Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 48047 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

157 reacties

De oplossing is "blijven proberen" of "later nog eens proberen" 😉. Blijkbaar zijn er nu heel veel mensen tegelijk dit aan het doen en zijn de servers overbelast. Mij is het gelukt.

Nu werkt het inderdaad. Top!
Reputatie 3
Badge
Krijg ik vandaag de melding dat ik vandaag als oud HI klant de nieuwe app kan gebruiken,krijg ik deze melding..

Reputatie 6
Badge +3
  • Vanaf 4 april 2018 komt er een Visual Voicemail oplossing beschikbaar in het menu.
  • Apple klanten kunnen na het drukken op het voicemail icoon en het instellen van pincode (en optioneel de begroeting) VVM gebruiken. Het is native functionaliteit en er hoeft dus geen app geïnstalleerd te worden.
  • Deze wordt binnen twee dagen (vanaf 4 april) op het toestel gezet door de VoiceMail te activeren van Apple. Druk hiervoor op de VoiceMail knop rechts onderin het telefoonmenu.
  • Deze app kan niet worden uitgezet omdat dit een ingebouwde functionaliteit vanuit Apple/iOS is.


Okay, ik heb nu dus het nieuwe voicemail menu (na een toevallige herstart van het toestel). Echter wordt er niet gevraagd een pincode in te stellen. Ik kan wel de begroeting aanpassen.

Nieuwe berichten verschijnen ook niet in het menu? Maar daar moet ik dus twee dagen op wachten? Of hoe moet ik dit nu zien? 1233 bellen werkt wel overigens.

Gaat om iPhone 8 met iOS 11.3 Aanbieder versie KPN NL 32.0.

Update: via Instellingen, telefoon is de optie "Wijzig voicemailwachtwoord" verschenen. Hier krijg ik nu inderdaad de melding dat de server niet beschikbaar is. Dus ik gok dat het inderdaad erg druk is. Shit happens, we proberen het straks nog een keertje.
Reputatie 5
Badge +6
Heel bijzonder want via instellingen en dan telefoon kan ik inderdaad ervoor kiezen om het voicemailwachtwoord aan te passen, Maar als ik dat wil dan werkt het niet. Wat op zich ook weer verklaarbaar is omdat ik ook nog geen Carrier update (zover ik weet) binnen heb gekregen. Althans ik zou even niet weten waar ik dat zou moeten zien.

Het aan en uitzetten helpt op mijn Iphone 8 plus in ieder geval niet.


UPDATE: Gevonden!!! Maar ik gok dat door de drukte ik er nog niet veel mee kan.
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.
Reputatie 6
Badge +3
Vanochtend stond mijn voicemailtje braaf klaar in de Telefoon app! Nice! Very cool!!

Wijzigen van wachtwoord werkt nu ook!!

Goed werk en bedankt. Heel gaaf dit!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.
Reputatie 5
Badge +6
Bij mij werkt het totaal niet. Voicemail niet bereikbaar
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.


Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb vanmorgen de klantenservice gesproken. Ik moest 'state' sturen naar 121. Helaas maakte dat geen verschil voor mij.
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.


Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!


+1 hoe dit op te lossen.

Gisteren had ik problemen met mijn voicemail en heb toen per abuis visual voicemail uitgezet
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Ik heb hetzelfde helaas. Ticket geopend bij de tweede lijn van KPN. Erg vreemd dat je dit niet zelf opnieuw aan kunt zetten. Als het goed is word ik morgen of maandag teruggebeld om het “probleem” op te lossen.

Persoonlijk vind ik dat deze uitrol van Visual Voicemail niet zo heel vlekkeloos verloopt. Menig mensen ervaren dus problemen.. Jammer is dat.


Als je een oplossing hebt zou je die hier dan willen delen? Dank!


+1 hoe dit op te lossen.

Gisteren had ik problemen met mijn voicemail en heb toen per abuis visual voicemail uitgezet
Same for me... Per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
Het moet toch mogelijk zijn om dit zelf opnieuw aan te zetten?

Wie weet hoe, mag zich melden!
Toestel iPhone 5S
Versie 11.3 (15E216)
Aanbieder KPN NL 32.0
Ahh, je moet ‘STATE’ naar 121 sturen. In hoofdletters!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen! Ik zie een boel reacties van gisteren en vandaag. Wat ik daaruit opmaak is dat het gisteren voornamelijk druk was op de servers waardoor niet alles in een keer lukte. Is het inmiddels voor jullie allemaal gelukt om dingen in te stellen etc...?

Wat betreft het uitzetten van de voicemail, goed om te zien dat daar inmiddels ook een oplossing voor lijkt te zijn. Goede toevoeging, Ocirina! In de meeste gevallen zijn dergelijke codes altijd met hoofdletters. Als de rest van jullie dit ook zouden willen testen, dan voeg ik dat daarna nog aan het startbericht toe :)

Dus, stuur STATE naar 121 als je de visual voicemail per ongeluk uit hebt gezet via 1233 optie 4.
Reputatie 2
Badge
Hallo allen! Ik zie een boel reacties van gisteren en vandaag. Wat ik daaruit opmaak is dat het gisteren voornamelijk druk was op de servers waardoor niet alles in een keer lukte. Is het inmiddels voor jullie allemaal gelukt om dingen in te stellen etc...?

Wat betreft het uitzetten van de voicemail, goed om te zien dat daar inmiddels ook een oplossing voor lijkt te zijn. Goede toevoeging, Ocirina! In de meeste gevallen zijn dergelijke codes altijd met hoofdletters. Als de rest van jullie dit ook zouden willen testen, dan voeg ik dat daarna nog aan het startbericht toe :)

Dus, stuur STATE naar 121 als je de visual voicemail per ongeluk uit hebt gezet via 1233 optie 4.


Hi @Erik_,

Ik kan nog steeds niet mijn voicemailwachtwoord (pincode) aanpassen :(

Hallo allen! Ik zie een boel reacties van gisteren en vandaag. Wat ik daaruit opmaak is dat het gisteren voornamelijk druk was op de servers waardoor niet alles in een keer lukte. Is het inmiddels voor jullie allemaal gelukt om dingen in te stellen etc...?

Wat betreft het uitzetten van de voicemail, goed om te zien dat daar inmiddels ook een oplossing voor lijkt te zijn. Goede toevoeging, Ocirina! In de meeste gevallen zijn dergelijke codes altijd met hoofdletters. Als de rest van jullie dit ook zouden willen testen, dan voeg ik dat daarna nog aan het startbericht toe :)

Dus, stuur STATE naar 121 als je de visual voicemail per ongeluk uit hebt gezet via 1233 optie 4.


Hi @Erik_,

Ik kan nog steeds niet mijn voicemailwachtwoord (pincode) aanpassen :(


Hier ook nog steeds bovenstaand probleem
STATE naar 121 werkt. Zie nu in ieder geval op de Iphone 5S bij telefoon weer de visual voicemail staan. Verder kan ik er nog niets mee. Begroeting wijzigen geeft foutmelding 'de bewerking kan niet worden voltooid (com.apple.mobilephone fout 1035.)
Ook vanuit instellingen pincode wijzigen wil niet, geeft foutmelding 'voicemail niet beschikbaar'.

Wellicht nog even geduld en een nachtje laten syncen?
STATE naar 121 werkt inderdaad om visual voicemail weer aan te zetten.

Alleen werkt deze nog niet, gemiste oproep en ingesproken voicemail niet te zien in visual voicemail
Reputatie 5
Badge +6
Bovenstaande problemen zijn op alle abonnementen bij ons van toepassing.

Wanneer je voicemail bericht inspreekt heb je hem niet eens ingesproken. Kortom....ik heb niets meer.....?

Dat het bij 1 iPhone gebeurt is ok maar bij 3? Ik vind het waardeloos!
Vanmiddag zag ik de visual voicemail, echter niet werkend gekregen.. Even later per ongeluk via 1233 en optie 4 visual voicemail uitgezet. Hoe kan ik deze nu weer aanzetten? Die optie kan ik nergens vinden.
iOS 11.3 iPhone 5s. KPN 32.0.


Hi, SMS: STATE naar 121
STATE naar 121 werkt inderdaad om visual voicemail weer aan te zetten.

Alleen werkt deze nog niet, gemiste oproep en ingesproken voicemail niet te zien in visual voicemail


Update

Deze ochtend zijn min oude- en nieuwe voicemails beschikbaar in visual voicemail in de tab op iPhone.
Het werkt nu.
Reputatie 7
Badge +25
Goedemorgen iedereen!

Goed om te lezen Janesco! Ik heb echt exact hetzelfde. Vanmorgen werkte het ineens en stonden m'n testvoicemails klaar om beluisterd te worden. Ik ben benieuwd of het bij de anderen nu ook werkt?

Door de technische dienst zijn er fouten ontdekt bij het voicemailplatform. De oorzaak is bekend en de verwachting is dat het probleem voor het weekeinde wordt opgelost. Er wordt dus hard gewerkt aan een oplossing.

In de tussentijd kan je eventueel wel de berichten luisteren via 1233 natuurlijk maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.
Reputatie 5
Badge +6
Goedemorgen iedereen!

Goed om te lezen Janesco! Ik heb echt exact hetzelfde. Vanmorgen werkte het ineens en stonden m'n testvoicemails klaar om beluisterd te worden. Ik ben benieuwd of het bij de anderen nu ook werkt?

Door de technische dienst zijn er fouten ontdekt bij het voicemailplatform. De oorzaak is bekend en de verwachting is dat het probleem voor het weekeinde wordt opgelost. Er wordt dus hard gewerkt aan een oplossing.

In de tussentijd kan je eventueel wel de berichten luisteren via 1233 natuurlijk maar dat wisten jullie ongetwijfeld al.


Hoi Paul!

Fijn dat een oplossing in zicht is, maar ik kan je zeggen dat een voicemail bericht door mij woensdagavond ingesproken niet te beluisteren is. Mijn voicemail is dus zover ik weet helemaal weg. Hoewel ik wel de welkomstekst en alles kan beluisteren op 1233 en ik weet dat die niet veranderd is in vergelijking met mijn oude tekst werkt hij gewoon niet.

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat er hard aan gewerkt wordt. 😀