Beantwoord

Kan de werking van NFC worden verstoord door een SIM kaart (Android 12) ?

  • 27 June 2022
  • 3 reacties
  • 142 keer bekeken

Contactloze betaling via ING geeft na een half jaar spontaan foutmelding geweigerd (mogelijk vlak na update naar Android 12 maar dit is niet zeker). Terug naar fabrieksinstellingen helpt niet. 

Probleem verholpen na herinstallatie systeemsoftware door leverancier Oppo (wederom Android 12). Alle apps vervolgens opnieuw geïnstalleerd (nog zonder simkaart). NFC betaling blijft functioneren totdat de KPN simkaart alsnog wordt geplaatst (en installatie van Whatsapp/Telegram). Is dit herkenbaar?

icon

Beste antwoord door Leon1685 1 July 2022, 21:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Leon1685!

Wat irritant dat je geen gebruik meer kunt maken van deze functionaliteit.
Google verteld mij dat dit een bekend probleem is: https://community.oneplus.com/thread?id=1561204 en bij Oppo een hoge prioriteit heeft. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Dank voor je reactie en de link, Shyrin. Het probleem met mijn Oppo Reno 5G is sinds vandaag opgelost door het plaatsen van een nieuwe simkaart zonder NFC (simkaart zonder Secure Element ondersteuning). Hartelijk dank aan de KPN klantenservice voor het toesturen van de (DUO) simkaarten. Zij waren zelf nog niet bekend met dit probleem en deze oplossing. Zou je dit kunnen doorgeven aan de afdeling bij de klantenservice die over de ondersteuning gaat van mobile telefonie zodat ook andere klanten kunnen worden geholpen met deze oplossing?

Reputatie 7
Badge +16

Ik zal het intern zeker doorgeven, @Leon1685. Heel erg fijn dat je deze tip/ oplossing hier deelt, dan hebben andere klanten die hier ook tegenaan lopen, ook een oplossing..