Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 48045 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

157 reacties

Reputatie 3
Badge
Hi @Paul_, even checken. Ik heb vandaag (2x) een e-mail ontvangen met de mededeling "Binnenkort vernieuwen we de VoiceMaildienst voor uw mobiele telefoon. Nadat de VoiceMail vernieuwd is, krijgt u een melding in het VoiceMailmenu. U hoeft hier zelf niets voor te doen.". Via de link in de e-mail kom ik uit op 23 februari. Maar gaat dit nu ook gelden voor mensen die nog op het oude "Hi Voicemail" platform zitten? Voor dat mijn oude app weer ga verwijderen tegen die tijd vraag ik het maar even 😉
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Ronald, goede vraag. Het antwoord is ja, ook de Hi klanten zitten dan op het nieuwe platform wat dus inhoudt dat je dan de VVM kan gebruiken. 🙂
Reputatie 5
Badge +4
hallo,

ik zou graag willen weten wat er bedoeld wordt met begin 2018 voor ios klanten. moet ik dan aan eerste kwartaal denken of eerste halfjaar?

mvg.

Het wordt 23 februari 2018!
Reputatie 3
Badge
Is de migratie gelukt? Ik krijg namelijk geen melding te horen on mijn voicemail, zoals aangegeven in de e-mail.
Reputatie 7
Badge +25
Hey @RonaldM01, de migratie van de oude Hi-klanten en VVM voor de iPhone (die gebeuren zo goed als tegelijk) zijn uitgesteld. Vandaar dat ik het topic ook niet heb geüpdatet met die informatie.

Begrijp ik goed dat je wel een e-mail hebt ontvangen dat je zou worden omgezet maar niet dat het is uitgesteld? Want dat zou zeer slordig zijn en geef ik dan door aan de betreffende afdeling.
Reputatie 3
Badge
Klopt Paul, ik heb wel een aankondiging ontvangen.
Badge
Nu de vraag wanneer wel eindelijk ....😥
Reputatie 7
Badge +25
Klopt Paul, ik heb wel een aankondiging ontvangen.
Oké, dan geef ik dat door in ieder geval. Bedankt voor de snelle reactie!

Nu de vraag wanneer wel eindelijk ....😥
Inderdaad! Ik ben voorzichtig met het noemen van data (vandaar dat ik dit topic nog niet had geüpdatet) want hier zijn meerdere partijen bij betrokken. Maar dan moet onze communicatie zoals bij Ronald natuurlijk niet alsnog onduidelijk zijn. Op dit moment weet ik nog niet wanneer het wel gebeurt.
Ik krijg wel een sms dat ik een voicemail in de app heb, maar de app geeft aan dat ik geen berichten heb.
Hoi Kirsten! Welkom op het forum.

Notificaties
Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.


Vreemd dat dát bij jou niet gebeurd. Wat voor toestel gaat dit om? Heb je de meest recente versie op je mobiel gezet? Je toestel in toevallig 'geroot' toch? Dat wil zeggen dat er niet meer de orginele (android) software op staat.
Hoi Kirsten! Welkom op het forum.

Notificaties
Je ontvangt normaal gesproken VoiceMail notificaties via SMS. Als je de VVM app hebt gelanceerd, ontvang je de notificatie via de VVM app. Je krijgt dan geen melding van een voicemail meer via SMS. Wel krijg je nog de melding via SMS als je mailbox bijna vol is of een reminder van je voicemails. Die blijven via SMS verstuurd worden.


Vreemd dat dát bij jou niet gebeurd. Wat voor toestel gaat dit om? Heb je de meest recente versie op je mobiel gezet? Je toestel in toevallig 'geroot' toch? Dat wil zeggen dat er niet meer de orginele (android) software op staat.


Het bleek te komen doordat ik eerst bij hi zat. Het word opgelost
Reputatie 3
Badge
Ik krijg wel een sms dat ik een voicemail in de app heb, maar de app geeft aan dat ik geen berichten heb. Ik gebruik ook de 'oude' Hi app en heb het zelfde probleem. Meldingen via de sms ontvang ik wel maar de voicemail zelf komt niet binnen in mijn app
Hoi Kirsten! Goed om te lezen! Ik ben blij dat het opgelost wordt.
Hallo, gewoon even een algemeen bericht.

Is er nu niemand van kpn die ons serieus, OS gebruikers kan zeggen wanneer wij visual voicemal kunnen gebruiken?? Voor mijn part doe ik mee aan een beta versie.
Groet Igor.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Igor, helaas niet. Excuses daarvoor. We hadden Visual Voicemail voor iOS al verwacht, maar de reden van uitstel is niet bekend gemaakt. Zodra we nieuws hebben laten we dat direct weten.
Jammer.......?
Reputatie 6
Badge +3
Hoi Igor, helaas niet. Excuses daarvoor. We hadden Visual Voicemail voor iOS al verwacht, maar de reden van uitstel is niet bekend gemaakt. Zodra we nieuws hebben laten we dat direct weten.

Jammer! Maar goed testen is natuurlijk ook belangrijk. Laten jullie het ons weten als we kunnen helpen met testen? Wil best meehelpen!
Ik heb de app nog niet werkend kunnen krijgen, de eerste keer worden een paar berichten opgehaald maar daarna niet meer. Herinstalleren en het in en uitschakelen van de voicemail via 12339 en 12331 heeft niets uitgehaald op mijn galaxy s8 zonder root.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo AVD88, wat gek dat het wel even werkt maar dat je ineens geen berichten meer ontvangt. Wil je mijn privébericht beantwoorden? Dan help ik je graag verder om het op te lossen.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @AVD88, je hebt nog niet gereageerd op het privébericht van Jorrit. Heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan betekenen, geef je dan een gil?
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je privébericht! Ik zie dat je een abonnement hebt bij een grootzakelijke dochter bij KPN. Dat betekent dat ik je gegevens er niet bij kan halen en dat ik je dus ook niet verder kan helpen helaas 😞. Wel heb ik even bij mijn collega's gecheckt of de app zou moeten werken en dat is inderdaad het geval. Wil je contact opnemen met de telefonische klantenservice via 1200? Mijn collega's zullen je dan verder helpen hiermee!
Reputatie 7
Badge +25
@iedereen: VVM voor iPhone komt nu dan toch echt. Lang gewacht, ik weet het. Je krijgt binnen nu en 2 dagen een aanbiedersupdate zodat je VVM kan gaan gebruiken. Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel!
Ik heb het geprobeerd op m'n iPhone 7. Ik heb door m'n telefoon in vliegtuigstand te zetten en weer verbinding te maken de optie in m'n telefoon app gekregen. Er staat dat ik een wachtwoord aan moet maken, maar als ik dit probeer werkt dit niet. Ik krijg na enige tijd wachten de melding 'Voicemailfout probeer het later opnieuw'. Iemand een oplossing?
Ik heb het geprobeerd op m'n iPhone 7. Ik heb door m'n telefoon in vliegtuigstand te zetten en weer verbinding te maken de optie in m'n telefoon app gekregen. Er staat dat ik een wachtwoord aan moet maken, maar als ik dit probeer werkt dit niet. Ik krijg na enige tijd wachten de melding 'Voicemailfout probeer het later opnieuw'. Iemand een oplossing?

Bij mij gebeurt precies hetzelfde. Ook iPhone 7 met iOS 11.3 en carrier settings KPN NL 32.0
Reputatie 2
Badge
De oplossing is "blijven proberen" of "later nog eens proberen" 😉. Blijkbaar zijn er nu heel veel mensen tegelijk dit aan het doen en zijn de servers overbelast. Mij is het gelukt.