Beantwoord

Is er iets aan de hand met data bij de iPhone 11 en SE 2020?

  • 29 May 2024
  • 20 reacties
  • 353 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds ongeveer 1-2 weken, hebben 3 van de 5 toestellen bij ons in huis ineens allerlei vage problemen met de KPN verbinding. Het duurt langer voordat de toon overgaat bij iemand bellen en data is uiterst onbetrouwbaar, overal waar we zijn hapert de data. Toestel info:
1x Iphone 11
2x iPhone SE 2020 waarvan 1 met zakelijk abonnement

Is er iets nieuws gaande waarvan ik niet op de hoogte ben? 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 30 May 2024, 17:37

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Niels Mostert! Niet handig dat de data zo hapert. 😕

Als dit nog steeds speelt dan eerst deze tips: 

  • Start de toestellen opnieuw op
  • Kijk of er een iOS update is en installeer als er een update is

Mocht dat het niet oplossen, neem dan contact met ons op via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Dan kan mijn collega een melding doorzetten naar de mobiele specialisten en dan kunnen zij het onderzoeken!

Reputatie 1

Alles al geprobeerd natuurlijk. Rebooten, OS update, VoLTE aan, netwerk instellingen reset, maar sim kaart in nieuwer toestel (13) en alles werkt gewoon. 
Ik krijg het vermoeden dat de bekende iPhone 11 problemen weer optreden. En de SE 2020 is qua componenten behoorlijk gelijk aan de iPhone 11, dus mogelijk gaat daar iets mis? 
Ik heb ook al gebeld naar jullie, wordt als het goed is nu een onderzoek gestart. Heel benieuwd…
 

Reputatie 7
Badge +18

Super dat je al gebeld hebt. Als blijkt dat meer toestellen dit probleem hebben dan komen al deze meldingen bij hetzelfde team terecht dus die kunnen dit dan onderzoeken.

Hopelijk krijg je snel terugkoppeling!

Hoi, ik heb dit met de iPhone 12pro. 
met een e Sim van onze kpn.

ik gebruik de laatste iOS. Nog meer mensen?

 

voelt heel erg als 2 jaar geleden met de iPhone 11

Reputatie 7
Badge +9

@Sanne van KPN In verband met de veiling 3500Hz-band en de uitrol ervan worden van bepaalde masten al apparaturen vervangen en 2600Mhz-band uitgezet. Misschien woont @Niels Mostert in de buurt van zo een mast.

Voorbeeld uit centrum Breda

 

@TDN waar kan ik zo kaart vinden?

Reputatie 7
Badge +9

@micF Ga na antennekaart.nl en tick jouw postcode in

Ik ervaar dezelfde problemen met een Iphone 12. Dat er meerdere types iPhones ineens last hebben van wegvallende verbindingen is dan ook geen toeval meer.

Mijn bevindingen heb ik inmiddels hier al gepost; Ik heb slecht of geen 4g op onze iPhone 11's | KPN Community

Maar mogelijk ga ik ook nog telefonisch contact opnemen

Reputatie 7
Badge +18

Maar mogelijk ga ik ook nog telefonisch contact opnemen

Graag! Dan kunnen er tickets doorgezet worden en kunnen we dit onderzoeken. 

Reputatie 1

@Sanne van KPN In verband met de veiling 3500Hz-band en de uitrol ervan worden van bepaalde masten al apparaturen vervangen en 2600Mhz-band uitgezet. Misschien woont @Niels Mostert in de buurt van zo een mast.

Voorbeeld uit centrum Breda

 

Bedankt, ik heb dit meteen even nagekeken, maar 38 staat in heel Rotterdam (waar ik woon) nog aan. En bovendien heb ik de klachten overal in NL, laatst ook onderweg naar Noord Holland bijvoorbeeld. Heel de weg haperende dataverbinding.
Ik dacht eerst nog dat het aan een OS update lag, maar 1 van de 3 toestellen die de problemen gaf, had de update nog niet die de andere 2 wel hadden gehad (naar 17.5.1, de andere zat nog versie ervoor) Dus lijkt ook niet aan een OS update te liggen. 
 

Ik heb hetzelfde probleem als Niels. Iphone 11, IOS 17.5.1. Internet hapert overal in het land, springt dan naar EDGE netwerk. Telefoonverbindingen haperen, als ik mensen bel horen zij mij halverwege het gesprek niet meer. Ook sinds een week of 2, 3.

Reputatie 1

Super dat je al gebeld hebt. Als blijkt dat meer toestellen dit probleem hebben dan komen al deze meldingen bij hetzelfde team terecht dus die kunnen dit dan onderzoeken.

Hopelijk krijg je snel terugkoppeling!

Als het goed is krijg ik binnen 3 werkdagen een reactie. Zou wel fijn zijn. 
 

Ik heb hetzelfde probleem als Niels. Iphone 11, IOS 17.5.1. Internet hapert overal in het land, springt dan naar EDGE netwerk. Telefoonverbindingen haperen, als ik mensen bel horen zij mij halverwege het gesprek niet meer. Ook sinds een week of 2, 3.

 

Ik ervaar ook precies hetzelfde, Al een nieuwe simkaart aangevraagd alle instellingen aangepast en opnieuw ingesteld niks werkt. Zo irritant

Ik ervaar precies dezelfde klacht als hierboven.

Vorige week al contact gehad met jullie en een nieuwe simkaart aangevraagd alle stappen doorlopen, maar niks werkt. Ligt het probleem dan toch niet bij jullie?

 

Groetjes Laura

Reputatie 1

Ik volg de topics hierover omdat ik als Youfone-klant hetzelfde probleem met mijn iPhone 11 ervaar. En een vriend van mij met iPhone 11 bij KPN zelf ervaart ook hetzelfde. Ik kan in ieder geval een tip delen die mij een beetje heeft geholpen: zet bellen via 4G op je iPhone uit. Sinds ik bellen via 4G heb uitgezet, verlopen telefoongesprekken beter en blijft mijn iPhone 11 niet onnodig lang op 2G hangen. Ook het internet lijkt sindsdien iets beter te werken.

@Domi_ deze instelling is op een iPhone 12 niet meer uit te schakelen. Je belt dus sowieso over 4G.

 

Deze dag heb ik eigenlijk geen problemen meer ervaren. Het kan toeval zijn, maar mogelijk ervaar jij dat dus ook al. Maar dat is nu te vroeg om te zeggen. 
 

we houden het in de gaten ;)

Badge

Ook ik heb problemen met de iphone11, zit bij budget mobiel, die zeggen dat ze het neerleggen bij kpn… maar mijn vraag is hoe lang gaat deze ellende nog duren?
Mijn telefoon schiet van 4g naar E en verbinding valt steeds weg. Zwaar irritant! 

 

Reputatie 1

Update: Nog geen nieuws en problemen houden aan. KPN is wel een onderzoek gestart, daarvan kreeg ik donderdag bericht per sms. Heel benieuwd… 

Mijn man en ik hebben sinds kort precies hetzelfde probleem met onze iPhone 11 en Kpn mobiel. Klantenservice zegt dat het een bekend probleem is en dat ze ermee bezig zijn. Heeft volgens de klantenservice te maken met het onlangs uitzetten van 3G bij KPN. Hopelijk krijgen ze het snel opgelost want niet tot nauwelijks kunnen bellen of gebeld kunnen worden is wel heel vervelend en ook de vertraging op de 4G is onwerkbaar. 😒

iphone 12 maar op de zaak ook diverse problemen met Iphone SE,  wegvallende verbindingen 

Reageer