Beantwoord

Had geen mobiel internet in Ierland op zakelijke aansluiting, hoe kan ik kijken wat er mis ging?

  • 9 May 2022
  • 8 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik ben de afgelopen paar dagen in Ierland geweest, helaas had ik daar geen internet. Eerdere trips in Ierland (vorig jaar) had ik wel gewoon internet.

 

Hoe kan ik kijken wat er mis ging ?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 17 May 2022, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Mobiel internet stat aan op mijn telefoon (en terug in Nederland werkte mobiel internet ook weer gewoon)

APN &c staan nog ingesteld als altijd (internet, geen usernaam/ww)

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @gerhardDenH, achteraf is dat altijd wat lastig te zeggen. Internet als APN is goed maar je zou anders nog Portalmmm.nl kunnen gebruiken.

Als deze beiden niet werken is het advies een ander netwerk te proberen. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat roaming aanstaat, je genoeg MB's hebt en je toestel ingesteld staat dat hij 4G kan gebruiken. In sommige landen is 3G en soms 2G ook al uitgeschakeld.
Meer informatie hierover kun je ook vinden in ons verzameltopic hieronder:

 

Thomas,

Bedankt voor je reactie. 

In Nederland heb ik gewoon 4G en kan ik via 4G ook internetten ( ik typ dit via 4G) 

Ik heb alle 3 de mobiele netwerken die ik zag geprobeerd allemaal hetzelfde. 

Waar nu het 4G logotje  staat ( links boven) stond in Ierland helemaal niets. 

Roaming staat aan. 

Hoe kan ik kijken hoeveel mb ik nog heb? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Er zijn 4 manieren om te checken hoeveel data je nog hebt:

Via de MijnKPN App of je MijnKPN 

 

Telefonisch

Bel (gratis) naar 1244, je bundelverbruik en resterende tegoed wordt dan opgelezen.

Sms

Sms ‘saldo’ naar 1244 om je data-, bel- en smsverbruik op te vragen. Je ontvangt dan een sms met daarin je verbruik gegevens.

Maar als je nu in Nederland wel weer 4G hebt dan heb je nog MB's.
Ik vermoed dat het iets is van een instelling op je toestel maar zo achteraf is dat moeilijk vast te stellen

Hmmm, als ik een sms-je naar 1244 stuur krijg ik even later een antword sms van 1200 met de mededeling

Sorry, operate fail, please try again later ….

 

En als ik het even later nog een keer probeer krjg ik dezelfde error

Ik heb zowel Saldo als saldo geprobeerd

Reputatie 7
Badge +20

Dat is merkwaardig, dat hoort wel te werken. Ben je momenteel verbonden met ons netwerk in Nederland? Ik heb het net getest en bij mij werkt het wel.
Ik kijk anders graag even mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

@gerhardDenH het nummer dat je in je profiel hebt gezet is een zakelijke aansluiting. Daar kan ik je helaas verder niet mee helpen. Je kunt hierover het beste terecht op ons zakelijke forum of even met ons bellen op 0800-0403. Als het om een grootzakelijke aansluiting gaat kun je hiervoor terecht bij je werkgever.

*admin: titel aangepast

Dank,

ik ga verder vragen.