Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne

  • 25 February 2022
  • 154 reacties
  • 5566 keer bekeken
Gratis internetten, bellen en sms'en in Oekraïne
Reputatie 7

KPN maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis

 

De situatie in Oekraïne gaat ons aan het hart. Daarom brengen we voor mobiel (bellen en sms) en vast bellen naar Oekraïne geen kosten in rekening. Dat geldt voor alle consumenten en zakelijke klanten. Ook maken we voor onze klanten die in Oekraïne zijn roaming (bellen, sms’en en datagebruik) kosteloos. Dit geldt ook voor vast bellen van XS4ALL en mobiel bellen bij Simyo. Prepaid klanten dienen een speciale bundel voor gratis bellen en sms’en met Oekraïne te activeren via onze klantenservice (0800-0402). 

Update 11-12-2023 Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Maak je gebruik van een prepaid simkaart, dan kan je de bestaande prepaid bundel tot in de loop van het eerste kwartaal nog gebruiken. We laten t.z.t. weten tot wanneer precies.

Update 01-12-2023 Voor alle klanten van KPN (consumenten en zakelijk) gelden bij bellen (vast en mobiel) en sms’en naar Oekraïne vanaf 1 december 2023 de tarieven die KPN voor EU-landen hanteert. Voor KPN-klanten die in Oekraïne zijn, gelden voor roaming (bellen, sms’en en datagebruik) dezelfde tarieven die KPN voor EU-landen hanteert.

Update 18-10-2023: KPN maakt bellen en sms'en van en naar Oekraïne gratis. Zie ook Overons.kpn. Startbericht geüpdatet.

 

Update 24-09-2023: Het gratis bellen en sms'en naar en in Oekraïne en het gratis datagebruik in Oekraïne is verlengd tot in ieder geval 01 december 2023. Dat geldt voor onze consumenten en kleinzakelijke klanten. Voor grootzakelijke klanten gelden per 01 september 2023 de reguliere tarieven. 

 

Update 30-06-2023: De zender Nickelodeon Oekraïne blijft vooralsnog beschikbaar op kanaal 58.

 

Update 27-03-2023: Deze actie is opnieuw verlengd, het blijft van toepassing tot in ieder geval 31 augustus 2023.

 

Update 12-01-2023: Het gratis bellen en sms'en naar en in Oekraïne en het gratis datagebruik in Oekraïne is verlengd tot in ieder geval 2 april 2023.

 

Update 26-9-2022: Met de uitgegeven simkaarten blijft het in ieder geval tot en met 31 december mogelijk om zonder kosten te bellen of sms’en naar Oekraïense nummers en gratis dataverkeer te gebruiken in Oekraïne. 

 

Update 22-7-2022: De 10000 simkaarten die wij voor Oekraïense vluchtelingen beschikbaar hebben gesteld, zijn op. Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers.

 

Update 22-04-2022: Vanaf deze week bieden wij op kanaal 58 Nickelodeon Oekraïne aan.

 


154 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Halyna Smakal Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw laatste factuur (09-06) erbij gepakt en zag dat daarop alle gesprekken naar Oekraine nog gratis waren. Ik wil je vragen om de volgende factuur af te wachten. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om jou nu al verder te helpen hierin. 

@Halyna Smakal Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw laatste factuur (09-06) erbij gepakt en zag dat daarop alle gesprekken naar Oekraïne nog gratis waren. Ik wil je vragen om de volgende factuur af te wachten. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om jou nu al verder te helpen hierin. 

Het gaat niet om vorige factuur maar om de gegevens van deze maand (er is nog geen factuur, maar ik kan zien dat er staan extra kosten 43,24 euro voor het bellen naar het buitenland. Ik bel alleen naar Oekraïne dus de kosten zijn voor het bellen naar Oekraïne. En de gesprekken naar Oekraïne zouden gratis moeten zijn.

Jullie kunnen bij de leidinggevende navragen hoe het zit met het bellen naar Oekraïne.

Het is heel erg vervelend dat geen van jullie een duidelijke antwoord kan geven. Is bellen naar Oekraïne nog steeds gratis of niet meer? Hoe moeilijk kan het zijn?

Reputatie 7
Badge +19

Het bellen naar Oekraïne is nog altijd gratis @Halyna Smakal, er is nog geen einddatum aan deze actie gekoppeld. Mochten we hiermee gaan stoppen dan hoor je dat vanuit KPN.  Waarom je dan toch net als enkele anderen belkosten ziet staat, dat is in onderzoek.

Bedankt 

Badge

Ik wil graag voor 2 gezinnen uit Oekraïne een simkaart aanvragen, waar kan dit? 

Reputatie 7

Hoi @Merlijn Langendonk, welkom bij ons op het forum. De snelste weg is door ons te bellen op 0800-0402 (gratis). Als dat niet lukt kan je het aangeven in dit topic, daar regelt collega Alex dit: Simkaart voor Oekraïense vluchtelingen. Daarvoor kan je jouw forumprofiel volledig invullen met bij 'Persoonlijke opmerkingen’ de namen van de vluchtelingen.

Reputatie 7
Badge +30

Het is heel erg vervelend dat geen van jullie een duidelijke antwoord kan geven. Is bellen naar Oekraïne nog steeds gratis of niet meer? Hoe moeilijk kan het zijn?

@Halyna Smakal wij zouden hier op terug komen als we meer informatie hadden en dat hebben wij nu. Door een fout aan onze kant is in sommige gevallen toch onterecht kosten in rekening gebracht. Dit wordt automatisch gecrediteerd op de volgende factuur. Excuses voor het ongemak! 

Ik zou graag 2 sim kaarten hebben voor mijn gasten. 

Groeten M.Arts

Dit kwam er als reactie bij andere topics, dus als je dat nog niet gedaan hebt sowieso even je profiel aanvullen met die info. Ik heb geen idee of KPN dit nog steeds doet maar zie dus dit topic:

 

Dank je wel voor je reactie

Vergeet niet na het aanpassen vanje profiel een kpn moderator zoals Erik_ te taggen door @ en dan naam

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Vlindervrouwke, welkom! Ik heb je bericht (+ de reacties erop) even verplaatst naar ons verzameltopic over Oekraïne. Dan houden we doe boel een beetje centraal :)

Vul alsjeblieft je forumprofiel in met je adresgegevens en (in het veld ‘persoonlijke opmerking’) de namen van jouw gasten. Dan regelen we dat er simkaarten je kant op komen.

Het is heel erg vervelend dat geen van jullie een duidelijke antwoord kan geven. Is bellen naar Oekraïne nog steeds gratis of niet meer? Hoe moeilijk kan het zijn?

@Halyna Smakal wij zouden hier op terug komen als we meer informatie hadden en dat hebben wij nu. Door een fout aan onze kant is in sommige gevallen toch onterecht kosten in rekening gebracht. Dit wordt automatisch gecrediteerd op de volgende factuur. Excuses voor het ongemak! 

@Marcia_ @Halyna Smakal Dit is een deel van mijn huidige factuur. Vanaf 4 juni gaat het dus fout.

De volgende factuur - huidige periode - is in de maak, óók met belkosten naar Oekraïne. Crediteren van deze factuur met de volgende factuur is dus geen oplossing. Eerst de onterechte kosten stoppen. Anders blijven we bezig.

(en dit hoort wel degelijk bij DIT topic, dus niet nog eens een apart topic aanmaken)

 

Reputatie 7
Badge +30

@motiv4u het probleem begon inderdaad begin juni, maar het is inmiddels (in ieder geval vanaf 22 juni) wél opgelost. Omdat jouw factuur, als ik dat zo zie, tot 17 juni loopt, is het zeker mogelijk dat er op de factuur daarna nog een klein stukje kosten in rekening gebracht gaat worden. Echter, je zult ook zien dat die kosten daarop wel in mindering gebracht zijn. Excuses voor de overlast!

@motiv4u het probleem begon inderdaad begin juni, maar het is inmiddels (in ieder geval vanaf 22 juni) wél opgelost. Omdat jouw factuur, als ik dat zo zie, tot 17 juni loopt, is het zeker mogelijk dat er op de factuur daarna nog een klein stukje kosten in rekening gebracht gaat worden. Echter, je zult ook zien dat die kosten daarop wel in mindering gebracht zijn. Excuses voor de overlast!

bij mij (Halyna Smakal) worden NOG STEEDS de kosten in rekening gebracht.

Reputatie 7
Badge +30

Het gaat om het 06-nummer dat je in je profiel gezet hebt, @Halyna Smakal? Ik zie dat de laatste kosten op de 22e in rekening gebracht zijn. Na de 22e staat er weer een melding dat de kosten binnen de bundel vallen en daarmee 0 euro zijn. 

Wie kan mij gratis prepaid kaarten toesturen voor de Oekraiense vluchtelingen die bij ons wonen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ersafe, dat kan via alle mogelijke ingangen. De snelste is altijd telefonisch op 0800-0402 maar je kunt dit ook in de winkel regelen of als het niet zo'n haast heeft via ons. Daarvoor hebben we dan nog wel wat gegevens nodig van jou en de vluchtelingen. Kun je je forumprofiel invullen met je adresgegevens en (in het veld ‘persoonlijke opmerking’) de namen van jouw gasten. Dan regelen we dat er simkaarten jouw kant op komen.

Goedemorgen,

Inmiddels is er weer een nieuwe maand ingegaan, dus voor de zekerheid de vraag:

Is het bellen naar Oekraïne nog steeds gratis?

En zo ja, tot wanneer loopt dit en hoe blijf ik het beste op de hoogte wanneer dit verandert?

Alvast dank. 

Reputatie 7
Badge +19

De actie loopt nog altijd @TMeulem en zodra de actie afloopt zullen we dat zeer zeker hier melden. 

Reputatie 1
Badge

Hallo @Jeroen_dB , @Thomas of @Marcia_ onze gasten melden dat de kaart niet meer werkt, wil er iemand kijken? De nummers staan in mijn profiel. alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +20

@peterpijpelink, Ik zag dat het nummer eindigend 57 niet meer actief was. Deze is weer geactiveerd. De andere zijn gewoon nog geactiveerd en moeten dus werken. Of geven die ook aan dat het niet meer lukt?

Reputatie 1
Badge

Wat ze mij vertellen is dat ze geen belminuten bij krijgen en vorige maanden wel? Kan dat kloppen? Ze bellen ook veel naar gezondheidszorg. Meneer zit in rolstoel dus geregeld afstemmen met artsen. 

Reputatie 7
Badge +30

Bij het activeren van de simkaart, is er een ruime bundel met belminuten en sms opgezet. Ik zie inderdaad dat deze voor twee nummers bijna op is. In dat geval kunnen zij deze opwaarderen en eventueel een bundel aanschaffen als er nog steeds veel gebeld moet worden. Het bellen naar Oekraïne of Oekraïense nummers blijft gewoon gratis.

Reageer