Beantwoord

Internet buitenland

  • 26 April 2019
  • 9 reacties
  • 1043 keer bekeken

Bevindt mij in Denemarken, Krijg de melding dat is ik niet “on line” ben.
Telefoon staat juist ingesteld. Staat roaming voor buitenland uitgeschakeld voor deze sim kaart?
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 26 April 2019, 22:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Jaap Steffen,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met het internet in Denemarken. Als alles goed ingesteld staat, dan zou het moeten werken. Welke telefoon heb je? Een Android of een iOS? (Apple)
Het berefft een Android toestel
Reputatie 7
Badge +22
Het berefft een Android toestel
Oké, welke merk en type telefoon is het, dan kan ik kijken waar het eventueel in kan zitten.
Hoi Dennis, het is een Samsung Galaxy J5 2016 (SM-J510FN)
Netwerk is Telia DK KPN
status mobile netwerk is: verbinding verbroken...
Reputatie 7
Badge +22
@Jaap Steffen, we gaan toch even de stappen doorlopen:

Dataroaming in- of uitschakelen

Je kunt je dataverbruik in het buitenland beperken door dataroaming uit te schakelen, zodat er geen verbinding met internet via het mobiele netwerk kan worden gemaakt wanneer je in het buitenland bent. Je kunt nog steeds wifi gebruiken, ook al is dataroaming uitgeschakeld.


TIP 1:

1. Ga naar "Mobiele netwerken"


Veeg met je vinger naar omlaag vanaf de bovenkant van het scherm.


Druk op het icoontje voor instellingen.


Druk op Verbindingen.


Druk op Mobiele netwerken.


2. Dataroaming in- of uitschakelen

Druk op de indicator naast "Roaming" om de functie in of uit te schakelen.


3. Terugkeren naar het startscherm

Druk op de hometoets om af te sluiten en terug te keren naar het startscherm.


TIP 2:
Je kunt de telefoon instellen om automatisch een netwerk te zoeken of je kunt handmatig een netwerk kiezen. Als je handmatig een netwerk kiest, zal de netwerkverbinding met je telefoon worden verbroken, wanneer het gekozen netwerk buiten bereik is:








Ik hoop dat het lukt! 😉
Bedankt voor de tips Dennis,
Alle instellingen staan (stonden) goed.
Telefoon uitgeschakeld en batterij enige tijd verwijderd.
Vervolgens weer opgestart en dan werkt het weer.
Lijkt er op dat het overschakelen naar een ander netwerk niet helemaal feilloos werkt.

Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor de tips Dennis,
Alle instellingen staan (stonden) goed.
Telefoon uitgeschakeld en batterij enige tijd verwijderd.Vervolgens weer opgestart en dan werkt het weer.Lijkt er op dat het overschakelen naar een ander netwerk niet helemaal feilloos werkt.

Bedankt voor de hulp!

Dan zou ik toch denken dat het aan de telefoon ligt @Jaap Steffen, ik zou haast denken dat ie defect is. 🤔
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jaap Steffen, Goed dat je alle stappen die Dennis heeft aangegeven hebt doorgenomen en je het toestel hebt herstart. Ik lees dat het weer werkt, maar mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, horen we het graag.

Reageer