Beantwoord

Ik betaal nog voor een mobiele telefoon die al is afbetaald

  • 6 December 2021
  • 16 reacties
  • 259 keer bekeken

hoi, ik kwam erachter dankzij mijn dochter dat mijn telefoon met een abonnement vanaf juni 2017 in 2019 afbetaald was, dit terwijl ik dus tot nu de telefoonkosten betaal bij mijn mobiel abonnement. ik heb vrijdag gebeld met de klantenservice van kpn en kreeg te horen dat dat mijn eigen schuld was en dat ik maar beter op had moeten letten. ik vind dat niet echt service, tewrijl ik alles bij kpn heb internet tv etc.

ik wilde eigenlijk nu een nieuwe telefoon met een nieuw abonnement. Bart kun jij wat voor mij doen?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 26 January 2022, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @oma62, goed dat je ons forum hebt gevonden!

Ik wil graag eens voor je kijken wat ik kan doen, zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Bij persoonlijke opmerkingen mag je wel de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer plaatsen ter verificatie. Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik aan de slag kan voor jou?

ik kan helemaal geen forumprofiel vinden om aan te passen. ik kan inloggen bij kpn dat heb ik aangemaakt om hier mijn vraag te kunnen stellen maar daar is alles ingevuld. mijn ibannummer zie ik daar niet staan. maar omdat ik mijn forum profiel niet kan vinden kan ik daar ook niet de laatste 3 cijfers weergeven. nu denk ik dat dat niet heel erg is als iuk dat hier type wel die laatste drie cijfers? anders moet je me op weg helpen waar ik dat kan vinden...

Reputatie 6
Badge +10

Ik ga je op weg helpen!

Als je klikt op dit woord → forumprofiel dan kom je bij het onderdeel waar je de gegevens kunt invoeren.

De laatste 2 “over mij” en ‘signature” kan iedereen zien. De overige alleen wij moderators. Geef je nog een reactie of het gelukt is (of er niet uit komt)

Reputatie 7
Badge +12

Ik weet niet wat het huidige beleid is maar vroeger werd er een bedrag terug gestort. Zie bijvoorbeeld dit topic. Ik neem aan dat zo iets ook voor u geregeld kan worden. 

ja gedaan wat je vroeg

Reputatie 6
Badge +10

Super dankje!

Ik heb een melding uitgezet bij een achterliggende afdeling. Zij gaan uitzoeken of er teveel is betaald voor het toestel en hoeveel dit is. Je krijgt vanuit hun nog een bericht.
Eerlijkheid doet mij wel gebieden om te zeggen dat ik niet weet hoe druk zij het hebben op dit moment. Dus ik moet even een slag om de arm houden qua verwerkingstijd. Dit kan een weekje zijn, maar ook 2 of 3 weken. Hoe dan ook, de afhandeling is in werking gezet. Help je me even herinneren met 2 weken? Mocht je dan nog niets gehoord hebben kan ik altijd even kijken of eventueel navraag doen.

fijn dankjewel voor de moeite alvast

hoi, ik heb wat langer gewacht, er zitten natuurlijk ook nog feestdagen tussen, (gezond 2022!) maar heb nog geen reactie gehad....

nog niks :(

nog steeds niks… ook niet na prive berichten aan de moderator. erg teleurstellend dit allemaal

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @oma62 , vervelend dat er geen reactie komt. Moderator Nico lijkt afwezig te zijn.

Ik heb een seintje gegeven aan zijn collega's en om een snelle reactie gevraagd.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @oma62, excuses dat je nu pas reactie krijgt. 

De afdeling heeft er naar gekeken en komt tot de volgende conclusie: Er is gedurende het contract elke maand €8,00 per maand betaald voor het toestel dat bij het abonnement gekozen is. Dat abonnement had een looptijd tot 29-06-2019. Vanaf dat moment is er geen bedrag meer in rekening gebracht voor het toestel. Het toestelbedrag was vanaf die datum immers voldaan. 

fijn dank, het abonnement is dus blijkbaar veel duurder dan ik verwacht had, de kinderen zelden dat kan niet daar zit je telefoon nog bij in… maar dat is dus niet meer zo.

Het is altijd verstandig om je abonnementen eens per jaar tegen het licht te houden, vooral op het kopje “betaal ik niet teveel”.

Zeker in de telecom branche gaat het hard, ikzelf zit bij Simyo de KPN dochter is namelijk veel goedkoper dan bij KPN zelf en ik heb vorige week net weer een bundel aangepast, ik had 12GB data voor 7 euro, nu heb ik hetzelfde voor 4 euro, terwijl de oude was opgebouwd in 3 + 3 en dan verdubbelt omdat ik KPN heb, deze is 6Gb die verdubbelt word, wat is dan het verschil, ik had een 3 Gb bundel en kreeg er 3 Gb bij als trouwe klant en nu is de bundel 6Gb, misschien krijg ik dan straks weer 6 Gb erbij als trouwe klant.:grin:

Alleen let wel op, als je thuis combineert met je mobiel kijk wel goed welke voordelen je voor thuis zou kunnen kwijtraken als je wijzigt, zitten soms verrassingen in, net als bij de oudere Telfort abonnementen, bij KPN heb je geen data en belminuten meenemen meer..

ik heb 2 gb… (en dan gratis verdubbeld naar 4) dat gebruik ik niet eens… voor 22,95 vandaar dus dat de kinderen zeiden dat daar de telefoon nog bij inzat….

ik ga op zoek.

@oma62 Dat is zeker nog aardig aan de prijs, de prijzen dalen soms zo hard en de bundels gaan omhoog dat het bijna niet bij te houden is.

Ik betaal bij Simyo voor onbeperkt bellen (7 Euro) en 6 + 6 Gb Data (4 euro) totaal dus 11 euro, krijg dan alleen geen thuis voordeel op mijn KPN verbinding, maar als ik pluspakket (6.99) zelf betaal ben ik maandelijks nog steeds goedkoper uit dan bij KPN zelf.

Word anders als ik een entertainment pakket er bij af zou willen nemen, dan komt er nog 5 korting bij die ik mis zou lopen, dan word het een ander berekening, 11.99 minder betalen bij KPN is een abonnement onder de 21.99 bij KPN.

Ik zie nu dat KPN goedkoper is geworden voor me, je betaald nu 16 euro voor 3 Gb en onbeperkt bellen wat zat is voor mij, betekend dus een paar euro voordeel, niet de moeite om er weer een jaarcontract voor af te sluiten.