Beantwoord

iPhone geeft aan dat MMS aangezet moet worden om een sms te sturen

  • 18 May 2019
  • 18 reacties
  • 27447 keer bekeken

Hallo allen

mijn iphone 6 zegt als ik een sms wil versturen dat ik daarvoor mms moet aanzetten. Maar mms bestaat niet meer.....wat nu?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door wjb 11 June 2019, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Interreli, welkom! Apart dat je die melding krijgt. Kan deze hulppagina van Apple hier wellicht bij helpen? Ik neem aan dat je een sms probeert te versturen met alleen tekst? Staat bij Instellingen - Berichten - iMessage wel gewoon aan?
dank voor je reactie. Née die pagina heb ik al gezien. iMessage staat aan maar helpt niet...
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Interreli
Was bij mij laatst ook zo, na een geforceerde herstart van de iPhone werkte het weer goed.
Dit doe je bij de iPhone 6 door de home (ronde) toets tegelijk met de uitknop indrukken en ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.
Heb je de iPhone 6S (met vingerafdrukherkenning) dan gaat dit door de volume - en de uittoets tegelijk indrukken en ingedrukt houden tot het appeltje verschijnt.
Dank je wel huistijger, helpt Ook niet. Ik ga even naar de Apple winked en Laat het hier weten als ze het op kunnen lossen
Reputatie 7
Badge +21
Je kunt ook de netwerkinstellingen even terugzetten.
Instellingen
Algemeen
Stel opnieuw in
Herstel netwerkinstellingen
Reputatie 7
Badge +25
Ik hoop dat het lukt @Interreli! Ik kan zelf verder ook geen oplossing verzinnen dus wellicht dat de reset van de netwerkinstellingen nog kan helpen. En anders weet de Apple winkel het vast en zeker.
Reputatie 1
Ik hoop dat het lukt @Interreli! Ik kan zelf verder ook geen oplossing verzinnen dus wellicht dat de reset van de netwerkinstellingen nog kan helpen. En anders weet de Apple winkel het vast en zeker.

Hey @Interreli hier zit ik met hetzelfde probleem. Ik hoop dat je bij de Appleboer oplossing vind en wilt delen.
https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/instellen-mms-op-iphone-xr-474336#post774326
Verwarring is wat mij betreft alleen maar groter geworden.

Grt,
wmuller1
Mms bestaat al bijna 2 jaar niet meer dit staat alweer even uit.
Reputatie 7
Mms bestaat al bijna 2 jaar niet meer dit staat alweer even uit.
Bij KPN ... T-Mobile is 8 januari 2019 gestopt met MMS.

Het lijkt er echter op dat de berichten app op een iPhone MMS berichten wil gebruiken als er een bericht verstuurd moet worden naar een apparaat anders dan een Apple apparaat.
Reputatie 1
Mms bestaat al bijna 2 jaar niet meer dit staat alweer even uit.

Dat kan wel wezen en dat zeggen er wel meer maar mij iPhone is van januari 2019 en de meest recente update van het OS is van een maand geleden. Toch krijg bik bij het verzenden van een bericht naar Piet bijgaande mededeling.

Is er geen Apple deskundige op dit forum?

Reputatie 7
Maar via het KPN netwerk kunnen sinds 1 juli 2017 geen MMS berichten verstuurd worden en via het netwerk van T-Mobile kunnen sinds 8 januari 2019 geen MMS berichten meer verstuurd worden. De berichten app op jouw iPhone kan dan wel zeggen dat mms-berichten moet zijn ingeschakeld maar dat verandert niets aan het feit dat MMS berichten niet verstuurd kunnen worden via de netwerken van KPN en T-Mobile.

Misschien heeft @huistijger nog een goed idee, hij moet hier, lijkt mij, toch ook tegenaan gelopen zijn.
Een Telfort klant kreeg een soortgelijke melding omdat het bericht te groot is. Voor dat we mms kregen werden dergelijke berichten opgedeeld. Dit is echt iets in de telefoons van nu of er staat op de sims iets niet goed.
Reputatie 7
Badge +11
@Galdor68

Zou dit dan de oplossing zijn
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/iphone-xr-met-ios-12-model-a1984/topic/sms/handmatig-instellen
Ja ongelooflijk, in de Apple winkel was het zo gefikst. Tot mijn schande beken ik dat ik niet weet hoe. Het was druk, de medewerker googelde er even op, veranderde de instellingen en hoppa! Gefixt voor nix! Sorry sorry dat ik geen details weet, alleen, het kan dus goed komen door de instellingen te veranderen......
@Galdor68

Zou dit dan de oplossing zijn
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/iphone-xr-met-ios-12-model-a1984/topic/sms/handmatig-instellen

Dat geval wat ik noemde ging om een Samsung galaxy A5 de overeenkomst van het mms probleem viel me op. Door de invoer van unicode nodig voor emoji's uit te schakelen zou dat zijn op te lossen.
Reputatie 7
Badge +25
Ja ongelooflijk, in de Apple winkel was het zo gefikst. Tot mijn schande beken ik dat ik niet weet hoe. Het was druk, de medewerker googelde er even op, veranderde de instellingen en hoppa! Gefixt voor nix! Sorry sorry dat ik geen details weet, alleen, het kan dus goed komen door de instellingen te veranderen......
Iets is beter dan niets @Interreli. We weten in ieder geval dat het een relatief simpele instelling was. Wel fijn dat het voor jou is opgelost in ieder geval. Ik hoop dat iemand de oplossing hier nog kan en wil delen zodat anderen er ook mee geholpen zijn. 😃
Reputatie 7
Badge +21
De Applesite geeft het antwoord

https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph3d039b67/ios
Reputatie 7
Ik hoop dat iemand de oplossing hier nog kan en wil delen zodat anderen er ook mee geholpen zijn. 😃
De oplossing staat in dit bericht.
Met dank aan Apple voor de onduidelijke bewoording.