Beantwoord

Kan ik nu een abonnement afsluiten en volgend jaar mijn nummer daar op overzetten?

  • 26 May 2023
  • 3 reacties
  • 90 keer bekeken

Hoi,

 

Op dit moment heb ik een T-Mobile abonnement wat over 1 jaar stopt. 

Ik wil graag naar KPN overstappen met nummerbehoud. Kan ik dan eventueel nu een abonnement afsluiten met een nieuw nummer en dan 1 jaar later, alsnog mijn nummer via T-Mobile overnemen? Er staat op de website over 4 maanden, dus ik ben een beetje te vroeg. Bereik is hier zo slecht (tmobile) en KPN netwerk is veel beter daarom wil ik nu alvast het abonnement nemen.

 

 

 

icon

Beste antwoord door GerritS76 26 May 2023, 12:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Hakann03 

 

Je zou nu al het T-Mobile nummer kunnen laten porteren naar KPN, bij T-Mobile krijg je dan een ander nummer.

Zie deze pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/nummerbehoud

 

Je kan ook later het T-Mobile nummer porteren naar je bestaande KPN abonnement, dat kan je dan telefonisch via de klantenservice regelen.

 

Aanvulling:

Ondersteunt jouw toestel ook Bellen via WiFi (VoWiFi), dan zou je dat nog kunnen proberen, als je daarmee wel goed kan bellen dan zou je dat zolang kunnen gebruiken.

Op dit moment heb ik een T-Mobile abonnement wat over 1 jaar stopt. 

Ik wil graag naar KPN overstappen met nummerbehoud. Kan ik dan eventueel nu een abonnement afsluiten met een nieuw nummer en dan 1 jaar later, alsnog mijn nummer via T-Mobile overnemen? Er staat op de website over 4 maanden, dus ik ben een beetje te vroeg. Bereik is hier zo slecht (tmobile) en KPN netwerk is veel beter daarom wil ik nu alvast het abonnement nemen.

Wat je sowieso zou kunnen doen is bij T-Mobile via de dekkingspagina een dekkingsklacht in te dienen. Daar starten ze dan een onderzoek, als de klacht ingediende klacht gegrond wordt verklaard, dan kan het zijn dat ze je uit coulance de keus geven om korting te krijgen of vroegtijdig de overeenkomst te ontbinden.

Nummerbehoud kan in principe ook tijdens de looptijd van je nieuwe abonnement bij KPN, de procedure om deze te doorlopen werkt wel wat anders dan nummerbehoud bij een nieuw abonnement.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen - als je nu al niet tevreden bent over T-Mobile en geen klacht wilt indienen, of de klacht niet gegrond verklaard is - is het afkopen van je abonnement. Het is dan het slimste om bij My T-Mobile alle optionele diensten uit te schakelen, de laagste databundel te kiezen en onbeperkt bellen uit te schakelen. Als de wijzigingen zijn doorgevoerd neem je contact op met de klantenservice waarbij je aangeeft dat je het abonnement wilt afkopen en wilt laten omzetten naar Prepaid. Wanneer je nummer is omgezet naar prepaid kan je deze zonder enige problemen met behulp van nummerbehoud binnen enkele dagen naar KPN overstappen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Hakann03 en welkom hier op ons forum!

Goede vraag die je stelt en ik zie dat zowel @GeSp als @GerritS76 je van goede tips en informatie hebben voorzien. Kun jij hiermee uit de voeten en weet je hiermee waar je aan toe bent?

Reageer