Ik ontvang sms verificatie van Instagram niet

  • 29 January 2023
  • 23 reacties
  • 1817 keer bekeken

Badge

Geachte KPN,

Ik heb sinds gisteren problemen om in te loggen op mijn Instagram account. Opzich lijkt het misschien dat ik Instagram zelf hierover moet contacteren maar het probleem is echter bij het punt waar ik een code als SMS van Instagram toegestuurd zou moeten krijgen op mijn telefoon. Alleen dit SMS-je krijg ik niet. Ook niet als ik op “Nieuwe Code Ophalen” klik / druk.

Dan krijg ik toch echt het idee dat het aan of mijn telefoonnummer ligt of aan een instelling op mijn telefoon. Alleen, als dit een bepaaldde instelling is, zou ik mijn god niet weten welke en waar op mijn telefoon ik dit kan vinden. Het immers altijd goed gegaan.


23 reacties

Reputatie 7

Hoi @Paul Scholtes, welkom bij ons op het forum. Dat je alleen dat sms'je niet krijgt is typisch inderdaad. Andere sms'jes wel dus, ook van andere diensten waar een verificatie code voor nodig is? Heb je jouw telefoon ook al eens opnieuw opgestart om te kijken of het daarna wel binnenkomt? Dat heeft zoiets voor mij wel eens opgelost.

Badge

Ja, en het ligt dan voor de hand om te denken dat het probleem bij Instagram ligt.

Voor zover ik weet had ik dat (nog) niet met andere diensten waar een verificatie voor nodig is.

Ja, ik had mijn telefoon al opnieuw opgestart en ik had het erna nog steeds niet binnen.

Ik had ook al mijn wachtwoord veranderd maar ik moest nog steeds een code invoeren die ik middels SMS gehad zou moeten hebben wat dus niet het geval is. Ten einde raad heb ik maar besloten om een nieuwe Prepaid simkaart te kopen van 5,- Ik heb het daarmee toen geprobeerd en toen kreeg ik ineens wel een code. Alleen nadat ik die invuldde, kreeg ik de melding “Je hebt een paar dagen geen toegang tot bepaaldde instellingen” Inmiddels is het dus woensdag en ik heb op dat Instagram account weer volledig toegang. Maar nu mijn andere nog. Ik heb er namelijk 2 waarvan ik er 1 voor privé hou zeg maar.

Reputatie 7

Gelukkig is een van de accounts gelukt zo, maar de ander moet ook nog dus. Het lastige is nog wel dat we niet weten of het alleen het Instagram sms'je is of alle verificatie sms'jes.

Het is een hele domme vraag, maar ik moet 'm toch stellen voor de zekerheid: het nummer dat bij Instagram bekend is klopt wel toch? Het is niet dat daar een typefoutje in staat?

Badge

Het nummer klopte. Want dat nummer stond geregistreerd via mijn Instagram account(s)

Reputatie 7

Gelukkig, dan is dat het in ieder geval niet. Dan is het interessant om te weten of andere verificatie sms'jes nog wel aankomen. Kan je dat proberen?

Badge

Andere verificatie SMS-jes kwamen wel aan. Alleen die van Instagram niet.

Maar gek genoeg was het probleem verholpen nadat ik het met een ander nummer had geprobeerd.

Reputatie 7

Dat is inderdaad gek, geen idee waar het dan aan lag maar fijn dat het is opgelost!

Badge

Naja, blijkbaar was mijn “oude” nummer dan toch niet helemaal in orde.

Hi Paul, ik heb precies hetzelfde probleem! Zou je mij wellicht kunnen helpen met wat je bedoeld met “het te hebben geprobeerd met een prepaid telefoon”?

 

Want het is toch een ander nummer dan wat je in je instaaccount hebt staan? 
Dus hoe heeft het uiteindelijk kunnen werken? 
 

alvast bedankt! 

Badge

Geachte Eline,

‘t is al even geleden dat ik dit probleem had, maar ik heb zelf een prepaid telefoon.
Ik heb altijd prepaid gehad. Nooit een Abo en het probleem was opgelost toen ik een nieuwe prepaid simkaart had gekocht.

 

Mvg,

Paul

Hoi Paul,

Ik heb ook hetzelfde probleem en k krijg ook geen verificatiecode op mijn 06. 
Ik heb zelf ook een prepaid simkaart gekocht en dat werkt helaas ook niet. Wat zou wel kunnen werken denk je? 

 

Bedankt. 

Goedemiddag Paul 

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds gister!! ik ontvang geen verificatiecode op mijn 06. ( ik heb drie accounts mijn persoonlijk account daar kom ik dus niet in ) 

 

ik heb het wachtwoord al paar keer veranderd maar ik kom er dan alsnog niet erin wel heb ik toegang tot mijn andere twee accounts ! 
 


Wat zou wel kunnen werken denk je? 

 

Alvast bedankt 🫶🏾

Het is bij mij opgelost! 
Ik heb iemand anders zn telefoonnummer ingevoerd en diegene heeft wel een sms ontvangen met een code. (iPhone lukte steeds niet maar bij een Samsung wel). 
 

Misschien iemand anders zn 06 invoeren? 

Beste Ebru

 

oh wat fijn dat het bij jou gelukt is ik ga die methode ook even proberen bedankt voor je reactie! 

Ik heb dus ook nu hetzelfde probleem…. ik krijg geen code per sms en de backup codes werken niet… 

Word van het kastje naar de muur gestuurd en ook inderdaad alle mogelijke opties uitgevoerd. Telefoon uit, de app verwijderd, via privé internet etc.. 

Echter kan ik het telefoon nummer of email adres niet aanpassen of wijzigen zonder dat ik in log met mijn Instagram (waar ik dus geen sms van krijg). Ik heb een bedrijfs account op Facebook en Instagram. 

 

Wie of wie kan mijn helpen want ik word hier zo gefrustreerd van….

is dit gelukt bij jou?

@Andrea v hilten 

en hoe heb jij iemand anders zn telefoonnummer kunnen wijzigen?

@Ebru Capar 


Ik heb mijn moeder haar  telefoonnummer ingevoerd en zij heeft toen een sms code ontvangen ( zij heeft een Samsung toestel ) alleen op die manier lukt het ik heb het namelijk ook geprobeerd met een iPhone nummer toen lukt het niet het werkt alleen met een Samsung nummer !!

@Andrea v hilten zou ik jou misschien mogen appen want ik kom er echt niet uit… probeer aan iedereen hulp te vragen maar denk dat het voor mij wat complexer ligt omdat mijn werk account van fb gekoppeld staat met mijn Instagram. 

@Mitchell Kooij is het bij jou opgelost? Ik heb identiek hetzelfde probleem als jou sinds gisteren en ben radeloos. 

Ik ervaar sinds vandaag precies hetzelfde probleem ik heb overal de verificatiecode per sms nodig maar deze ontvang ik niet. ik kan de verificatiecode niet naar een ander nummer laten sturen want niemand heeft een samsung. @Kpn waar ligt dit aan? 

Hier hetzelfde probleem, de verificatie sms-jes komen hier ook niet aan. Nummer bij Instagram klopt gewoon. 

Hier hetzelfde probleem, de verificatie sms-jes komen hier ook niet aan. Nummer bij Instagram klopt gewoon. 


Hoi hoi, heb je het probleem opgelost gekregen? Ik zit nu met precies hetzelfde probleem en heb al het mogelijke wat ik kan bedenken al geprobeerd.

Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik snap helaas niet hoe het jullie is gelukt om een ander telefoonnummer gebruiken aangezien je die volgens mij alleen in het account van wijzigen.

Reageer