms) en vast bellen naar Oekraïne geen kosten in rekening*. Dat geldt voor onze consumenten en zakelijke klanten. Ook maken we voor onze klanten die in Oekraïne zijn roaming (bellen, data en sms) kosteloos.** :green_heart:

 

* Het bellen of sms’en met premium telefoonnummers is niet gratis.

** Vanaf vrijdag 25 februari 2022 worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit wordt achteraf op de factuur gecorrigeerd. Deze wijziging vind je op een van de eerstvolgende facturen.

Hoi, kunnen jullie ook aangeven of deze actie eind maart stopt of komt er een verlenging?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Sietske en Parossa, over de einddatum kan ik nog niets concreets zeggen. Maar ook dit ga ik hier navragen. 

Topic gerelateerd: KPN biedt gratis simkaarten aan voor Oekraïense vluchtelingen. Ik wil een groep vluchtelingen hiermee helpen, hoe werkt dit? 

Reageer