Beantwoord

iMessage berichten zenden niet naar buitenland na portering

  • 1 July 2022
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik ben laatst overgestapt van Vodafone naar KPN echter heb ik nu het probleem dat mijn iMessage berichten niet verzonden worden naar het buitenland: iPhone - iPhone.

 

Ik heb mijn iMessage al meerdere keren uitgezet en nummer verwijderd van mijn Apple ID zonder succes, ook mijn netwerk instellingen al een keer gereset. 

Kan ik ergens zien op KPN waarom ik niet naar het buitenland kan communiceren?

icon

Beste antwoord door Grimes 4 July 2022, 23:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Grimes en welkom op het forum! Gek dat de berichten niet verstuurd worden, en goed dat je zelf al wat geprobeerd hebt. Wat gebeurt er precies wanneer je een bericht verstuurd? Krijg je een foutmelding? Of laat het alleen zien dat het niet verzonden is? Speelt dit bij meerdere nummers of bij één nummer? Mocht je het bij één nummer getest hebben, zou je dan voor de zekerheid willen kijken of het naar een ander nummer toe wel lukt? Dan kunnen we uitsluiten dat het aan de ontvanger ligt. Ik hoor je bevindingen graag! 

Hoi @Grimes en welkom op het forum! Gek dat de berichten niet verstuurd worden, en goed dat je zelf al wat geprobeerd hebt. Wat gebeurt er precies wanneer je een bericht verstuurd? Krijg je een foutmelding? Of laat het alleen zien dat het niet verzonden is? Speelt dit bij meerdere nummers of bij één nummer? Mocht je het bij één nummer getest hebben, zou je dan voor de zekerheid willen kijken of het naar een ander nummer toe wel lukt? Dan kunnen we uitsluiten dat het aan de ontvanger ligt. Ik hoor je bevindingen graag! 

Hi Sanne,


Na veel proberen hebben we het probleem gevonden bij de provider van de ontvanger. Berichten sturen naar andere nummers in de US ging wel. 

Dank voor het antwoord!

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig! Fijn dat de oorzaak gevonden is en bedankt voor het delen. 😄