Beantwoord

Kan niet bellen en gebeld worden via 2G (Zaandam)

  • 7 January 2020
  • 110 reacties
  • 2990 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb vandaag een raar probleem gehad met 2G.

Ik was met mijn oude mobiele telefoons (zie mijn profiel) in Zaandam. Rond 17:00 wilde ik de Motorola International 1000 (autotelefoon uit 1992) gaan testen. Ondanks uitstekend bereik lukte het mij niet om te bellen (toon 0.25 sec. aan, 0.25 sec. uit). Ik probeerde 1200 te bellen en het 06-nummer van mijn smartphone. Wanneer ik met mijn smartphone (Vodafone) naar het 06-nummer van de Motorola belde, werd ik meteen doorgeschakeld naar Voicemail. Ik heb daarna de telefoon uit- en aangezet maar dit loste het probleem niet op.

Hierna probeerde ik het op de Pocketline Darwin Plus uit 1996, exact hetzelfde probleem!

Vervolgens gesproken met KPN-medewerker via chat, deze adviseerde mij om te controleren of ik doorschakelen actief had voor alle inkomende oproepen. Ondanks dat ik wist dat dit niet het geval was (beide toestellen werken immers prima bij mij thuis) heb ik op de Pocketline geprobeerd de status hiervan op te vragen, deze beschikt over een handig menu hiervoor. In tegenstelling tot thuis, waar ik na ongeveer 2 seconden de status krijg te zien, werkte ook dit niet.

De medewerker vroeg mij of ik wel SMS-berichten kan sturen. Dit heb ik geprobeerd op de Pocketline (de Motorola heeft geen SMS-mogelijkheid), dit werkte wél naar behoren.

Daarna had de medewerker even geen verdere mogelijkheden voor mij om te testen, mogelijk zou er sprake zijn van een lokale storing. Op de site van KPN werd echter geen storing vermeld op het adres waar ik mij op dat moment bevond, evenmin op Allestoringen.

Ik ben rond 17:45 met de trein naar huis gegaan, op station Zaandam nogmaals geprobeerd op de Pocketline (1200 bellen en status doorschakelen opvragen), nog steeds hetzelfde probleem. Waarschijnlijk ben ik toen verbonden geweest met een andere zendmast, die stond toen op zo’n 50 meter afstand, dus perfect signaal.

Eenmaal bij station Castricum aangekomen bovenstaande twee handelingen nogmaals uitgevoerd, nu werkte alles weer naar behoren! Op station Alkmaar nog tweemaal status doorschakelen opvragen geprobeerd, werkte nog steeds. Ik ben nu weer thuis en beide telefoons doen het weer zoals gewoon.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand geweest kan zijn?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 May 2022, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

110 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Tobias, welkom terug!  Wat een vreemde situatie. Even om te kijken of ik het goed begrijp:

Je had met 2 toestellen (Motorola & Pocketline) dat je in Zaandam niet kon bellen en gebeld worden. Je kon wel sms’en. Dat impliceert dat er an sich wel een verbinding en bereik was, anders zou ook sms’en niet lukken.

In Castricum, Alkmaar en thuis was alles in orde. Was het verschillende plekken in Zaandam waar je dit had, of was het steeds op het station? En, aangezien we toch weer een paar dagen verder zijn, ben je daar nog weer geweest? Zo ja, had je toen ook dit probleem?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Erik, dank voor je reactie. Klopt helemaal.

Ik kon inderdaad in Zaandam op twee verschillende locaties niet van 2G c.q. GSM 900 gebruikmaken, op het station en op kantoor. Volgens mij ben ik met tenminste twee basisstations verbonden geweest, te weten:

Op beide locaties deden zich dezelfde problemen voor: niet kunnen bellen en gebeld kunnen worden en niet de status van doorschakelen op kunnen vragen. Op de Pocketline kon ik wel SMS verzenden naar Vodafone.

Ik ben sinds mijn bovenstaande bericht niet meer in Zaandam geweest dus heb helaas niet meer kunnen testen of ik daar nog tegen deze problemen aanloop, maar heb in de regio Alkmaar totaal geen problemen.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Tobias. Ik zie hier niets dat er op wijst dat er met de masten problemen waren. Zou ook wel heel toevallig zijn als beide tegelijkertijd een of andere storing zouden hebben. Ik vermoed dan ook een soort combinatie van drukte was waardoor er wellicht niet voldoende bereik was en misschien nog invloed van de toestellen zelf (gezien hun leeftijd). Mocht het nou weer voorkomen, dan is het handig als je op dat moment contact opneemt via 0800-0402. Je kunt dan namelijk doorverbonden worden met de technische afdeling die kan nakijken of er iets in je netwerkinstellingen niet goed staat of dat het wel aan onze kant zit.

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor de info. Ik zal zeker telefonisch contact opnemen als ik in de toekomst nog tegen problemen aanloop.

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag in Haarlem geweest, geen problemen ondervonden. Tevens getest in Uitgeest. Ik ben mogelijk volgende week weer in Zaandam en ga dan uiteraard ook daar weer testen op dezelfde locaties.

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben nu in Zaandam en het werkt nog steeds niet naar behoren! Kan hier nog steeds niet bellen op beide telefoons via 2G/GSM.

Reputatie 7
Badge +30

Heb je de mogelijkheid om, als je daar nog bent, of anders de volgende keer, kruistesten te doen? Dat wil zeggen plaats de simkaart van een van beide oudere telefoons in een ander toestel dat daar wel goed werkt (bij voorkeur met een KPN sim, maar een andere provider mag ook als je niet anders hebt). En plaats de simkaart van dat andere toestel in de oudere. Kijk dan of de oudere met die simkaart wel werkt. En kijk of het andere toestel met de sim uit de oudere ook werkt.

 

Als de Motorola/Pocketline met andere sim ook niet werkt, en het andere toestel met oudere sim wel, dan is het toch op een of andere manier een toestelprobleem. 

Werkt Motorola/Pocketline met andere sim niet, maar het andere toestel met oudere sim ook niet, dan wijst het toch meer op iets van de mast. In dat geval, neem telefonisch contact op met 0800-0402 om doorverbonden te kunnen worden met de technische afdeling.

Werkt Motorola/Pocketline met andere sim wel, en andere toestel met oudere sim niet, dan gaan we simkaart vervangen.

Reputatie 3
Badge +1

Omdat het zo consistent te reproduceren is, lijkt het wel alsof de locatie van mijn toestel niet goed geregistreerd wordt in de HLR van de MSC wanneer ik in Zaandam aankom. Nadat ik een nummer kies en de telefoon de verbinding probeert op te bouwen, wordt ik meteen geweigerd door het netwerk en wordt de verbinding verbroken.

Ik heb eventueel een nieuwe Nokia 800 Tough liggen waar ik mee kan testen. Deze heb ik in december 2019 gekocht en staat al op 2G geforceerd. Nu maakt deze gebruik van een Vodafone prepaid SIM. Zodra ik weer in de regio Zaandam ben en mijn oude toestellen werken, dan ga ik kijken of deze wel werkt.

Reputatie 3
Badge +1

Dag @Erik_,

Ik ben vandaag (en de komende dagen) in Oostzaan en heb eindelijk de kans gehad om verder te gaan met dit onderzoek.

Hier helemaal een aparte situatie: ten eerste kon ik met de Pocketline op een bepaalde plek in het dorp wel bellen maar op een andere locatie (mijn huidige locatie) niet, ten tweede ben ik er achter gekomen dat ik op de Nokia 800 schijnbaar wel kan bellen (met de SIM van de Pocketline), op dezelfde locatie als waar ik op beide andere telefoons niet kan bellen. Daarna de SIM weer teruggeplaatst in de Pocketline, daarop werkte het nog steeds niet. Erg bizar. Uiteraard alle betrokken telefoons netjes uitgeschakeld voor het plaatsen van de SIM. Ik moet er nogmaals bij zeggen dat in de omgeving van Alkmaar en Heerhugowaard alles naar behoren werkt, op zowel de Pocketline als de Motorola. Dat maakt het nog vreemder.

Een paar dagen geleden heb ik ook getest in de auto, gereden van Heerhugowaard naar Naarden. Ook hier geldt: in de omgeving van Zaandam en Uitgeest werkt het niet, vanaf Castricum en (in de andere richting) Amsterdam werkt het weer.

Ik heb een video gemaakt van het probleem, misschien dat dat nog e.e.a. verduidelijkt: https://youtu.be/f2PgexeP5X0.

Reputatie 7
Badge +30

Bijzondere situatie, Tobias. Ik blijf in dit geval bij mijn eerdere advies om hierover even telefonisch contact op te nemen, vooral als je nu nog op locatie bent. Dan kan er ter plekke met je meegekeken worden. 

Reputatie 3
Badge +1

Dat had ik inderdaad even moeten doen. Inmiddels ben ik weer thuis. Ik zal proberen morgen even de helpdesk te bellen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb vandaag een chatsessie gehad met de helpdesk, er is door de medewerker aldaar een ticket van dit probleem aangemaakt bij de specialisten mobiele netwerken.

Reputatie 3
Badge +1

Nog even een update. Inmiddels ben ik erachter dat ook in Purmerend dit probleem speelt. Het gaat eigenlijk om heel Zaanstreek-Waterland.

De dag na de chatsessie met de helpdesk werd de volgende werkdag om 9:00 al teruggebeld door de afdeling mobiele netwerken. De medewerker die ik sprak kwam zeer deskundig over maar was volgens mij niet op de hoogte gesteld van de omschrijving van mijn probleem, daarom in een notendop mijn ervaringen tot nu toe beschreven. Hij verbaasde zich erover dat het zo’n groot gebied betreft en zei dat het met handover tussen verschillende BTS’en te maken zou kunnen hebben, maar heb hem uitgelegd dat het probleem ook optreedt bij een zichtverbinding van <100 meter tussen BTS en toestel. De medewerker heeft voor beide nummers een instelling ‘gereset’ die mogelijk problemen op zou kunnen leveren. Ik heb verder geen idee wat voor instelling dit was. Helaas heeft dit niet geholpen, heb nog steeds hetzelfde probleem.

Tijdens het telefoongesprek met de medewerker schoot mij nog het volgende te binnen: er was vorig najaar een vrije grote storing in het gebied waar ik problemen heb. Tijdens de storing reden we toevallig door Purmerend en Oostzaan en ik kan mij herinneren toen continu niet of nauwelijks signaal te hebben op de Darwin. Misschien een heel rare gedachte, maar zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Iets niet goed/volledig herstart na de storing?

Verder kan ik me nog herinneren dat ik vóór deze storing, ook in 2019, een Siemens S6 uit 1997 heb gebruikt in Zaandam, dit zonder problemen. Deze telefoon is uiteraard ook alleen voor PGSM 900.

Inmiddels ben ik overigens in het bezit van een mooie, nieuwe Nokia 6310i die ik nog wil gaan inzetten om kruistesten te doen, echter de huidige omstandigheden staan dat vooralsnog niet toe.

Reputatie 3
Badge +1
Hierbij nog een kaartje met hierin omcirkeld alle locaties waar ik tot nu toe heb getest. Ik denk dat de kleuren voor zich spreken. Op de locatie geel (Oostzaan) heb ik dus een enkele keer wel een succesvol gesprek kunnen voeren via 2G/GSM 900. Voor alle duidelijkheid, het gaat om voice wat niet werkt, SMS werkt wel overal naar behoren. Weet iemand wat ik nog meer kan proberen/uitsluiten? Zou fijn zijn als hier een oplossing voor kan worden gevonden aangezien KPN, 2G garandeert tot 2025.

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat je het topic zo getrouw bijhoudt, Tobias! Mooi duidelijk ook met kaartje. Ik heb alleen hier geen oplossing voor. Ik kan een nieuwe melding voor je aanmaken bij de technische dienst. Maar, zoals ik al aangaf, het is sneller als je daarvoor zelf belt op het moment dat je de problemen ervaart zodat je direct naar ze doorverbonden kunt worden.

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor je reactie, Erik. Ik had gehoopt dat er via deze weg een oplossing voor kan worden gevonden. Natuurlijk ben ik bereid om de helpdesk te bellen op het moment dat het probleem zich voordoet maar moet dan weer het hele verhaal van voor af aan gaan voordragen terwijl ik hier al zoveel mogelijk heb beschreven.

Reputatie 3
Badge +1

Heb het kaartje bijgewerkt (vandaag wat gewandeld in de omgeving van Schagen/Petten). Diverse keren getest c.q. gebeld naar 1200 met de Pocketline Darwin+, ging allemaal prima. Wanneer ik weer op een locatie kom waar het niet werkt dan zal ik via mijn smartphone (Vodafone) zeker contact opnemen met de helpdesk zodat zij op dat moment mee kunnen kijken.

Ik heb overigens nog wat informatie opgezocht over de toon die ik te horen krijg op de ‘rode’ locaties, volgens mij is dit de congestion/reorder/fast busy tone. Weet niet wat hiervoor de Nederlandse benaming is. De toon is echter 0,2 i.p.v. 0,25 seconde.

A reorder tone, sometimes called a fast busy signal, indicates that no transmission path to the called number is available.

The most prevalent, by country, is 425 Hz, 0.25/0.25 (on/off in seconds).

Om een of andere reden kan het GSM-netwerk mijn oproep dus niet routeren naar het doelnummer. Het probleem moet zich dus ergens voordoen in de infrastructuur...

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@Erik_ Ik heb verder onderzoek gedaan en tot een (voorlopige) conclusie gekomen. Ik vermoed dat het 2G-netwerk in bepaalde regio’s/op bepaalde momenten aan zijn maximumcapaciteit zit en ik de congestietoon te horen krijg. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat GSM bij KPN nog maar 5 MHz bandbreedte beschikbaar heeft. Misschien komt er met de uitfasering van 3G in 2022 wel meer bandbreedte voor 2G vrij? Er is nu namelijk nog 5 MHz bandbreedte op 900 MHz in gebruik voor UMTS/HSPA.

P.S.: Onderstaande uitleg van Bryte.net schetst precies mijn probleem. Het is al een oud stukje tekst uit 2004:

Mijn GSM staat gewoon aan, maar mensen krijgen toch mijn voicemail. Hoe kan dat?

Het kan gebeuren dat je prima ontvangst hebt en dat je toch niet kan bellen omdat alle basisstations helemaal "vol" zitten. Er is dan nog wel capaciteit op het netwerk om bijvoorbeeld een SMS te versturen, maar er zijn geen spraakkanalen vrij, waardoor je niet kan bellen. Uiteraard kan dit natuurlijk ook voorkomen op het moment dat iemand naar jou probeert te bellen. Omdat het netwerk weet dat er toch geen gesprek opgebouwd kan worden gaat je telefoon dan niet over, maar de beller krijgt een in-gesprek of congestietoon of natuurlijk je voicemail, als die actief is. In mindere mate zou er sprake kunnen zijn van congestie: alle lijnen van en naar de provider zijn bezet.

 

Kort samengevat: vrijwel zeker oorzaak van probleem gevonden echter kan voorlopig niet worden opgelost.

@tobiastheebe Dit lezende realiseerde ik me dat een capaciteits maximum op 2G mij wellicht ook parten heeft gespeeld. Sinds de coronamaatregelen is het al een paar keer voorgekomen dat er geen gesprek tot stand gebracht kon worden. Ik zit in een buitengebied en met 1 smartphone (die geen VoLTE kan) op het Vodafone netwerk. VFNL heeft 3G uitgezet en die freqentieruimte is nu toebedeeld aan 4G.

Wat KPN op termijn gaat doen met 2G freqrentieruimte weet ik niet, maar er zijn al meerdere jaren methodes bekend om freqrentieruimte voor 4G en 2G dynamisch toe te kennen. De freqrentieruimte is dan in feite 4G, maar met minimaal 1 kanaal 2G ingekapseld even simpel gezegd. Dat werkt natuurlijk alleen als een ‘mast’ 1 en dezelfde ontvanger en zender unit gebruikt voor zowel 2G/3G/4G/5G en dat zal momenteel lang niet overal het geval zijn denk ik. Maar misschien dat je m.b.v. http://www.4gmasten.nl/kaart/ het 1 en ander zou kunnen afleiden.

Reputatie 3
Badge +1

Inmiddels een maand verder zonder reactie (helaas) van KPN. In verband met de huidige omstandigheden begrijp ik het overigens wel als dit niet de hoogste prioriteit heeft, aan de andere kant garandeert KPN, 2G tot 2025.

Ik ben nog steeds aan het testen met de Pocketline Darwin+ en de situatie wordt er niet beter op. Op steeds meer momenten en locaties komt mijn toestel er simpelweg niet door. Normaliter krijg ik na kiezen van 1200 de mededeling dat er doorschakelingen actief zijn, vervolgens gaat de lijn een keer over en hoor ik het IVR-menu van KPN. Wanneer het niet werkt is de lijn een paar seconden stil en wordt vervolgens de verbinding verbroken met de congestietoon.

Als volgende test heb ik mijn Nokia 6310i voorzien van een tweede SIM met prepaidnummer. Wanneer ik weer op een ‘probleemlocatie’ kom ga ik met beide toestellen testen. Wordt vervolgd…

 

Reputatie 3
Badge +1

Update: ik heb vandaag een aantal (vijf) keer getest op verschillende locaties in de omgeving van Zaanstad. Op alle locaties werkte de Pocketline Darwin+ niet en de 6310i probleemloos. Het lijkt er dus toch op dat oudere toestellen niet meer goed werken. Ik blijf me afvragen wat dit kan veroorzaken, zeker aangezien de toestellen van dezelfde frequentieband gebruikmaken en SMS wel werkt.

Ik heb sinds kort een Motorola 1000 en een Motorola 2200 die ook de beschreven problemen hebben. Het is me vorige week 1x gelukt om in Weesp een verbinding te krijgen met de Motorola 2200 (met een maagdelijke Lebara prepaid kaart). Daarna is het nooit meer gelukt. Ik heb het eergisteren geprobeerd met een nieuwe KPN prepaid kaart.
Als ik het met dezelfde simkaarten met een Nokia 6310 en 3310 probeer gaat het WEL allemaal goed. Dan kan ik WEL bellen en gebeld worden en daadwerkelijk een gesprek voeren zonder dat de verbinding meteen verbroken wordt.

Dus mijn theorie was dat er iets kapot is met het 8 Watt gedeelte van de Motorola's. Dat het vorige week wel 1x gelukt is, zou kunnen komen omdat de apparaat al jaren op een zolder lag en dat toen ik hem voor het eerst weer ging gebruiken, er bijvoorbeeld een condensator kapot is gegaan gedurende het eerste gebruik, waardoor het aanvankelijk nog 1x wel lukte maar daarna niet meer.
Juist omdat dezelfde simkaartjes (als ik het minigedeelte eruit druk) in de Nokia 3310 en 6310 wel werken, leek het mij dat er geen probleem bij KPN was, maar bij mijn apparaten. 

Ik moet bekennen dat ik nooit gedacht had aan een capaciteitsprobleem van het 2G netwerk, maar zelfs nu ik daar wel rekening mee houd, blijft het toch onlogisch dat de Nokia 3310 en 6310 wel kunnen bellen en gebeld worden, terwijl dat met de Motorola niet kan.

En misschien wordt er voor het ontvangen van sms berichten geen 8 Watt verbinding opgebouwd, dus dat zou verklaren waarom je wel sms kan ontvangen, maar waarom het steeds mis gaat als je probeert een spraakverbinding tot stand te brengen.

Ik laat me overigens graag overtuigen van mijn ongelijk, want ik ben ook op zoek naar een oplossing.

Ik heb een nieuwe accu besteld (zit ik nog op te wachten) en het tot nu toe geprobeerd in mijn auto op de sigarenaansteker, maar ook met een 13,8 Volt 6 Ampere gestabiliseerde voeding, om uit te sluiten dat de stroomtoevoer het probleem zou veroorzaken.

Reputatie 3
Badge +1

Dag @Ewee, dank voor je reactie. Ik denk dat ik inmiddels erachter ben gekomen wat het probleem veroorzaakt. KPN is sinds oktober 2019 bezig om de antennesites om te bouwen van Ericsson naar Huawei. Hierbij de kaart van alle sites (voornamelijk in de Randstad) die inmiddels zijn omgebouwd. Van de drie sites in Weesp zijn er nog twee Ericsson.

Als ik de kaart op Antennekaart.nl vergelijk met de kaartjes die ik eerder heb geplaatst in dit topic dan concludeer ik: binnen ‘Huawei’-sites kan ik niet bellen/gebeld worden indien ik een oud toestel (Motorola International 1000/Nokia Pocketline Darwin+) gebruik. Op dezelfde locaties werkt dit wel met mijn Nokia 6310i. Dit lijkt ook overeen te komen met jouw ervaringen.

Ik heb dus een zeer sterk vermoeden dat de Huawei-apparatuur onze oude toestellen niet meer ondersteunt.

Het blijft voor mij echter een raadsel waarom het niet werkt. Gezien het feit dat ik (jij ook?) de congestietoon te horen krijg waar het niet werkt, lijkt het toestel teveel bandbreedte te vragen voor het netwerk. Echter, je zou toch verwachten dat dat tegenwoordig helemaal niet meer voor zou moeten kunnen komen!? Het zou mij niets verbazen als niemand meer de congestietoon heeft gehoord in de afgelopen 15 jaar en dat dit nu opnieuw voorkomt met de introductie van de Huawei-apparatuur. Ik heb specifiek Wikipedia moeten raadplegen om op te zoeken hoe de toon heet omdat ik deze nog nooit had gehoord, ook niet bij vaste telefonie.

Ik denk dat we inmiddels wel recht hebben op een officiële reactie van KPN hieromtrent. Helaas heeft @Erik_ al 1,5 maand niet meer gereageerd.

 

Wel leuk om te horen dat jij nu ook in bezit bent van deze autotelefoons. Mijn 1000 heeft sinds kort helaas een probleem in het voedingsgedeelte van de houder (dus niet de metalen transceiver). Nadat ik de accu heb opgeladen (ik heb via eBay een nieuwe gekocht eind vorig jaar) maakt een elco een heel zacht sissend/bruisend geluid. Ik ben dus nog op zoek naar een backup voor die houder. Ik laad de accu trouwens op met de originele netadapter van Motorola.

Die 8 Watt zendvermogen is inderdaad erg gaaf, maar ik heb begrepen dat het 2G-netwerk van tegenwoordig niet meer dan 2 Watt toestaat. Met de 1000 had ik eerder wat last van overmatig veel roaming (toestel verloor elke paar minuten voor 1-2 seconden de verbinding met de mast) wat hier een gevolg van zou kunnen zijn. Het feit dat ik hier precies tussen 3 sites in zit zou hier ook aan kunnen bijdragen.

Overigens: kortgeleden heb ik de SIM-kaart van de Motorola in mijn smartphone geplaatst als tweede SIM en deze vastgezet op 2G. Zelfs dit nieuwe toestel (een Samsung Galaxy S10+ uit 2019) heeft kleine problemen met 2G van KPN. Vandaag zag ik een kort moment ‘Emergency calls only’ staan voor de KPN SIM. Wat bleek: ondanks goed bereik was deze aan het roamen op MNC 16 (T-Mobile)! Uitgevonden dankzij Network Cell Info.

Heel interessant. Ik ben vanochtend even net buiten Weesp in Nederhorst den Berg op een parkeerplek in het centrum gaan staan vlak bij de grote kerk waar antennes staan. En nu werkte zowel mijn Motorola International 1000 als mijn Motorola International 2200 beide probleemloos. Dus dat zal ook een Ericsson site zijn daar op die kerktoren. Het zou mooi zijn als @Erik_ of iemand anders van KPN dit topic weer eens leest en kijkt of er iets aan de Huawei sites gedaan kan worden zodat het daar ook werkt. Zou het te maken hebben met het feit dat die Huawei sites niet meer kunnen dealen met het vermogen van de Motorola's? Wordt vervolgd, hopelijk.

 

Reputatie 3
Badge +1

Dus dat zal ook een Ericsson site zijn daar op die kerktoren.

 

Klopt!

  • Provider: KPN
  • Plaats: Nederhorst Den Berg
  • Gemeente: Wijdemeren
  • Postcode: 1394GM

Aanpassingen

  • Tijdstip gescand: 20 mrt. 2019
  • Plaatsing: 14 nov. 2003
  • Ingebruikname: 5 feb. 2013
  • Veranderingen: created
  • Netwerkleverancier: Ericsson

 

Hopelijk kan er inderdaad iets in de configuratie van de Huawei BTS worden gedaan zodat het voor alle toestellen weer gaat werken.

Mijn Pocketline Darwin+ zendt overigens op maximaal 2 Watt en die heeft ook last van het probleem, ik vermoed dat het vermogen dus niet het probleem is.