Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [FAQ]

  • 30 November 2017
  • 157 reacties
  • 48045 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit topic is verouderd. Voor meer informatie over het gebruik van Visual Voicemail, zie:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

157 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heel erg vervelend :l-(. Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik ben ook benieuwd of je op het moment dat de VM ingesproken wordt, wel een internetverbinding hebt.

Wellicht een onnodige tip: heb geduld met het systeem. Resetten helpt ook. Ik probeerde de STATE truc naar 121 en krijg eerst 10 foutmeldingen dat mijn bericht niet verzonden kon worden. Pas toen ik mijn iPhone een harde reset gaf (uitknop en homeknop tegelijk indrukken) en daarna braaf 5 minuten wachtte, kwam mijn bericht STATE wel aan bij 121. Ik heb toen voor de zekerheid ook nog mijn voicemailwachtwoord bij instellingen>Telefoon>Wijzig voicemailwachtwoord verandert door dezelfde code te gebruiken die ik al had. Daarna ging alles vanzelf. Leuk he al die nieuwe technologie. :-)

 


Nou ik was iets te enthousiast, want het werkt na een maand nog steeds niet naar behoren. Visual VM staat aan, maar als iemand een vm bericht achterlaat krijg ik GEEN Bericht in Visual VM EN Geen SMS bericht. Gevolg: ik weet niet dat ik voicemail berichten heb. Als ik dan mijn vm bel heb ik opeens 3 berichten en daarna komen ze opeens wel binnen via visual VM. Heel irritant. Ik ben het spoor bijster en weet niet meer wat ik moet doen.

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik realiseer me dat deze reactie 7 maanden oud is, hopelijk kan iemand me in de juiste richting sturen.

Hoi @Ejay73 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je alle handelingen die @Chris102 beschrijft hebt doorlopen? Wat voor soort type iphone  heb jij en is ‘ie helemaal up to date? 

Hoi @Ejay73 . Welkom op het forum.

Ik begrijp dat je alle handelingen die @Chris102 beschrijft hebt doorlopen? Wat voor soort type iphone  heb jij en is ‘ie helemaal up to date? 

Alles geprobeerd. Soms werkt het een aantal weken en dan stopt het weer. Een restart van de telefoon helpt. Ik heb een XS, volledig up to date.

Ik heb het helaas vaker voorbij zien komen, @Ejay73 .  Dit is een heel grillig issue wat bij een aantal mensen speelt. De oorzaak ligt ergens tussen KPN en Apple maar ik blijkbaar érg ingewikkeld.

Ik heb er helaas geen oplossing voor. Er is een kans dat het bij een toekomstige firmware update plotseling werkt. 

Een alternatief is om SMS notificatie aan te zetten en de visual voicemail niet meer te gebruiken. Dan blijf je in ieder geval up-to-date. 
Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms.

Hoe ver is KPN samen met Apple met een oplossing? Ik heb exact hetzelfde probleem en niets lijkt het op te lossen. Mijn iPhone XS is volledig up to date. Notificaties voor nieuwe voicemail en gemiste oproep staan aan, maar zelfs die krijg ik niet. 

Reputatie 7
Badge +21

@RobbertMeijer ik begrijp uit je bericht dat je alle mogelijke dingen geprobeerd hebt die voor sommigen in dit topic wel hebben gewerkt? Ik heb hier verder geen nieuwe informatie over gezien, maar vraag het graag nog even voor je na.