Vraag

Kosten mobiel internet, ondanks uitschakelen data

  • 20 August 2019
  • 77 reacties
  • 2706 keer bekeken


Toon eerste bericht

77 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @drum_cas Goed dat je dit hier meldt. Ik ga er levendig vanuit dat je dit topic goed hebt bestudeerd en je zult dan ook begrijpen dat het lastig is om precies te pinpointen wat er is gebeurd. Met dit soort miniem gebruik zal de verklaring er toch inzitten dat er een app toch nog verbinding maakt. Het kan zijn -ik geef maar een voorbeeld- dat Whatsapp toch nog checkt op berichten of dat er een locatiebepaling actief is. 

Reputatie 7

Met dit soort miniem gebruik zal de verklaring er toch inzitten dat er een app toch nog verbinding maakt. Het kan zijn -ik geef maar een voorbeeld- dat Whatsapp toch nog checkt op berichten of dat er een locatiebepaling actief is. 

Persoonlijk denk ik niet dat het een app is die voor dergelijke korte sessies zorgt.

Het zou sowieso al niet mogen immers "Mobiele data" staat uit. Daarnaast verklaart het niet waarom mijn zoon dit issue wel in Zuid-Afrika ervoer maar niet in de andere landen waar hij geweest is (Nederland, Duitsland, België, Italië, Engeland en Ierland). Let op, mijn zoon heeft "Mobiele data" standaard uit staan. Hij heeft vrijwel overal beschikking over wifi en gebruikt mobiele data zo ongeveer alleen in de trein/bus. Daardoor kan hij dus rondkomen met 1000MB per maand.

Het voorbeeld van Whatsapp zou het sowieso niet mogen zijn want dan zou ik met mijn T-Mobile abonnement hetzelfde fenomeen hebben moeten ervaren.

Ik heb toch echt het vermoeden dat het te maken heeft met de administratieve afwikkeling van een netwerkwissel waarbij er ten onrechte datapakketjes geteld worden.

Reageer