Beantwoord

Inruilbonus van Recommerce niet ontvangen

  • 29 April 2023
  • 7 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb het zelfde probleem met Recommerce, een iPhone 14 Pro Max besteld (27 Maart) bij KPN en wil aanspraak maken op de bonus van €150,- euro (betreft actie van 6 Maart - 2 April). Netjes oude telefoon opgestuurd, voor de zekerheid de gevraagde aankoopbewijs toegevoegd en deze ook de zelfde dag geupload (Aankoopbon met het S.xxxx nummer).

Krijg voor het oude toestel een inruilprijs €23,- op de bankrekening,  maar de €150,- euro nog niks van gezien of gehoord dat de document goed of incorrect zijn aangeboden.  We zijn de 22 dagen (staat in de actie voorwaarden) mbt het uitbetalen reeds gepasseerd.

Recentelijk nogmaals de documenten geupload in het portaal en een email gestuurd met de documenten.

Hierop netjes een auto reply gehad van Recommerce dat ze binnen 5 werkdagen een antwoord geven.

Hier wacht ik dan maar op.

 

@KPN     … Het is een beetje kort door de bocht door de klant richting Recommerce te sturen omdat jullie de verkopende partij zijn en ik als consument met jullie zaken doe, dat jullie het uitbesteden is niet het probleem van de klant en is aan KPN eisen te stellen aan de uitvoerende partij.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Mr. Telegram 10 May 2023, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Mr. Telegram Welkom op het forum! Dat is dan een behoorlijke stroeve gang van zaken. Het klopt inderdaad dat we daarmee een samenwerkingsverband hebben maar ik heb zelf als medewerker van KPN geen inhoudelijke zicht op de uitvoering van de overeenkomst. Ik zou je dan toch willen adviseren om de betreffende mail te beantwoorden. Ik zal wel je signaal over de gang van zaken doorzetten. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt.

Reputatie 1
Badge

Zelfde verhaal hier, aanvraag ingediend en documenten toegevoegd. Na 22 dagen met krijg ik nu een afwijzing dat de aanvraag is niet goedgekeurd. De documenten ontbreken zodat ze niet bij KPN kunnen verifiëren.

Ik vraag mij af, heb het inruil contract toegevoegd, het aankoopbewijs van KPN … wat is er dan niet goed aan.

Het is allemaal best dubieus wat Recommerce doet, lever mijn oude telefoon in en krijg er €23,- euro voor en de telefoon word via hun website voor €130,- weer doorverkocht.  Dat terzijde.

Maar reageren te laat op hun mail of komen niet met een oplossing wat er nu gevraagd word, als je de documenten upload krijg je geen bevestiging.  De actie is reeds voorbij mede door het late reageren en begin langzaam het idee te krijgen dat de €150,- bonus in andermans zak gaat verdwijnen.

Ik heb de documenten vandaag nogmaals geupload en ben benieuwd of het nu wel goed is.

Maar tot nu toe werkt het uploaden en het rechtstreeks mailen met het referentie nummer niet.


Admin: bericht samengevoegd met eigen topic

Reputatie 1
Badge

Ik heb in een ander topic in dit forum geschreven dat mijn bonus is afgewezen.

Het document dat je als bewijs hebt geüpload om in aanmerking te komen voor een extra inruilwaarde ter hoogte van 150 €, behorend bij de actie iPhone 14 serie [Besteldatum: 6 maart – 2 april] en met jouw aanvraagreferentie nr. K642xxxxxxxx, is gecontroleerd. 
Helaas is je document om de volgende reden afgekeurd:
 

Wij verzoeken je het juiste document vóór  14/05/2023 aan te leveren via onderstaande link:


Ik vraag mij af als je de factuur met het gevraagde Sxxx nummer en de details van de iPhone instaan vraag ik mij af wat dan de reden is dat de aanvraag word afgekeurd.

Maar de reden staat er niet bij waarom.

Ik per mail gereageerd, als ik de upload opnieuw moet doen kan ik alleen de bonus van 100 euro kiezen …

 

Reputatie 7
Badge +13

@Mr. Telegram Excuses voor de late reactie want dit is uiteraard niet de bedoeling. De reden voor afwijzing is voor mij onduidelijk, is er al respons geweest na de laatste upload van de documenten vanuit Recommerce? 

Reputatie 1
Badge

@Remco_ Ja, ik heb vandaag de goedkeuring van Recommerce ontvangen en binnen 48 uur staat het op mijn rekening.

Uit eindelijk de factuur geupload ipv van de bevestiging van mijn bestelling waar ook de Sxxxx nummer opstaat.  Maar dat zou wel makkelijk zijn geweest als dit specifiek gemeld werd.  Bij de bestelling krijg je ook bevestigingen van KPN met info van de factuur welk ik 1 dag later kreeg, deze mail bevestigingen net naar de online bestelling zijn denk ik niet afdoende.

Reputatie 7
Badge +13

@Mr. Telegram Wat fijn dat het dan toch gelukt is en ik koppel jouw bevinding terug als feedback! Bedankt dat je de tijd neemt om dit te delen en post gerust nog even iets als ik nog iets voor je kan betekenen!

Reputatie 1
Badge

Case closed ! De €150,- bonus welk gelde is vandaag bijgeschreven.

@Remco_  het zou handig zijn dat KPN vermeld welke documenten van belang zijn en ge-upload moeten worden.

Wel volgens de AVG richtlijnen, ik weet niet op NAW en officiële documenten IDs (Rijbewijs/Paspoort) van groot belang zijn voor externe partijen maar wel vermeld staan op het contract welk uiteindelijk geüpload moet worden. Dit kan fraude meer in de hand werken.

Wat nu bekend is bij Recommerce zijn mijn NAW gegevens, telefoonnummer, email, geboorte datum, bankrekening en rijbewijs/paspoort nummer.   Dat vind ik nogal veel voor een afhandeling van iets wat bij KPN al bekend is.  Neem dit graag mee in de evaluatie om dit simpeler op te lossen en het risico van data breaches (data lekken) te minimaliseren.